Newsroom Wiadomości Najciekawsze Komiksy Tematy RSS
Wiadomość gry 27 września 2023, 18:54

Far Cry 7 postawi na nowy silnik i nieliniową fabułę z presją czasu (przeciek)

Far Cry 7 według informacji Toma Hendersona zadebiutuje na nowym silniku, a także w nieszablonowy sposób zaprezentuje historię. Dziennikarz podał też termin premiery gry.

Źródło fot. Ubisoft.
i

Cieszący się dobrą renomą dziennikarz growy Tom Henderson na łamach serwisu Insider-Gaming ujawnił ciekawe nowe szczegóły na temat siódmej głównej odsłony serii Far Cry. Tytuł znajdować ma się od pewnego czasu w produkcji i funkcjonuje pod kodową nazwą Project Blackbird.

Wedle źródeł Hendersona, twórcy wstępnie wyznaczyli termin premiery gry na jesień 2025 roku. Za produkcję odpowiadać ma w głównej mierze studio Ubisoft Montreal.

Far Cry 7 (tytuł roboczy) wykorzysta przy tym jakoby inny silnik graficzny – Snowdrop, znany np. z serii The Division. Ubisoft tym samym porzuciłby rozwijaną od drugiej części serii Dunię, która była zmodyfikowaną wersją technologii CryEngine.

Henderson uchyla rąbka fabuły

Henderson, powołując się na swoich informatorów, zdradził też kilka szczegółów na temat fabuły gry. Wedle jego doniesień, nadchodzący Far Cry postawi na nieliniową historię, w ramach której gracze zmierzą się z tzw. Synami Prawdy.

  • Historia skupić ma się na ratowaniu członków rodziny bohatera. Gracze sami zadecydują, w jakiej kolejności to zrobią.
  • Do przejścia gry nie będzie wymagane uchronienie wszystkich przed śmiercią, chyba że będziemy chcieli ukończyć produkcję na 100%.
  • Tytuł ponoć nałoży na gracza presję czasu. Będzie on musiał osiągnąć wyznaczone cele w ciągu 24 rzeczywistych godzin (tj. 72 godzin w grze).
  • Odliczanie ma zatrzymywać się w momencie wejścia do kryjówek i innych bezpiecznych miejsc.
  • Kluczową mechaniką ma być system przesłuchań, z których dowiemy się, gdzie przetrzymywane są kolejne osoby z rodziny. Co ciekawe, będący w niewoli oponenci będą mogli kłamać, milczeć czy też próbować uciekać.

Oczywiście, jak przestrzega sam Henderson, do powyższych informacji należy podchodzić z dystansem. Produkcja Ubisoft Montreal wciąż bowiem znajduje się na dość wczesnym etapie prac, a sama koncepcja kampanii może ulec wielokrotnym (i radykalnym) zmianom.

Marcin Przała

Marcin Przała

Absolwent dziennikarstwa i komunikacji społecznej na Uniwersytecie Papieskim Jana Pawła II w Krakowie. Grami interesuje się od najmłodszych lat, a szczególne miejsce w jego sercu zajmują Call of Duty 4: Modern Warfare i Dragon Age: Początek. Zamiłowanie do elektronicznej rozrywki sprawiło, że tematem jego pracy licencjackiej stało się zjawisko immersji. Dzisiaj przede wszystkim miłośnik soulslike'ów oraz klasycznych RPG-ów. Poza grami lubi literaturę z gatunku dark fantasy, a ponadto od wielu lat z zapartym tchem śledzi rozgrywki angielskiej Premier League, gdzie gra jego ukochany klub – Chelsea.

więcej