Newsroom Wiadomości Najciekawsze Komiksy Tematy RSS
Wiadomość gry 16 maja 2025, 11:45

Gracze Minecrafta w końcu i z łatwością sami wytworzą siodła dla wierzchowców

Minecraft testuje ostatnie nowości z nadchodzącego „dropa”, w tym opcję samodzielnego wytwarzania siodeł.

Źródło fot. Mojang / Microsoft.
i

Gracze Minecrafta wreszcie sami osiodłają swoje wierzchowce, choć na razie tylko w ramach beta-testów nowej aktualizacji wydania Java.

Migwaka (snapshot) o numerze 25w20a to ostatni pakiet nowości do przetestowania przed debiutem drugiego tegorocznego uaktualnienia po zmianie strategii rozwoju popularnego sandboksa. Czwarty „drop” nie ma jeszcze tytułu, ale wprowadzi m.in. nowy rodzaj bloku oraz możliwość latania na „wesołych” Ghastach (Happy Ghast).

Ta druga nowość jest związana z dodatkiem wprowadzonym w najnowszym snapshocie: możliwością samodzielnego wytwarzania siodeł, jak również funkcją zdjęcia ekwipunku wierzchowca. Dotychczas takie przedmioty były jedynie łupem znajdowanym w świecie gry. Teraz (w wersji beta) wystarczą 3 kawałki skóry i jedna sztabka żelaza. Jednocześnie usunięto siodła z puli łupów niektórych skrzyń i zastąpiono je kawałkami skóry (od 1 do 5 sztuk).

Poza tym migawka wprowadziła kolejne utwory muzyczne skompowane przez Amosa Roddy’ego (polecamy przesłuchać, choćby na Spotify!), dodała efekt trójwymiarowej mgły do elementów HUD (w tym rąk gracza i trzymanych przez niego przedmiotów przy widoku FPP) oraz garść pomniejszych usprawnień i sporo usuniętych błędów (częściowo cofnięto też „poprawkę” związaną z mokrymi blokami TNT i przedmiotami dekoracyjnymi). Pełną listę zmian w „migawce” 25w20a znajdziecie na oficjalnej stronie Minecrafta.

Xbox Game Pass kupisz tutaj

  1. Minecraft – poradnik do gry
  2. Najlepsze mody do Minecrafta 2024

Część odnośników na tej stronie to linki afiliacyjne. Klikając w nie zostaniesz przeniesiony do serwisu partnera, a my możemy otrzymać prowizję od dokonanych przez Ciebie zakupów. Nie ponosisz żadnych dodatkowych kosztów, a jednocześnie wspierasz pracę naszej redakcji. Dziękujemy!

Jakub Błażewicz

Jakub Błażewicz

Ukończył polonistyczne studia magisterskie na Uniwersytecie Warszawskim pracą poświęconą tej właśnie tematyce. Przygodę z GRYOnline.pl rozpoczął w 2015 roku, pisząc w Newsroomie growym, a następnie również filmowym i technologicznym (nie zabrakło też udziału w Encyklopedii Gier). Grami wideo (i nie tylko wideo) zainteresowany od lat. Zaczynał od platformówek i do dziś pozostaje ich wielkim fanem (w tym metroidvanii), ale wykazuje też zainteresowanie karciankami (także papierowymi), bijatykami, soulslike’ami i w zasadzie wszystkim, co dotyczy gier jako takich. Potrafi zachwycać się pikselowymi postaciami z gier pamiętających czasy Game Boya łupanego (jeśli nie starszymi).

więcej