Newsroom Wiadomości Najciekawsze Komiksy Tematy RSS
Wiadomość kompendia 18 kwietnia 2019, 19:06

autor: Aquma

Wszystko o Total War: Warhammer II (Festag Update, Wybrzeże Wampirów, DLC) – Akt. #9

Poniższy artykuł zbiera wszystkie dostępne obecnie informacje na temat drugiej części Total War: Warhammer, nad którą pracuje obecnie studio Creative Assembly. Tekst będzie aktualizowany na bieżąco, gdy tylko pojawią się kolejne wieści o grze – także po jej premierze.

Aktualizacja #10 [17 kwietnia 2019 r.]: DLC The Prophet & The Warlock.. Zmodyfikowano sekcję „Dodatki i aktualizacje”.

Aktualizacja #9 [5 lutego 2019 r.]: aktualizacja Festag. Zmodyfikowano sekcję „Dodatki i aktualizacje”.

Aktualizacja #8 [4 października 2018 r.]: zapowiedziano dodatek Curse of the Vampire Coast. Zmodyfikowano sekcję „Dodatki i aktualizacje”.

Aktualizacja #7: [27 czerwca 2018 r.]: Nowe DLC – The Kharibdyss. Zmodyfikowano sekcję „Dodatki i aktualizacje”.

Aktualizacja #6: [7 czerwca 2018 r.]: Norsca w Total War Warhammer 2. Premiera dodatków Alith Anar oraz The Queen & The Crone. Zmodyfikowano punkt „Dodatki i aktualizacje” oraz „Megakampania”.

Aktualizacja #5: [23 stycznia 2018 r.]: Premiera dodatku Rise of the Tomb Kings. Dodano punkt 5. – Dodatki i aktualizacje oraz zaktualizowano podpunkt 3.1.

Aktualizacja #4: [26 października 2017 r.]: Premiera, kampania Mortal Empires. Dodano podrozdział 1.6 i zaktualizowano 3.2.

Aktualizacja #3: Wymagania sprzętowe, filmiki ukazujące rozgrywkę frakcją Mrocznych Elfów.

Aktualizacja #2: Filmik prezentujący całą, okazałą mapę kampanijną.

Aktualizacja #1: Skaveni potwierdzeni! Mamy też garść nowych trailerów oraz mapę prezentującą rozlokowanie poszczególnych frakcji.

Wszystko o Total War: Warhammer II (Festag Update, Wybrzeże Wampirów, DLC) – Akt. #9 - ilustracja #1

1. Informacje ogólne

Spis treści:
  1. 1. Informacje ogólne (1.1 Oficjalna zapowiedź i pierwsze informacje, 1.2 E3 2017, 1.3 Ostatnie miesiące przed premierą, 1.5 Dostępne edycje, 1.6 Premiera)
  2. 2. Fabuła
  3. 3. Rozgrywka (3.1 Nowe frakcje, 3.2 Multiplayer, 3.3 Megakampania)
  4. 4. Kwestie techniczne
  5. 5. Dodatki (5.1 Rise of the Tomb Kings, 5.2 Trench Cravetail, 5.3 Steps of Isha, 5.4 The Queen & The Crone, 5.5 Alith Anar, 5,6 The Kharibdyss).

Kiedy w kwietniu 2015 roku deweloper Creative Assembly oficjalnie zapowiedział grę Total War: Warhammer, wiele osób zareagowało na te wieści głośnym „No nareszcie!”. Dla graczy zaznajomionych z obydwiema markami ich mariaż zdawał się rzeczą tak oczywistą, że aż dziw brał, iż podjęcie podobnej decyzji zajęło tyle lat.

Total War to jedna z najbardziej utytułowanych serii strategicznych w historii gier komputerowych. Od czasu premiery Shogun: Total War w czerwcu 2000 roku spece z Creative Assembly niestrudzenie umożliwiają nam toczenie bitew i realizowanie marzeń o podbojach w kolejnych epokach historycznych: feudalnej Japonii, starożytnym Rzymie, średniowiecznej Europie, a także czasach wojen napoleońskich czy epoce kolonizacji. Tworzone przez brytyjskie studio gry łączą głęboką i rozbudowaną warstwę strategiczną z emocjonującymi, taktycznymi bitwami, rozgrywanymi w czasie rzeczywistym na pełnych detali mapach.

Czym zaś jest Warhammer? Osobom urodzonym w latach 80-tych (oraz interesującym się fantastyką i/lub grami RPG) słowo to na ogół w pierwszej kolejności kojarzy się z „papierowym” systemem RPG, który stanowił jeden z pierwszych podobnych produktów na polskim rynku i tym samym zdobył sobie u nas olbrzymią popularność. Na zachodzie jest jednak inaczej – tam marka ta jest znana przede wszystkim jako figurkowa gra bitewna. Stworzony przez Games Workshop (nomen omen, również brytyjską firmę) Warhammer Fantasy Battle opierał się na prostej jak konstrukcja cepa koncepcji. W mrocznym, skazanym na zagładę i pogrążonym w niemal permanentnej wojnie świecie fantasy ścierały się ze sobą armie zróżnicowanych ras i frakcji. Jakich? Zacznijmy od wyraźnie germańskiego z charakteru Imperium oraz stanowiącej krzyżówkę średniowiecznej Francji i legend arturiańskich Bretonii. Mamy też barbarzyńskie Orki, wzorowane na plemionach mongolskich Ogry ludojady, twardogłowe Krasnoludy i trzy odmiany Elfów (Leśne, Mroczne, oraz Wysokiego Rodu). Na koniec zostają nam jeszcze starożytne jaszczury (dowodzone przez nadludzko inteligentne, gigantyczne żaby), mieszkające pod ziemią, humanoidalne szczury, nieumarłe legiony (w dwóch odmianach) oraz demony, zwierzoludzie i obłąkani akolici mrocznych bogów Chaosu (w odmianach czterech). Jeśli to wszystko brzmi jak kompletnie szalony i pozbawiony sensu „misz-masz”, to… dobrze, bo takie właśnie było. Paradoksalnie jednak, dzięki przeszło trzem dekadom (pierwsza edycja Warhammer Fantasy Battle ukazała się w 1983 roku) wysiłków na rzecz tworzenia historii i specyfiki poszczególnych armii – czyli szeroko rozumianego lore’u – cały ten galimatias przedziwnie do siebie pasował, tworząc w efekcie jeden z najbarwniejszych i najbardziej rozpoznawalnych światów fantasy, z jakimi można się było zetknąć.

Czas przeszły w poprzednim akapicie nie jest przypadkowy. „Było”, bowiem 2014 roku Games Workshop zniszczył ten świat – tak w sensie fabularnym, jak i dosłownym. Ostatecznie zakończono rozwijanie wiekowego systemu i zastąpiono go innym, rzekomo bardziej dopasowanym do wymagań nowych pokoleń graczy. Wydany dwa lata później komputerowy Total War: Warhammer w pewnym sensie stanowił więc podwójne błogosławieństwo – z jednej strony był długo wyczekiwaną, fantastyczną odsłoną serii Total War, a z drugiej dla fanów uniwersum stał się okazją do powrotu do Starego Świata i jego pokręconych złoczyńców i bohaterów. Był też, jak się okazało po premierze, grą niezwykle udaną, szybko okrzykniętą jedną z najlepszych ze słowami „Total War” w tytule (w serwisie Metacritic ma średnią 86%, a w naszej recenzji pióra Adama Zechentera zgarnął solidne 8.5 oczka).

To, że powstanie kontynuacja – a w zasadzie dwie, o czym więcej poniżej – nie było tajemnicą dla nikogo. Sequel ma oddać w nasze ręce cztery świeże grywalne rasy oraz zupełnie nową mapę kampanijną. Total War: Warhammer II przyniesie również szereg usprawnień w rozgrywce. Wszystko to już za dwa miesiące – dokładnie 28 września – wyłącznie na PC.

1.1 Oficjalna zapowiedź i pierwsze informacje

Deweloper od początku zapowiadał, że by przenieść na ekrany komputerów wszystkie elementy bitewnego Warhammera potrzebna będzie więcej niż jedna gra. Początkowo mówiło się o dwóch dodatkach, z czasem jednak koncepcja ewoluowała i ogłoszono, że poza licznymi DLC-kami do pierwszej części otrzymamy dwie kolejne pełnoprawne gry. Oficjalna zapowiedź „dwójki” nastąpiła pod koniec marca bieżącego roku i, jak to często bywa, towarzyszył jej trailer CGI.

W kwietniu doszły nas informacje o trybie kooperacyjnym oferowanym przez grę (więcej o tym nieco niżej). Jeden z twórców opowiedział o Wielkim Wirze, który będzie stanowił ważną część rozgrywki.

W maju w sieci wylądował kolejny zwiastun – tym razem wykonany na silniku gry – dzięki któremu poznaliśmy bliżej jedną z frakcji dostępnych w grze: Jaszczuroludzi. 16 maja ujawniono także skład jaszczurczej armii.

Wreszcie, parę dni przed E3 poznaliśmy również jednostki Elfów Wysokiego Rodu.

1.2 E3 2017

Jeszcze przed właściwymi targami w sieci wylądował gameplay trailer, na którym zaprezentowano fragmenty starcia pomiędzy poznanymi już wcześniej jaszczurami oraz Elfami Wysokiego Rodu. Zwiastun dał nam też możliwość rzucenia okiem na stylistykę jednej z nowych map bitewnych. Znajduje się ona w Lustrii – wypełnionej ruinami Pradawnych dzikiej dżungli.

W czasie E3 Creative Assembly pokazało Total War: Warhammer II przy okazji konferencji PC Gaming Show, dzięki czemu zostaliśmy uraczeni soczystym, przeszło 20-minutowym materiałem z rozgrywki. Film przedstawia misję fabularną „Battle of the Fallen Gates” (w przełożeniu na jęz. polski „Bitwa upadłych bram”) i jest to to samo starcie, które we fragmentach mieliśmy okazję zobaczyć na wcześniejszym zwiastunie.

Przy okazji wydawca gry – firma Sega – ujawnił także (dla wielu zaskakująco bliską) datę premiery oraz zawartość edycji kolekcjonerskiej.

1.3 Ostatnie miesiące przed premierą

11 lipca w sieci wylądował kolejny materiał z rozgrywki. Jego bohaterami ponownie były Elfy Wysokiego Rodu oraz Jaszczuroludzie, tym razem jednak mieliśmy do czynienia z innym starciem. Bitwa rozgrywa się w ozdobionym piękną tęczą, samym centrum Lustrii. Film jest okraszony komentarzem jednego z twórców (w jęz. angielskim).

13 lipca otrzymaliśmy kolejny zwiastun na silniku gry, tym razem prezentujący następną z nowych armii – Mroczne Elfy.

Dzień później, w długim devstreamie, a następnie poście blogowym ujawniono także, jakimi jednostkami omawiana frakcja będzie dysponowała na polu bitwy.

17 lipca dowiedzieliśmy się, że prezentem, który otrzymają osoby zamawiające grę przed premierą (lub w pierwszym tygodniu po) będzie dodatkowa rasa… do części pierwszej. Ten dość oryginalny pomysł ma być zdaniem twórców dobrą receptą na uniknięcie kontrowersji podobnych tym, które towarzyszyły premierze pierwszej części gry (wówczas pierwsi klienci otrzymali za darmo Wojowników Chaosu, stanowiących jedną z najbardziej ikonicznych frakcji w całym uniwersum Warhammera). Nową armią będzie Norsca. Trailer (z napisami w jęz. polskim) możecie zobaczyć poniżej.

27 lipca otrzymaliśmy trailer potężnej hydry, będącej częścią armii Mrocznych Elfów.

14 sierpnia do sieci trafiła ciekawa mapa, prezentująca rozmieszczenie poszczególnych frakcji na kontynentach dostępnych w grze.

Wszystko o Total War: Warhammer II (Festag Update, Wybrzeże Wampirów, DLC) – Akt. #9 - ilustracja #2

Dwa dni później otrzymaliśmy wreszcie oficjalne potwierdzenie 4 grywalnej frakcji: Skavenów. Udostępnione zostały dwa nowe trailery.

Pojawiło się również sporo materiałów z rozgrywki z udziałem nowej armii.

Poznaliśmy także zasady, którymi będzie rządziła się kampania Skavenów.

23 sierpnia do sieci trafił filmik na żywo prezentujący w grze tę samą mapę, którą możemy zobaczyć na zamieszczonym nieco wyżej obrazku.

24 sierpnia udostępniono materiał z kampanii z udziałem frakcji Mrocznych Elfów.

Dzień później pojawił się również zapis bitwy, na którym zobaczyć możemy wyżej wymienioną armię.

1.5 Dostępne edycje

W Polsce za wydanie omawianego tytułu odpowiada firma Cenega. Poza edycją standardową, dla zainteresowanych fanów przygotowano także wydanie limitowane. Gra będzie dostępna w języku polskim (napisy) i angielskim.

Edycja Limitowana:

Poza grą zawiera metalowe opakowanie z tłoczeniami, drukowany poradnik oraz zestaw naklejek. Wzbogacone wydanie gry będzie dostępne w sklepach sieci Saturn oraz Media Markt. Cenega nie podała niestety informacji o cenie tej edycji gry.

Edycja „Serpent God”:

Prawdziwie oddani fani Warhammera mogą zainteresować się także Edycją Kolekcjonerską, którą jednak trzeba będzie sprowadzić zza granicy. Za 119.99€ (około 510 zł, ale do tej kwoty należy doliczyć jeszcze koszty wysyłki) otrzymamy opakowanie w formie tomu „ze skóry jaszczura”, ozdobny artbook, metalowe pudełko, obszerny poradnik, przypominającą kamień „łamigłówkową sferę”, rzeźbione totemy stylizowane na zęby oraz USB w kształcie ostrza saurusa, z zestawem e-booków z kolekcji Black Library (wydawnictwo to stanowi część Games Workshop i wydaje książki z uniwersów Warhammera i Warhammera: 40 000).

Zamówienia na tę edycję gry można składać pod tym adresem.

1.6 Premiera

Total War: Warhammer II został wydany zgodnie z planem, 28 września 2017 roku. Gra spotkała się z ciepłym przyjęciem w branżowych mediach (średnia w serwisie Metacritic – 86%, identycznie jak cześć pierwsza). Chwalono nowe, zróżnicowane frakcje i drobne, ale zauważalne usprawnienia w rozgrywce.

Wybrane opinie:

GRYOnline

Total War: Warhammer II to bardzo poprawna kontynuacja. Usprawnia sporo drobnych elementów rozgrywki (np. misje losowe nie są już tak... losowe, żeby ich realizacja była poza naszym zasięgiem), dzięki czemu obcowanie ze strategicznym i taktycznym fundamentem serii jest po prostu przyjemne. Kapitalna mapa, klimatyczny świat i silnie zarysowana fabuła pozwalają przejść do porządku dziennego nad pewnymi uproszczeniami w uniwersum, które gra siłą rzeczy wprowadzić musiała (chyba że jesteście totalnymi fanami „Młotka”, ale wtedy i „jedynka” musiała Was odrzucić). Zabawa zwyczajnie wciąga – określenie „syndrom jeszcze jednej tury” w kontekście Warhammera II wcale nie jest przesadą: zdarzało mi się kończyć rozgrywkę późno, późno w nocy. I wcale tego nie żałuję – Adam Zechenter

Gamespot

Wraz z Warhammerem II, Total War nie tyle wynajduje coś na nowo, co buduje na elementach, które uczyniły pierwszą część tak szczególną. U swoich podstaw to wciąż mariaż znanej z Total War strategii w olbrzymiej skali oraz precyzyjnej, taktycznej rozgrywki Warhammera. Dzięki tysiącu maleńkich poprawek, udało im się jednak dopracować to doświadczenie, czyniąc z niego jedną z najlepszych gier strategicznych, jakie kiedykolwiek powstaly – Daniej Starkey

IGN

Opowieść, a także nakierowana na realizowanie celów kampania są w innej lidze niż wszystko, co dotychczas widzieliśmy w serii Total War, zarówno jeśli chodzi o projekt, jak i prezentację – TJ Hafer

2. Fabuła

Tysiące lat temu, u szczytu swej potęgi, władająca wówczas światem Warhammera rasa Pradawnych wybudowała na obydwu biegunach planety potężne bramy międzywymiarowe, których przeznaczenie owiane jest dziś mgłą tajemnicy. Coś jednak poszło nie tak. W momencie otwarcia portali doszło do potężnego kataklizmu, który wpuścił na świat huragan chaotycznej energii wraz z hordami stanowiących jego manifestację demonów. Cywilizacja Pradawnych niemal w jednym momencie legła w gruzach. Bram Chaosu nie da się zamknąć, nie można ich też zniszczyć, choćby dlatego, że sama próba dotarcia do nich skończyłaby się dla śmiałków śmiercią… albo czymś znacznie, znacznie gorszym. Chaos toczy więc planetę i jest to proces, którego nie da się ani odwrócić, ani nawet zatrzymać. Świat jest stracony. Jednym pytaniem pozostaje: kiedy ulegnie?

Przez millenia poświęcenie i męstwo niezliczonych bohaterów odwlekało ten moment w czasie. Jednym z aktów największego heroizmu było stworzenie przez Caledora Dragontamera, Arcymaga Elfów Wysokiego Rodu (stworzonych zresztą, jak większość ras Warhammera, przez Pradawnych), magicznego Wielkiego Wiru, który wciąga energię Chaosu niczym syfon i wysyła ją tam, skąd przybyła, stanowiąc tym samym przeciwwagę dla uszkodzonych bram. Tylko dlatego świat znany ludziom ciągle zachowuje dziś względną równowagę i stałość. Cena za to zwycięstwo była jednak wielka: Caledor wraz ze wszystkimi towarzyszącymi mu arcymagami po dziś dzień tkwią na Wyspie Umarłych, uwięzieni między życiem a śmiercią i nękani przez demony, którym stawili opór.

Dziś – tysiące lat po tamtych wydarzeniach – świat ponownie staje w obliczu zagłady. Wielki Wir słabnie i nieuchronny zdaje się moment, kiedy nie będzie już w stanie utrzymać w ryzach energii Chaosu. Armie wielu ras i frakcji ruszają ku elfiemu archipelagowi Ulthuan, w którego centrum znajduje się Wyspa Umarłych. Każda z nich pragnie przejąć kontrolę nad Wirem i każda ma względem niego odmienne plany. Niektórzy pragną odnowić starożytną magię i kupić przeklętej planecie jeszcze trochę czasu. Inni marzą o tym, by ostatecznie zniszczyć Wir lub wykorzystać go jako narzędzie we własnych politycznych rozgrywkach. Ten, kto zwycięży, będzie miał w swoich rękach los całego świata.

3. Rozgrywka

Total War: Warhammer II łączy w sobie turową warstwę strategiczną i rozgrywane w czasie rzeczywistym, taktyczne bitwy. W turach gracze poruszają się po dużej mapie i podejmują działania na rzecz przejmowania kolejnych terenów i tworzenia infrastruktury wymaganej do funkcjonowania swojego rosnącego imperium. Możliwe jest także prowadzenie handlu oraz dyplomacji, choć w zależności od kierowanej frakcji (więcej o nich poniżej) skuteczność tego typu przedsięwzięć może być różna. Każda z armii dysponuje także odmiennymi zaletami i wadami.

Warstwa taktyczna to już samo „mięcho” – brutalne (choć, podobnie jak w części pierwszej, krew i prawdziwie drastyczną przemoc najprawdopodobniej trzeba będzie wykupić dodatkowo jako DLC) i widowiskowe starcia, w których szanse nie zawsze są równe, a o zwycięstwie nad przeciwnikiem decyduje zarówno nasz zmysł taktyczny, jak i efekty podjętych na mapie kampanijnej strategicznych działań.

3.1 Nowe frakcje

Gracze przejmują kontrolę nad jedną z czterech odmiennych frakcji (choć po premierze z pewnością będzie ich więcej).

Potwierdzone armie:

Elfy Wysokiego Rodu – jeśli w świecie Warhammera jest ktoś, kogo można uznać za obiektywnie dobrego, to są to właśnie oni. Mimo że do doskonałości jest im bardzo daleko, a arogancja jest w tym ludzie zakorzeniona głęboko, to nikt nie ratował tej planety równie często jak Elfy Wysokiego Rodu. Są ekspertami od magii oraz dyplomacji. Dowódcami oddanymi w ręce graczy będą bliźniacy Tyrion i Teclis – pierwszy jest jednym z najwybitniejszych szermierzy, których zna historia, drugi zaś arcymagiem, który potęgą mógłby rywalizować z samym Caledorem.

Mroczne Elfy – Tysiące lat temu na Ulthuanie doszło do krwawej wojny domowej, której bezpośrednią przyczyną było niedopuszczenie do władzy bezwzględnego, choć poniekąd (jak przynajmniej twierdzi jedna ze stron) prawowitego władcy: Malekitha. Niedoszły król wraz ze swoimi poplecznikami zostali wygnani i osiedlili się w mroźnej krainie Naggaroth. Od tego czasu toczą ze swoimi pobratymcami niekończącą się wojnę. Mroczne Elfy są okrutne i śmiertelnie niebezpieczne. Często uciekają się do tortur, a ich cywilizacja w niemałym stopniu opiera się na niewolnictwie. Przywódcami oddanymi w ręce graczy będą zamknięty w niemal niezniszczalnej zbroi Wiedźmi Król Malekith oraz czarodziejka Morathi – jego matka i… kochanka.

Jaszczuroludzie – są spadkobiercami dawnego Imperium Pradawnych. Zajmują terytorium Lustrii – kontynentu niemal w całości pochłoniętego przez gęstą, tropikalną dżunglę. Jaszczuroludziom przewodzą Slannowie - najpotężniejsi słudzy Pradawnych. Ich celem jest przywrócenie porządku na rozchwianym przez Chaos świecie i nie spoczną, póki się im to nie uda. W potężnych armiach kroczą legiony specjalnie hodowanych wojowników oraz gigantyczne bestie rodem z Lustrii. Dowódcami oddanymi w ręce graczy będą Mazdamundi oraz Kroq-Gar. Ten pierwszy jest najstarszym i najpotężniejszym pośród Kapłanów-Magów Slannów, ten drugi zaś to jeden z najwspanialszych wojowników, którymi może pochwalić się omawiana frakcja.

Skaveni – czwartą frakcją są Skaveni – rasa żyjących w podziemnym królestwie, przebiegłych, humanoidalnych szczurów. Skaveni są znani z wykorzystywania spaczenia – stałej formy czystego chaosu – do uprawiania magii oraz produkcji sprzętu bojowego. Ich bóg, zwany Rogatym Szczurem, jest uznawany za bóstwo Chaosu. Szczurzej armii będą przewodzili: prastary Skrolk – członek klanu Pestilen i jeden z 9 legendarnych Lordów Plagi; znienawidzony przez Krasnoludy Queek Headtaker – śmiertelnie niebezpieczny i przebiegły generał, najwyższy władca klanu Mors oraz Miasta Filarów.

Królowie Grobowców – piąta grywalna frakcja została dodana do gry w dodatku Przebudzenie Królów Grobowców. Tytułowi Królowie to nieumarli władcy dawno nieistniejącego już imperium Nehekhary, zlokalizowanego niegdyś na południu Starego Świata. To z tego kraju wywodził się pierwszy (i najpotężniejszy) nekromanta Warhammera – Nagash – i to właśnie jego zdradzie Nehekharczycy zawdzięczają swoje dzisiejsze, przerażające formy. W ręce graczy oddano czterech legendarnych lordów: najwyższego władcę Nehekhary Settrę Nieśmiertelnego; słynącą z honoru i odwagi Wielką Królową Khalidę; przywódcę Kultu Śmierci Najwyższego Hierofanta Khatepa oraz potężnego genrała – Arkhana Czarnego.

3.2 Multiplayer

Podstawowym trybem rozgrywki wieloosobowej jest wspólne rozgrywanie kampanii – przy czym w odróżnieniu od części pierwszej możliwa będzie także zabawa w 2-osobowej kooperacji tą samą frakcją (każdy z graczy kontroluje wówczas innego lorda). Zainteresowani będą też oczywiście mogli toczyć pojedyncze bitwy w oparciu o system złota, który zapewnia równowagę pomiędzy wrogimi siłami (waluta jest wykorzystywana do wykupywania jednostek i budowania konkretnej siły uderzeniowej, która odpowiada założeniom taktycznym danego gracza).

3.2 Megakampania

Deweloper Creative Assembly potwierdził, że niedługo po premierze (najprawdopodobniej w przeciągu paru tygodni) posiadaczom zarówno pierwszej, jak i drugiej części gry zostanie udostępniony specjalny darmowy dodatek, który umożliwi rozgrywanie kampanii na gigantycznej, połączonej mapie. Gracze otrzymają możliwość kierowania każdą z frakcji dostępnych w obydwu tytułach, wraz z tymi, które zostały lub zostaną dodane w ramach DLC i free-LC.

Kampania Mortal Empires (Imperia śmiertelnych) została udostępniona 26 października 2017 roku. W ręce graczy oddano nieco okrojoną, ale wciąż wielką mapę, podzieloną na 295 prowincji. Spora część legendarnych lordów otrzymała także odmienne lokacje startowe. Imperia śmiertelnych korzystają ze wszystkich wprowadzonych przez drugą część gry usprawnień w rozgrywce. W dodatku nie znajdziemy natomiast mechanik typowych dla rdzennej kampanii Total War: Warhammer II, czyli Wielkiego Wiru oraz rytuałów frakcyjnych.

31 maja 2018 roku do Total War Warhammer 2 trafiła Norsca – ostatnia frakcja dodana do pierwszej części gry. Armię można wykorzystywać w bitwach własnych, starciach wieloosobowych oraz kampanii Imperia śmiertelnych.

4. Kwestie techniczne

Total War: Warhammer II jest oparty o ten sam silnik graficzny, na którym działała poprzednia gra. Technologia ta nosi nazwę Warscape i została stworzona od podstaw przez firmę Creative Assembly. W rzeczywistości mamy tu do czynienia z ewolucją silnika używanego przy okazji poprzednich odsłon serii Total War, choć przy okazji pierwszego Warhammera został on mocno rozbudowany – pracuje teraz w architekturze 64-bitowej, dodano również m.in. obsługę DX12 i usprawniono współpracę z kilkoma rdzeniami procesora równocześnie.

4.1 Oficjalne wymagania sprzętowe

Deweloper udostępnił informację o trzech różnych konfiguracjach. Pierwsza z nich umożliwia uruchomienie gry, ale rozgrywka będzie wymagała drastycznego ścięcia detali. W przypadku sprzętu zbliżonego do konfiguracji zalecanej, należy spodziewać się płynności na poziomie 45-55 FPS przy ustawieniach detali „High”. Komputer spełniający wymogi „Ultra” umożliwi granie w stabilnych 60 klatkach animacji, przy maksymalnych detalach i rozdzielczości 1080p.

Minimalne wymagania sprzętowe Total War: Warhammer II

  1. System operacyjny: Windows 7 64Bit
  2. Procesor: Intel Core 2 Duo 3.0 Ghz
  3. RAM: 4/5 GB (5 w przypadku zintegrowanych kart grafiki)
  4. HDD: 60 GB
  5. Karta grafiki: NVIDIA GeForce GTX 460 1GB / AMD Radeon 5770 1GB/ Intel HD4000

Zalecane wymagania sprzętowe Total War: Warhammer II

  1. System operacyjny: Windows 7/8/8.1/10 64Bit
  2. Procesor: Intel Core i5-4570 3.2 Ghz
  3. RAM: 8 GB
  4. HDD: 60 GB
  5. Karta grafiki: NVIDIA GeForce GTX 760 2GB / AMD Radeon R9 270X 2GB

Ultra wymagania sprzętowe Total War: Warhammer II

  1. System operacyjny: Windows 7/8/8.1/10 64Bit
  2. Procesor: Intel Core i5-4570 3.2 Ghz
  3. RAM: 8 GB
  4. HDD: 60 GB
  5. Karta grafiki: NVIDIA GeForce GTX 1070 8GB

5. Dodatki i aktualizacje

5.1 Rise of the Tomb Kings

Rozszerzenie z pierwszą dodatkową frakcją dla TW: Warhammera 2 zadebiutowało 23 stycznia 2018 roku. Tytułowych Królów Grobowców można poprowadzić do boju w obydwu udostępnionych kampaniach – Oko Wiru oraz Imperia Śmiertelnych. W przeciwieństwie do niektórych DLC do pierwszej części gry, dodatek nie wprowadza do gry własnego, oddzielnego mini-scenariusza. Armiom nieumarłych przewodzić możemy jako jeden z czterech legendarnych lordów (więcej o nich w opisie frakcji, w podpunkcie 3.2).

5.2 Trench Craventail

Nowy legendarny lord dla frakcji Skavenów – Trench Czarny Ogon. Pozwala swoim jednostkom poruszać się wyjątkowo szybko w trakcie odwrotu i walczyć skuteczniej po powrocie na pole bitwy. Dodatkowo prowadzeni do boju Siepacze sieją strach podczas starć prowadzonych pod powierzchnią ziemi. Będąc legendarnym zdrajcą, na mapie kampanijnej Trench otrzymuje premie do porządku publicznego, za każdym razem, gdy zrywa traktaty dyplomatyczne.

5.3 Steps of Isha

Pakiet 4 nowych map, które można wykorzystać w bitwach własnych lub trybie wieloosobowym. Nowe lokacje przedstawiają piękno i magiczne krajobrazy krainy elfów wysokiego rodu.

5.4 The Queen & The Crone

Ten płatny dodatek wprowadza do gry dwoje legendarnych lordów – królową elfów wysokiego rodu Alarielle oraz władczynię Har Ganeth, Staruchę Hellebron. Obydwie przywódczynie działają w oparciu o odmienne zasady kampanijne i mają do swojej dyspozycji po kilka nietypowych jednostek: Siostry Avelornu (Alarielle), Wojowników Cienia (Alarielle), Siostry Rzezi (Hellebron), Czarnoksiężników Ognia Zagłady (Hellebron), Przyboczną (Alarielle, unikalna bohaterka), Najwyższą Czarodziejkę (Hellebron, unikalny lord). DLC dodaje też do Total War Warhammer 2 16 sławnych regimentów.

5.5 Alith Anar

Udostępniony za darmo, nowy legendarny lord elfów wysokiego rodu, którego można wykorzystać w kampaniach Oko wiru oraz Imperia śmiertelnych. Alith Anar to pałający rządzą zemsty władca zniszczonej wywołanym przez mroczne elfy kataklizmem krainy Nagarythe. Przywódca posiada zupełnie nowe zasady kampanijne, a jego styl gry opiera się na prędkości i umiejętności ukrywania wojsk.

5.6 The Kharibdyss

Kolejnym rozszerzeniem dla Total War Warhammer 2 jest Kharibdyss – nowa jednostka w arsenale Mrocznych Elfów. To potężny i przerażający potwór, który sieje prawdziwy terror w szeregach wroga. DLC jest dostępne za darmo dla wszystkich posiadaczy The Queen & The Crone.

5.7 Curse of the Vampire Coast

Drugą nową armią w Total War: Warhammer II będzie Wybrzeże Wampirów. Otrzymamy nieumarłych w pirackich klimatach, a wraz z nimi 4 legendarnych lordów (m.in. Arcykontradmirała Luthora Harkona) oraz wiele jednostek, takich jak wampiry z Gwardii Głębinowej, syreny, mournguli, konstrukty, stwory morskie, upiory oraz zombie wyposażone w broń palną. Armia będzie się opierała na własnej mechanice kampanijnej, której częścią będzie tworzenie pirackich zatok, zdobywanie złej sławy i skarbów, do których poprowadzą nas specjalne mapy. Wybrzeżem Wampirów pokierujemy w obydwu kampaniach.

5.8 Festag Update

28 stycznia 2019 r. udostępniono dużą aktualizację Festag Update, która dokonała dużych zmian w drzewkach rozwoju oraz umiejętnościach Lordów Starego Świata (pochodzących z pierwszej części gry i grywalnych wyłącznie w ramach kampanii Mortal Empires), których celem jest zrównanie ich potęgi z postaciami rdzennymi dla drugiej części serii Total War: Warhammer. Patch wprowadził też sporo poprawek w statystykach poszczególnych jednostek.

5.9 The Prophet & The Warlock

17 kwietnia 2019 r. ukazał się kolejny pakiet DLC, zatytułowany The Prophet & The Warlock. Aktualizacja wprowadza dwóch nowych legendarnych lordów dla frakcji Skavenów (spacz-inżynier Ikit Szpon) oraz Jaszczuroludzi (Tehenhauin, prorok Soteka). Każdy z nich posiada charakterystyczną mechanikę kampanijną. Obydwie armie otrzymały też po kilka nowych jednostek – na liście znajdziemy m.in. Salamandry, Skinki Czerwone Grzebienie, Obdzieracze Zagłady czy Spacz-rusznice.

GOL Newsroom

Zapraszamy Was do polubienia profilu Newsroomu na Facebooku. Znajdziecie tam nie tylko najciekawsze wiadomości, ale i szereg miłych dodatków.

Informacja pojawiła sie pierwotnie 26 lipca 2017, 14:11.