Newsroom Wiadomości Najciekawsze Komiksy Tematy RSS
Wiadomość gry 21 maja 2015, 10:25

Expeditions: Viking - ogłoszono historyczne cRPG od Logic Artists

Znane z Expeditions: Conquistador studio Logic Artists zapowiedziało grę Expeditions: Viking, czyli historyczne cRPG z turowym systemem walki.

Historyczne cRPG Expeditions: Conquistador doczeka się kontynuacji. Studio Logic Artists właśnie zapowiedziało następną odsłonę serii, czyli Expeditions: Viking. Zgodnie z tytułem, produkcja porzuci znane z poprzedniej części realia podboju Nowego Świata i zamiast tego pozwoli na wcielenie się w wodza klanu wikingów. Projekt powstaje wyłącznie z myślą o pecetach i na razie autorzy nie są gotowi podać planowanej daty premiery.

Akcja gry toczyć się będzie pod koniec VIII wieku. Kampania rozpocznie się z chwilą śmierci wodza jednego z klanów wikingów. Wcielimy się w jego syna, który na mocy prawa przejmie pozycję po ojcu. Naszym zadaniem będzie umocnienie władzy i zapewnienie podwładnym dobrobytu. Osiągnięcie tych celów wymagać ma dużego wysiłku, gdyż sąsiednie potęgi będą szukały każdej okazji do starcia nas z powierzchni Ziemi. Co gorsza, nawet wśród naszych ludzi pojawią się osoby mające chrapkę na zagarnięcie tytułu wodza dla siebie.

Expeditions: Viking - zapowiedziano historyczne cRPG studia Logic Artists - ilustracja #1

Poza zarządzaniem klanem kluczową rolę odegrają także wyprawy łupieżcze. Konieczne ma być starannie przygotowywanie się do każdego z takich wypadów, co obejmie m.in. zgromadzenie odpowiedniej załogi i zapasów. Dalsze wyprawy za morze będą bardziej opłacalne, ale również bardziej niebezpieczne, więc trzeba będzie dobrze kalkulować ryzyko.

Pod względem mechanizmów zabawy gra stanowić ma rozwinięcie rozwiązań z Expeditions: Conquistador. Otrzymamy zatem widok z kamery umieszczonej wysoko nad głowami postaci oraz turowy system walki, rozgrywany na mapach pokrytych siatką heksagonalną. Istotną rolę odegrają ataki z flanki, zastawianie pułapek, czy korzystanie z osłon. Nie zabraknie także elementów survivalowych, wymagających szukania pożywienia oraz ochrony postaci przed siłami natury.

Rozgrywka ma być w dużym stopniu nieliniowa. Nasze decyzje, zarówno strategiczne, jak i osobiste, będą miały daleko idące skutki, które ukształtują stosunek innych frakcji i postaci do wodza. Każdy członek drużyny posiadać ma własną osobowość, a poziom jego morale wpłynie na skuteczność w boju. Zabawę urozmaici system dyplomacji i handlu oraz losowe zdarzenia.

  1. Logic Artists – oficjalna strona studia