Newsroom Wiadomości Najciekawsze Komiksy Tematy RSS
Wiadomość gry 17 marca 2015, 11:14

autor: luckie

Everybody’s Gone to the Rapture na 13-minutowym gameplayu

Serwis IGN udostępnił 13-minutowy gameplay z Everybody’s Gone to the Rapture, eksploracyjnej przygodówki studia The Chinese Room. Nagranie skupia się na sposobie narracji gry oraz strukturze jej świata.

Gdzie się wszyscy podziali? Na to pytanie odpowiedź znajdą jedynie cierpliwi gracze - Everybody’s Gone to the Rapture na 13-minutowym gameplayu - wiadomość - 2015-03-17
Gdzie się wszyscy podziali? Na to pytanie odpowiedź znajdą jedynie cierpliwi gracze

Serwis IGN położył ręce na nowym gameplayu z Everybody’s Gone to the Rapture – nawet mimo tego, że twórcy nie planowali w najbliższym czasie wypuszczać materiałów z gry. 13-minutowa prezentacja rozgrywki, opatrzona komentarzem dyrektora kreatywnego ze studia The Chinese Room oraz kompozytorki muzyki do gry, pochodzi z wersji pre-beta. Nagranie nie tylko pozwala zobaczyć, jak pięknie już na tym etapie prezentuje się gra, lecz również dowiedzieć się co nieco na temat nietypowego sposobu narracji w tej eksploracyjnej przygodówce.

Co ciekawe, gra nie oprowadzi grającego za rączkę po wszystkich ciekawych miejscach. Historię Everybody’s Gone to the Rapture każdy odkryje samodzielnie kawałek po kawałku, we własnym tempie odszukując interaktywne elementy porozrzucane po otwartym świecie. Tajemnicę zniknięcia mieszkańców idylicznej angielskiej wioski poznamy poprzez czytanie notatek, odsłuchiwanie różnych nagrań, rozmów telefonicznych czy komunikatów radiowych w dowolnej kolejności. Z drugiej strony, w grze pojawi się pewna tajemnicza siła, która ma służyć za swego rodzaju nienachlanego przewodnika sterowanego przez SI. Póki co twórcy nie zdradzają, czym dokładnie ma ona być. Dla klimatu gry ważne jest również jej umiejscowienie historyczne – 6 czerwca 1984 roku, czyli w trakcie Zimnej Wojny, kiedy to wiele osób żyło w strachu przed wiszącą na włosku zagładą nuklearną.

Everybody’s Gone to the Rapture ma się ukazać w tym roku wyłącznie na PlayStation 4. Początkowo planowano również wersję PC, ale zrezygnowano z niej pod wpływem decyzji wydawniczej firmy Sony.

  1. Oficjalna strona studia The Chinese Room