Stworzył nowe XCOM-y, po 14 latach opuszcza Firaxis
Garth DeAngelis, współtwórca nowych odsłon serii XCOM oraz świeżego Marvel's Midnight Suns, opuszcza szeregi studia Firaxis Games po czternastu latach pracy.

Studio Firaxis Games opuszcza Garth DeAngelis – producent znany przede wszystkim z serii taktycznych strategii turowych XCOM, której wraz z zespołem zapewnił drugą młodość.
- Deweloper zaczął przy niej pracować dokładnie czternaście lat i jeden miesiąc temu. Jego pierwszym projektem w Firaxis Games był XCOM: Enemy Unknown wydany na PC, PS3 i X360 w 2012 roku.
- Następnie współtworzył duży dodatek Enemy Within do „jedynki” oraz sequel (2016 r.), który również doczekał się pokaźnego rozszerzenia w postaci War of the Chosen.
- Ostatnią grą, w produkcji której wziął udział DeAngelis, jest wydane na początku grudnia 2022 r. Marvel's Midnight Suns.
Nie znamy powodu odejścia dewelopera. Można się jednak zastanawiać, czy do jego decyzji nie przyczynił się debiut owej superbohaterskiej produkcji, który przeszedł bez większego echa w branży. Wprawdzie tytuł zebrał wiele pozytywnych recenzji, ale dane Steama sugerują, że nie jest to hit sprzedażowy.
Dość powiedzieć, iż w miesiąc po premierze doczekał się on 33-procentowej obniżki ceny na platformie firmy Valve. Trwająca od 2 do 16 stycznia promocja najwyraźniej skusiła sporo osób, bo graczy na Steamie zaczęło stopniowo przybywać. Mimo to do rekordu liczby użytkowników jednocześnie grających w Marvel's Midnight Suns na premierę – wynoszącego 15,5 tys. – cały czas brakuje około 50%.

Nastroje w Firaxis Games mogą więc być pochmurne. Niemniej Garth DeAngelis – na odchodne nazywający współpracowników najbardziej oddanymi, jakich mógł sobie wymarzyć – wydaje się żegnać z zespołem w dobrej komitywie. Deweloper podziękował jego członkom za wspólnie spędzone lata. Wirtualnie ukłonił się również fanom. Nie wiemy, czym twórca zajmie się w dalszej kolejności.
- Seria XCOM w Encyklopedii Gier
- Recenzja Marvel’s Midnight Suns – RPG z duszą gry mobilnej
- Marvel's Midnight Suns na Steamie

GRYOnline
Gracze
Steam
OpenCritic
Komentarze czytelników
zanonimizowany1359977 Senator
14 lat w jednej firmie to itak kosmos w dzisiejszych czasach. Czas najwyższy na odświeżenie i wymianę krwi.
Po kilku latach jak człowiek nie awansuje to morale i wydajność pracy człowiekowi siada i to jest całkowicie normalne i to wina firmy (brak ścieżki rozwoju) I żadne couche czy inne gadające gęby tego nie zmienią.
Ergo Generał

Co do samej gry to jak dla mnie była dobra, ale nie chciało mi się w nią dłużej grać ze względu na te misje czasowe. Jest to po prostu ograniczanie gracza, nie wiem co im strzeliło do łba aby wprowadzić coś takiego.
Asmodeus Senator
Spoko, teraz wyszedl jakis XCOM na komorki. NIE polecam - kolejny "idle game" bez zadnego wlasnego pomyslu.
Ravn79 Pretorianin

Może wreszcie zaczną robić po prostu XCOM zamiast wciskać wszędzie te wymysły z infantylnymi superbohaterskimi motywami. Szczególnie antagoniści z dodatku do XCOM 2 gadali takie brednie, że w końcu zacząłem wyłączać dźwięk, aby nie musieć tego słuchać.
Co to w ogóle za pomysł, aby łączyć superbohaterów z turowymi strategiami? Oni w tych filmach i komiksach w szachy grali?
W każdym razie, obecnie na Steam ma prawie 10-krotnie mniej graczy w peaku niż XCOM 2. Jest nawet gorzej niż w przypadku XCOM Chimera Squad, którego nie tknąłem nawet palcem. Ewidentnie ktoś tam forsował swoje bezsensowne pomysły.