Final Fantasy Type-0 HD z problemami debiutuje na PC
Final Fantasy Type-0 HD zadebiutowało na Steamie. Radość z premiery przyćmiewa fakt, że na PC gra ma limit 30 klatek na sekundę, ograniczone ustawienia rozdzielczości i inne niewygodne obostrzenia.
Łukasz Szliselman
- Limit 30 klatek na sekundę
- Dostępne rozdzielczości to 720p i 1080p
- Niewygodne sterowanie klawiaturą, kłopoty z obsługą myszki
- Błędy techniczne i słaba wydajność
Final Fantasy: Type-0 HD pojawiło się wczoraj na Steamie, z miejsca wzbudzając kontrowersje z powodu ograniczeń, jakie nałożono na pecetową wersję gry. Po pierwsze, produkcja posiada limit 30 klatek na sekundę, a jedyne dostępne opcje rozdzielczości to 720p i 1080p. Fani narzekają też na niewygodne sterowanie klawiaturą i problemy z obsługą myszki – do tego stopnia, że nie posiadając pada, granie w Final Fantasy: Type-0 HD na PC może być co najmniej kłopotliwe. Wiedząc o tych problemach, trudno przejść obojętnie obok opisu gry na Steamie, dumnie głoszącego: „Rozszerzone opcje ustawień rozdzielczości dla wysokiej klasy komputerów” oraz „Pełne wsparcie dla kontrolerów” (tłumaczenie red.).
Warto też zwrócić uwagę na liczne błędy techniczne i problemy z wydajnością gry na PC (wyszczególnione w tym miejscu). W tym momencie recenzje użytkowników Final Fantasy: Type-0 HD na Steamie są mieszane (na poziomie 50%). Póki co wydawca tytułu, firma Square Enix, nie skomentował sprawy.
Wymagania sprzętowe Final Fantasy: Type-0 HD na PC
Minimalne wymagania sprzętowe
- Procesor: Core i3 2.5GHz
- Karta grafiki: GTX560Ti lub Radeon 7790 mp4 [H.264]
- RAM: 4 GB
- Dysk twardy: 30 GB
- System operacyjny: Windows 7 64 Bit Service Pack 1 lub nowszy
Zalecane wymagania sprzętowe
- Procesor: Core i5 2.7GHz
- Karta grafiki: GTX750 mp4 [H.264]
- RAM: 6 GB
- Dysk twardy: 30 GB
- System operacyjny: Windows 7 64 Bit Service Pack 1 lub nowszy
Final Fantasy: Type-0 HD zadebiutowało w marcu 2015 roku na PlayStation 4 i Xboksie One. Gra ukazała się jako odświeżona wersja Final Fantasy: Type-0, jRPG-a wydanego w 2011 roku na konsolę przenośną PlayStation Portable. Tytuł jest częścią znanej i lubianej serii japońskich roleplayów od lat rozwijanej przez firmę Square Enix.

GRYOnline
Gracze
Steam
Komentarze czytelników
Ravios Pretorianin

do tego nie można zapomnieć o super stabilnym W3 na PS4
Po łatce 1.8 frame się znacznie poprawił, tylko na bagnach wciąż są dropy. Jednak jak dla mnie trochę dziwne że gra trzyma wszędzie 30fps, a na bagnach równiutke 25/20 - wynika z tego że to zabieg celowy.
Koktajl Mrozacy Mozg Legend

Trzeba nauczyc sie 2 rzeczy
- nie preorderowac
- kupowac z miesiac po premierze badz nawet pozniej (jak BF3/4)
kaszanka9 Legend

Tak, jeżeli gra źle chodzi na konsoli to jest to wina optymalizacji, gdyż twórcy mają obowiązek tak poucinać zawartość, by gra płynnie chodziła. Natomiast jeżeli gra źle chodzi na PC to winą jest słaby sprzęt.
O proszę fanboj w czystej postaci, na pc też ma obowiązek działać dobrze.
kaszanka9 Legend

Ravios [31]
Unitka która na konsolach nie ma już problemów
Taa, wiecznie below 30 fps, na wieki, już tego nie ruszają, amen.
Ravios Pretorianin

O proszę fanboj w czystej postaci, na pc też ma obowiązek działać dobrze.
A więc posiadając kartę graficzną GTX450, 2gb RAM'u i procesor Core 2 Duo Wiedźmin 3 powinien mi dobrze działać? Nie bądź śmieszny. Dla ciebie fakt że dana osoba gra na konsoli czyni ją fanbojem - mógłbyś mnie tak nazwać gdybym obrażał pecety wywyższając jednocześnie konsole, a tego nie robię. Jesteś hipokrytą - źle zrozumiałeś moją wypowiedź i od fanbojów wyzywasz wówczas gdy sam nim jesteś udowadniając to już wiele, wiele razy...
Taa, wiecznie below 30 fps, na wieki, już tego nie ruszają, amen.
Cóż... może nie posiadając danej wersji nie będziesz się o niej wypowiadał, co? Bo sam w tym miesiącu postanowiłem sobie od nowa w Unitkę zagrać i optymalizacja została znacznie poprawiona, frame-dropy są tak rzadkie że niewyczuwalne (w trakcie gry [jestem na 10. sekwencji] spotkałem dosłownie 5-6 spadków płynności, w tym 4 po rzuceniu bomby dymnej).