Newsroom Wiadomości Najciekawsze Komiksy Tematy RSS
Wiadomość gry 9 stycznia 2018, 12:55

Gameplay z Total War Warhammer 2: Rise of the Tomb Kings - zobacz Królów Grobowców w akcji

Serwis Eurogamer opublikował 37-minutowy gameplay z dodatku Rise of the Tomb Kings do gry Total War: Warhammer II. Możemy na nim zobaczyć czterech nowych lordów oraz specjalne mechaniki charakterystyczne dla Królów Grobowców.

Dodatek Rise of the Tomb Kings wniesie do Total War: Warhammer II kilka interesujących mechanik. - Królowie Grobowców w akcji na gameplayu z Total War Warhammer 2 - Rise of the Tomb Kings  - wiadomość - 2018-01-09
Dodatek Rise of the Tomb Kings wniesie do Total War: Warhammer II kilka interesujących mechanik.

Rise of The Tomb Kings, czyli trzeci dodatek do popularnej strategii Total War: Warhammer II od studia Creative Assembly, zapowiedziano pod koniec grudnia ubiegłego roku. Ze względu na nawiązujący do starożytnego Egiptu klimat i obietnicę nowych mechanik, szybko zdobył on uwagę sporej części graczy, którzy z niecierpliwością czekają na 23 stycznia, kiedy to DLC ma ujrzeć światło dzienne. Zanim jednak ten dzień nastanie, osoby zainteresowane wcieleniem się w nehekharańskich Królów Grobowców mogą zapoznać się z 37-minutowym gamplayem przygotowanym przez serwis Eurogamer, na którym Rich Aldridge, główny projektant rozszerzenia, szczegółowo przedstawia nową rasę, zarówno na mapie kampanii, jak i w bitwach.

Jak możemy zobaczyć na powyższym materiale wideo, zgodnie z pierwszą zapowiedzią Rise of The Tomb Kings wprowadzi do gry czterech nowych lordów, tytułowych Królów Grobowców, którzy staną na czele armii nieumarłych. Choć ich rywalizacja rozegra się równolegle ze znaną z podstawowej kampanii walką o kontrolę nad wirem, oni sami nie będą nią zainteresowani. Skupią się za to na tak zwanej Czarnej Piramidzie – ogromnym źródle mocy, oferującym porównywalną potęgę do Vorteksu. Aby się do niej dostać, będą musieli odnaleźć co najmniej pięć z dziewięciu ksiąg Nagash, rozsianych po krainie Nehekhara.

Królowie Grobowców nie odpuszczą nawet piramidom. - Królowie Grobowców w akcji na gameplayu z Total War Warhammer 2 - Rise of the Tomb Kings  - wiadomość - 2018-01-09
Królowie Grobowców nie odpuszczą nawet piramidom.

Z pozoru mogłoby się wydawać, że Królowie Grobowców będą frakcją zbliżoną do wampirów. Nic bardziej mylnego. Jak zaznaczyli twórcy, mechanika nehekharańskich lordów skupia się przede wszystkim na posyłaniu w bój ogromnych armii szkieletów, którzy samą swoją liczebnością mają przygnieść przeciwnika. Taka taktyka w przypadku Królów Grobowców jest skuteczna z dwóch powodów. Po pierwsze, w większości przypadków nie prowadzą oni klasycznego poboru, a jedynie wskrzeszają poległych wojowników, którzy następnie służą w ich wojsku. W konsekwencji utrzymanie jednostek szkieletów będzie całkowicie darmowe. Aby nieco wyrównać tę przewagę, na początku na graczy nałożony zostanie limit jednej armii, a dochody frakcji nehekharańskich nieumarłych będą nieco niższe w porównaniu z innymi imperiami.

Po drugie, armie złożone ze szkieletów nigdy nie uciekną z pola bitwy i będą walczyły do ostatniego żołnierza (co jest zrozumiałe, skoro i tak już są martwi i kolejna śmierć nie robi im wielkiej różnicy). Co więcej, w niektórych przypadkach będziemy chcieli stracić jak najwięcej jednostek. Z każdym poległym szkieletem urośnie bowiem tzw. wskaźnik dusz posiadający trzy progi. Po osiągnięciu jednego z nich będzie można skorzystać ze specjalnej umiejętności, takiej jak uleczenie lub wskrzeszenie nieumarłych.

Jedną z cech charakterystycznych dla Królów Grobowców jest klimat przywodzący na myśl starożytny Egipt. - Królowie Grobowców w akcji na gameplayu z Total War Warhammer 2 - Rise of the Tomb Kings  - wiadomość - 2018-01-09
Jedną z cech charakterystycznych dla Królów Grobowców jest klimat przywodzący na myśl starożytny Egipt.

Te dwa wymienione elementy mechaniki w zamierzeniu mają sprawić również, że Królowie Grobowców okażą się przystępni do prowadzenia dla nowych graczy. Nie będą bowiem musieli ciągle martwić się o balans między przychodami a wydatkami na wojsko, niskim morale żołnierzy i wysokimi stratami w bitwie, natomiast limit jednej armii sprawi, że skupią się tylko na niej i w konsekwencji unikną chaosu, który może wyniknąć z konieczności ulepszania i uzupełniania kilku wojsk naraz.

Ciekawie wyglądają również odrobinę zmienione systemy technologii i przedmiotów. W przypadku tego pierwszego nie będziemy wynajdować nowych rzeczy, jak robią to pozostałe rasy, a „przypominać sobie” starożytne techniki. Natomiast jeśli chodzi o ekwipunek, podczas zabawy trzeba mieć na uwadze fakt, że nie wszystkie artefakty będą mogły być wykorzystywane przez nieumarłych lordów.

Frakcja Królów Grobowców będzie dostępna zarówno w kampanii wiru, jaki w Mortal Empires, które pozwala na rozgrywkę na połączonych mapach z pierwszej i drugiej części podserii Total War: Warhammer. Wygląda na to, że będzie stanowiła ona przyjemny powiew świeżości, który być może przyciągnie z powrotem do gry osoby, które zdążyły się nią znudzić. Trzeba mieć również nadzieję, że nowe rasy, jakie zostaną zapowiedziane przez specjalistów z Creative Assembly w przyszłości, będą zapowiadały się równie intrygująco.

Miłosz Szubert

Miłosz Szubert

Filmoznawca z wykształcenia. W GRYOnline.pl pracuje od stycznia 2017 roku. Fan tenisa, koszykówki, komiksów, dobrych książek, historii oraz gier strategicznych Paradoxu. Od niedawna domorosły Mistrz Gry (podobno wychodzi mu to całkiem nieźle). Przez parę lat montował filmy na kanale Notatnik Kinomana na YouTube.

więcej