Filmy generowane przez AI coraz trudniej odróżnić od rzeczywistości. Mamy już nawet fake'owych youtuberów grających w Fortnite'a i Minecrafta
Nowy model generatywnej sztucznej inteligencji Veo 3 potrafi tworzyć youtuberów grających w gry. Odróżnienie prawdziwych materiałów od sztucznych staje się coraz trudniejsze.

Sztuczna inteligencja może nas przerażać lub nie, ale nie da się zaprzeczyć jej niesamowicie szybkiemu rozwojowi. Niedawno wygenerowane filmiki udowadniają, że w przyszłości tworzone mogą być całe gameplaye, w dodatku okraszone komentarzem „grających” w nie internetowych „twórców”.
AI w roli youtubera
Niedawno Google zaprezentowało najnowsze modele sztucznej inteligencji, ale jeden z nich przykuł szczególną uwagę. Veo 3 służy do generowania wysokich jakości wideo, cechujących się dużym realizmem. Pozwala tworzyć złożone sekwencje, a do tego jednocześnie uzupełnia nagrania o dźwięki tła oraz dialogi.
Z jego pomocą powstały m.in. filmiki przedstawiające gameplaye z Minecrafta i Fortnite, które dodatkowo komentowane są przez osobę na kamerce widocznej w rogu. Przywodzi to na myśl transmisje na żywo, jakie możemy oglądać na Twitchu lub filmiki w stylu „let’s play”, jakich pełno jest na YouTube.
Od razu rzuca się w oczy ich spora dokładność, szczególnie w przypadku filmu z Fortnite, przez co momentami trudno odróżnić je od rzeczywistości.
Oczywiście wciąż obecne są na nich błędy, jak rosnąca liczba chlebów w ekwipunku, pomimo ścinania drzewa. Nie zdziwiłbym się jednak, gdyby mniej spostrzegawcza osoba uznała je za prawdziwe.
Problemy z rozróżnieniem
Ostateczny efekt, trzeba przyznać, robi wrażenie, chociaż nie jest ono jednoznacznie pozytywne. Bardzo dużo osób jest zaniepokojone tempem rozwoju sztucznej inteligencji i zwiastuje m.in. koniec kreatywności czy początek ery martwego internetu.
Pakujcie się chłopaki, internet jest skończony.
Spoczywaj w pokoju kreatywność i oryginalność. Będziemy za wami tęsknić
Niektórzy zwracają też uwagę, że mają coraz większe problemy z dostrzeżeniem różnic pomiędzy prawdziwymi filmami a tymi wygenerowanymi przez AI. Obawiają się, że doprowadzi to m.in. do kompletnego braku zaufania co do oglądanych materiałów.
Kilka lat temu byłem w stanie wyczuć to niepokojące uczucie, oglądając filmy AI. To uczucie nadal tam jest, ale staje się coraz słabsze, a minęły zaledwie 2 lata. Nadejdzie taki moment, w którym nie będzie już tak oczywiste.

GRYOnline
Gracze
OpenCritic
Komentarze czytelników
Nirgar Pretorianin

Najśmieszniejsze jest to jak IT zaprzecza rzeczywistości XD No ale cóż... nie ma się co dziwić.
Nie będzie ani jednej dziedziny, która nie byłaby zastąpiona przez AI czy robota. Prognozuje się, że w ciągu roku, max 2-uch, nadejdzie moment przełomu w robotyce jak w listopadzie 2022 z AI. Właściwie już to widać. Za 2-3 lat będziemy mieć wszędzie roboty, a to oznacza, że "safe zone" w postaci fizycznej pracy to też fikcja.
Ale nie bójcie żaby, jak bezrobocie wejdzie na poziom 20% to rządy się obudzą, a UE wprowadzi dochód gwarantowany. Nie będą mieli wyboru.
sabaru Senator
Ten filmik to jest zlepkiem co najmniej dwóch filmów. Osobny od gry, a ta postać została nałożona na film. Nawet klawiatury nie dotknęła podczas grania.
boy3 Legend
Coraz bliżej do scenariusza z terminatora T_T
Po cholerę nam ta sztuczna inteligencja? Więcej z niej szkód niż pożytku
Na youtubie jest masa gównianych filmów wykorzystujących sztuczną inteligencję gdzie twórcy prawie zerowym kosztem tworzą jakiś gówniany film który generuje jakiś hajs
A jakie są zalety AI? Tworzysz sobie obrazki które generuje sztuczna inteligencja albo masz Chat gpt, no super xD
Trzeba udusić w zarodku AI aby się nie zbuntowało kiedyś
Benekchlebek Senator
Avisona i tak jest bardziej zaawansowana niż wszystkie modele językowe razem wzięte
Marky Konsul

Jak politycy w końcu się nie obudzą i wprowadzą tak jak od tych 2 lat się mówi obowiązku oznaczania treści wygenerowanych przez AI na tych treściach to będzie źle.