Gothic 2: Historia Neka przyniesie dojrzałą fabułę, autorski soundtrack i polski dubbing
Trwają prace nad modyfikacją Historia Neka. Ma ona otrzymać profesjonalny polski dubbing, własną ścieżkę dźwiękową i dojrzałą historię.

Modyfikacje do Gothica zawsze cieszą się sporą popularnością w naszym kraju, czego chyba najlepszym dowodem jest olbrzymi sukces, jaki osiągnęły Kroniki Myrtany: Archolos. W produkcji jest wiele innych ciekawych modów, bazujących na uniwersum stworzonym przez studio Piranha Bytes. Jeden z nich zapowiada się wyjątkowo zaskakująco.
Dojrzała fabuła, autorski soundtrack i polski dubbing
Historia Neka to modyfikacja do gry Gothic 2: Noc Kruka opracowywana przez zespół Silver Ore Team. Właśnie otrzymała ona zapowiedź, przedstawiającą z grubsza, czym będzie ten projekt. Historia skupi się na Neku – strażniku ze Starego Obozu, o którym w pierwszym Gothicu mogliśmy usłyszeć jedynie z krótkich opowieści. Jedną z najważniejszych cech produkcji ma być dojrzała i przemyślana fabuła, która będzie zgodna z lore gry. Ponadto modyfikacja ma otrzymać autorską ścieżkę dźwiękową, bazującą na muzyce skomponowanej przez Kaia Rosenkranza. W zapowiedzi poinformowano również, że mod otrzyma profesjonalny, polski dubbing.
Akcja rozegra się na dwa lata przed wrzuceniem Bezimiennego za barierę Górniczej Doliny. Udostępnione zostaną lokacje, których w pierwszym Gothicu nie mogliśmy odwiedzić, a niektóre podejmowane decyzje mają mieć znaczenie. Twórcy zapowiedzieli również, że questy poboczne nie będą miały za zadanie jedynie wydłużyć rozgrywki, lecz zaoferują tło fabularne i zostaną skonstrowane tak, by ich wykonywanie było satysfakcjonujące dla gracza.
Na tę chwilę nie jest znana nawet przybliżona data premiery Historii Neka, bo twórcy mają przed sobą jeszcze wiele pracy. Można im jednak pomóc, zgłaszając swoją gotowość w formularzu, który znajduje się w opisie filmu (umieszczamy go również na końcu tego newsa). Znajdzie się tam coś do roboty dla osób, które znają się na grafice, animacji, potrafią komponować muzykę itp.
Więcej:„Kosmos jest z natury nudny”. Weteran Bethesdy mówi o największym problemie Starfielda

Gothic II: Noc Kruka
Gothic II: Night of the Raven
Data wydania: 22 sierpnia 2003
GRYOnline
Gracze
Komentarze czytelników
pabloNR Generał

zanonimizowany1310097 Senator
Ja słyszałem wersje że Nek był w gejowskim związku z Wrzodem.
Lukas1983 Centurion
Uwielbiam Gothica, zarówno 1 jak i 2 część, którą swoją drogą właśnie ogrywam po raz nie wiem który.
Ale wszystkie te mody, te wszystkie remake''i i całe to "odświeżanie kotleta" przypomina mi to, co widzimy w filmach pokroju Spiderman, Joker, Wednesdey, itp. Czyli bierze się fragment z tego, co odniosło sukces i robi się z tego wielkie halo.
W tym przypadku tym halo jest Historia Neka. Trochę to męczące. To tak jakby wziąć arcydzieła Bacha czy Mozarta, wybrać z nich jakiś fragment i zrobić na ich podstawie jakąś nową wariację.
Moim zdaniem takie gry jak Gothic powinny się godnie starzeć i pozostać zapamiętane takimi, jakie powstały. Włącznie z bugami i topornością, którą przecież tak kochamy. Tym bardziej, że Gothic właściwie się nie starzeje, jest jak leżakowane wino, które po latach smakuje wyśmienicie.
tynwar Senator
Hmm, w sumie podejrzenia, że nek mógł zostać zabity przez kogoś, są bardzo słuszne i mogą być prawdziwe. No pomyślcie, ten kto grał, chyba raczej wie, że strażnik jest dość trudnym przeciwnikiem dla beziego, który może zostać zabity przez kretoszczury. W końcu nek był przecież strażnikiem, i nawet jeśli miał lekką pancerz straży i jakiś wyszczerbiony toporek, to z jego amuletem miał coś koło 50 pancerza(grubo, to już chyba kretoszczury nie miałyby nawet w połowie 50 dmga(coś koło 8, a więc o 7 razy za mało, a to i tak będzie ledwie minimalne obrażenie, a nek ma sporo hp), a więc nie mogłyby nawet go zabić XD), a jego zadawane obrażenia były dosyć spore, że nawet z wyszczerbioną siekierą rozwalałby jednym ciosem każdego z kretoszczurów(chyba na zabicie jednym ciosem trzeba było mieć koło 50 dmga).
Poza tym, czemu on w ogóle pomagał podrzędnemu kucharzowi, którym jest snaf wielbiący chrząszcze, że miał dla niego coś zbierać xD.
Mało tego, Zły chciał jego amulet, jakby gdyby mu chodziło o amulet, a dodatkowo nie miał normalnego oręża.
Tak więc jego śmierć faktycznie jest co najmniej podejrzana :P.
A żeby było śmiesznie, to biorę jego questa jako pierwszy z pozostałych cieni, a wykonuję go jako ostatni, bo amulet 5 pancerza to nie byle co na początku :D.
SuchaSosna Junior
Nie sądzę, żeby ten mod się pojawił. Po sukcesie Kronik Myrtany wielu marzycieli ruszyło do modowania Gothica, ale nie zdają sobie sprawy, jak wiele żmudnej pracy to wymaga. Powoli zapał zgaśnie, a pojawiające się trudności wykruszą zespół - jak w dziesiątkach czy setkach projektów wcześniej.
To jedna rzecz. Druga - tego moda zabije wybór głównego bohatera. Serio, Nek? Postać, o której wiemy, gdzie i kiedy zginie? Przecież kwestia jego zabójstwa została już wyeksploatowana w Mrocznych Tajemnicach, a przeszłość w Kronikach Myrtany. Przypomina mi to taką modyfikację o byciu strażnikiem w G2, takim szeregowcem, nie pomnę nazwy. Była chyba nawet robiona przez jednego człowieka. W każdym razie cała fabuła szła w jednym kierunku - Bezi otwiera bramę na zamku w Górniczej Dolinie i giniemy, koniec moda. Całe wcześniejsze doświadczenie (bardzo ciekawe swoją drogą, zagadki kryminalne itp.) było marnowane przez tak tragiczne zakończenie. I tu, jeżeli ten mod wyjdzie, będzie dokładnie to samo. Poczucie, że cokolwiek nie zrobimy i tak dojdziemy do tej ściany śmierci. A to niesamowicie psuje przyjemność z gry.