Gracz kupił Steam Decka, a w paczce czekała go niemiła niespodzianka; kontrowersyjne zasady sprzedawcy nie pozwalają na zwrot
Co zrobić, gdy świeżo rozpakowany Steam Deck ma dziurę w miejscu baterii, a sklep znajduje się za granicą i mocno ogranicza możliwość zwrotu? Właśnie w takiej sytuacji znalazł się jeden z graczy.
Rozpakowanie uszkodzonego Steam Decka raczej nie jest zbyt miłym doświadczeniem. Jednak nic nie stoi na przeszkodzie, by niesprawne urządzenie zareklamować i otrzymać działający egzemplarz. Historia tego użytkownika Reddita dowodzi jednak, że nie zawsze jest to bezproblemowe. Jego handheld miał ślad po nadpaleniu się baterii, więc nie mógł cieszyć się grami. Zamiast tego rozpoczął procedurę rekalmacji i wtedy zaczęły się schody.
Zwróć uwagę, gdzie kupujesz sprzęt
Problem polega na tym, że osoba o nicku noob-diy kupiła Steam Decka w zagranicznym sklepie Komodo. W jego regulaminie wyraźnie zaznaczono, że zwroty nie są możliwe po rozpakowaniu produktu. To dość nietypowe zasady i nie zawsze zgodne z prawem kraju, gdzie nastąpił zakup, ale w przypadku transakcji międzynarodowych sytuacja jest trudna.

Nabywcy udało się odesłać zepsuty egzemplarz, ale procedura RMA stale się przedłuża, kontaktują się z nim coraz to nowi przedstawiciele sklepu, którzy zadają te same, trudne pytania. Obecnie nie przebywa on już w państwie, gdzie dostarczono mu przesyłkę, co może dodatkowo skomplikować proces reklamacji. Z jego komentarza wynika, że kupił drugi egzemplarz handhelda po niższej cenie w swoim kraju macierzystym.
Według pomocy Valve, dostawcy Komodo mają ścisłą politykę braku zwrotów po otwarciu opakowania. To absolutny żart. Urządzenie zostało zakupione jako nowe i otwarte po raz pierwszy – noob-diy, Reddit.
Odwołuje on się do Valve w swoim poście, jednak trudno oczekiwać, by firma cokolwiek zrobiła, skoro ten sklep ma takie, a nie inne zasady. W państwach Unii Europejskiej obowiązuje prawo do zwrotu produktu, bez podania przyczyny, a klauzula o niemożności rozpakowania jest niedozwolona. Być może dlatego, jak zauważycie po wejściu na stronę, oferta sklepu Komodo nie jest u nas dostępna.
Więcej:Steam w 5 lat podwoił bazę użytkowników. Najnowszy rekord to ponad 41 milionów graczy jednocześnie
Komentarze czytelników
Slasher11 Legend
A chargeback? Ja bym od tego zaczął jakbym dostał odpowiedź że mają to gdzieś
arcadeblood Legionista
Tak. Nie wszyscy zarabiają w dolarach, a minimalne krajowe różnią się znacznie. A w tej sytuacji to nie jego problem, tylko sklepu, który sprzedał wadliwy produkt jako nowy.
user7646384117 Junior
Tak to jest jak się kombinuje i kupuje z dziwnych źródeł. Tak trudno kupić oficjalnie z Steam?