Postapokaliptyczny city builder od polskiego studia jeszcze w tym roku
Na wczorajszym pokazie Future Games Show Gamescom 2022 ujawniono Floodland. Produkcja ta da graczom szansę na zbudowanie postapokaliptycznej osady. Jest to dzieło polskiego studia i trafi ono do nas jeszcze w tym roku.
Podczas wczorajszego pokazu Future Games Show z okazji wydarzenia Gamescom 2022 ujawniono grę Floodland od polskiego studia Vile Monarch. To tytuł o budowaniu osady po apokalipsie spowodowanej katastrofą klimatyczną. Produkcja ma zadebiutować na PC jeszcze w tym roku – 15 listopada 2022 r.
Rozgrywka
Trailer wskazuje na to, że czeka nas dość tradycyjna rozgrywka w stylu survival colony sim. Będziemy musieli rozwijać osadę, zbierając rozmaite surowce pozostawione przez minioną cywilizację. Opracowywanie technologii zapewni nam dostęp do zaawansowanych budowli i da nowe możliwości rozwoju. Ponadto koniecznie ma być dbanie o nastroje oraz ład publiczny wśród mieszkańców. Jako zarządcy kolonii dopilnujemy, aby obywatele byli najedzeni, zdrowi, szczęśliwi i mieli dach nad głową. Fani gatunku mogą kojarzyć ten typ rozgrywki chociażby z Surviving the Aftermath.
O studiu
Vile Monarch nie ma gigantycznego dorobku, jednak nie jest również „świeżynką” na rynku. Niektórzy gracze mogą kojarzyć takie produkcje, jak Oh...Sir!! The Insult Simulator (i wiele więcej gier z tej serii) oraz Crush Your Enemies. Ponadto deweloperzy z tego studia pracowali nad This War of Mine, Dying Light lub Hard West.
Gamescom 2022
Obecnie w świecie growym jest niemałe poruszenie, gdyż od wtorku trwa festiwal Gamescom 2022. Możecie na nim zobaczyć między innymi zapowiedzi nowych gier i zdobyć ciekawe informacje na temat interesujących Was tytułów. My również go obserwujemy i sporządziliśmy dla Was listę ciekawych newsów z otwierającego targi pokazu (Opening Night Live).
Gracze
Steam
Komentarze czytelników
zanonimizowany1124218 Generał
Ciekawy pomysł na setting, ale jak ktoś wcześniej napisał mamy już za dużo tych generycznych city builderów bez duszy.
Mimo to kibicuję
Ppaweł Senator
postapokalipsa i budowanie miasta? Biorę w ciemno
elathir Legend
Zobaczymy co z tego będzie.
Problem dzisiaj jest taki, że mamy wysyp city builderów, zwłaszcza w EA na Steam, gdzie 9 na 10 z nich to ten sam oklepany schemat z lekkim twistem, który ze racji niskiego poziomu złożoności nudzi się po 3-4 godzinach.
Niestety ale dobry city builder jak Cities Skylines czy pokrewne gatunki jak lepsze tytuły z serii Anno wymagają dużych nakładów środków by uzyskać złożoność, która nie nudzi się szybko.
Ciekawy setting to niestety nie wszystko. bo niestety ale jak gra będzie kolejnym prostym klikadełkiem to nie widzę sensu jej sprawdzać.
zanonimizowany1255967 Generał
Gra jak gra ale trailer pokazuje jak nie powinno sie robić materiałów video dla tego typu gier
Trwa 8 min a mniej sie dzieje niż w większości tych 1 min, nie pokazali że coś się buduje tylko kamera pokazuje te same budynki pod różnymi kątami i naprawdę nikogo nie obchodzi fabuła, nawet frostpunk powiedział tylko że nadchodzi zima i trzeba uciekać
Tradycyjny scenariusz tego gatunku to że najpierw pokazuje sam początek, kilka domków a potem jest przejście do rozwiniętego miasta a na końcu do największego jakie da się zbudować