Adam „Adammts” Matys zwyciężył w pierwszej edycji mistrzostw świata w Tetrisie klasycznym w stylu DAS.
Polscy gracze stawali na podium na wielkich zawodach, czy to w CSGO, czy też FIF-ie. Do listy rodzimych legend e-sportowych przyjdzie nam teraz dopisać Adama „Adammts” Matysa. Bytomski gracz został mistrzem świata w Tetrisie klasycznym, wygrywając w finale rozgrywek w niemieckim Fuerth.

Zawody za naszą zachodnią granicą opierały się na wykorzystaniu tzw. techniki DAS. To skrót od Delayed Auto Shift, co odnosi się do mechaniki opóźnienia automatycznego przesuwania bloku po przytrzymaniu klawisza w prawo lub w lewo w pierwszych wersjach Tetrisa. Na najwyższym poziomie rozgrywek styl ten niemal całkowicie wypadł z łask po 2017 roku na rzecz gwałtownego naciskania pożądanego przycisku (tzw. hypertappingu).
Stąd właśnie pomysł na zorganizowanie pierwszej edycji zawodów, w których wyłoniono najlepszego gracza stylu DAS na świecie.
Adammts był jednym z 11 Polaków, którzy załapali się do ostatniego etapu zawodów CTWC 2022 (Classic Tetris World Championship). Już w trakcie kwalifikacji z udziałem 55 osób Matys wysunął się na prowadzenie, zajmując pierwsze miejsce i wyprzedzając innego rodaka, Filipa „Rurczak” Jurczaka z Tarnowa (na 8. pozycji).
Jednakże w finalnej drabince spośród 48 zawodników prawie wszyscy polscy gracze odpadli jeszcze przed ćwierćfinałami. Poza Matysem, który gładko dotarł do wielkiego finału i po długiej walce odniósł zwycięstwo nad Niemcem o pseudonimie „Schnecke” (a. „TetrisSchnecke”) z wynikiem 4:3. Transmisję z wydarzenia możecie obejrzeć na Twitchu.

Przebieg finałowych rozgrywek CTWC DAS 2022.Źródło: https://docs.google.com/spreadsheets/d/e/2PACX-1vQi5GU7mJLYkPy9NUJmDDfDQVP5rIsfADOM68PskyH1B4o422V1m8m3mVxNuzDy0gUCON8_-iFxBucs/pubhtml?gid=289636948&single=true
Warto wspomnieć o nadchodzących Mistrzostwach Polski w Tetrisie Klasycznym, które odbędą się 16-17 września w ramach konwentu Copernicon. Polacy będą też mogli zmierzyć się w Tetrisie nowoczesnym (tj. z wykorzystaniem współczesnych platform i kontrolerów).
Dziękujemy za przeczytanie artykułu.
Ustaw GRYOnline.pl jako preferowane źródło wiadomości w Google
Gracze
21

Autor: Jakub Błażewicz
Ukończył polonistyczne studia magisterskie na Uniwersytecie Warszawskim pracą poświęconą tej właśnie tematyce. Przygodę z GRYOnline.pl rozpoczął w 2015 roku, pisząc w Newsroomie growym, a następnie również filmowym i technologicznym (nie zabrakło też udziału w Encyklopedii Gier). Grami wideo (i nie tylko wideo) zainteresowany od lat. Zaczynał od platformówek i do dziś pozostaje ich wielkim fanem (w tym metroidvanii), ale wykazuje też zainteresowanie karciankami (także papierowymi), bijatykami, soulslike’ami i w zasadzie wszystkim, co dotyczy gier jako takich. Potrafi zachwycać się pikselowymi postaciami z gier pamiętających czasy Game Boya łupanego (jeśli nie starszymi).