Elite Dangerous: Odyssey na The Game Awards zachwyciło zwiastunem
Nowy zwiastun Elite Dangerous: Odyssey pokazany na The Game Awards 2020 zachwycił nie tylko wizją rozwoju gry, ale także piosenką Davida Bowiego. 2021 rok będzie cudowny dla fanów kosmicznych wojaży.

- Na The Game Awards pokazano nowy zwiastun Elite: Dangerous - Odyssey.
- Rozszerzenie wkrótce zadebiutuje na PC, PS4 i Xboksie One.
Nowy zwiastun Elite: Dangerous – Odyssey skupia się na pieszej eksploracji planet. Zaprezentowany na The Game Awards materiał imponuje nie tylko warstwą wizualną. Jest szansa, że ogromne ambicje studia Frontier Developments uda się zrealizować.
Rozszerzenie Odyssey pozwoli wysiąść z kosmicznych statków i eksplorować planety na piechotę, biorąc udział w ekspedycjach, toczyć pojedynki z innymi graczami lub tworzyć z nimi sojusze oraz poznawać tworzone kolonie.
Dodatek zadebiutuje na pecetach i konsolach PS4 i XOne w pierwszych miesiącach 2021 roku. Wersji na PS5 i Xboksa Series X|S nie zapowiedziano, choć nie możemy wykluczyć ewentualnego portu w późniejszym terminie.
Mając na względzie słowa deweloperów, gdy zapowiadano Elite: Dangerous - Odyssey (dodatek przybliża ich do ostatecznej wizji swojego projektu), możemy zadać sobie pytanie: czy Elite zrobi to, czego Star Citizen nie potrafi?

Gracze
OpenCritic
- sandbox
- space-sim / symulatory kosmiczne
- Frontier Developments
- trailery (gry)
- Elite (marka)
- The Game Awards 2020
- PC
Komentarze czytelników
El_Miczelov :) Pretorianin

Za hipokryzję uważam natomiast krytykowanie ED i to sypiąc porównaniami do SC, gdy to ten pierwszy tytuł już od wielu lat pozwala swobodnie latać po całej galaktyce (przypominam, że SC ma mieć ledwie kilka systemów planetarnych), odkrywając, walcząc i handlując, a drugi nadal jest tylko alfą składającą się z dem technologicznych poszczególnych modułów, które nadal nijak ze sobą nie są połączone w grywalną całość...
Tak jak pisałem nieco wyżej - ja tam się wolę cieszyć dobrą grą, która może i w powolnym tempie, ale jest ciągle popremierowo rozwijana, więc mogę na bieżąco czerpać przyjemność z nowych funkcji, niż zastanawiać się czy nie warto zacząć spisywać testamentu, w którym podam swoim dzieciom, lub nawet wnukom loginy i hasła do kont, za pośrednictwem których to one kiedyś tam uzyskają dostęp do gry... gdy ta w końcu wejdzie chociaż do grywalnej bety...
SC stało się takim "Duke Nukem Forever" space-simów... A wszyscy chyba wiemy jak skończyła się historia DNF.
El_Miczelov :) Pretorianin

Podczas gdy ED... Może i regularnie zalicza obsuwy kolejnych dodatków dodających coraz to nowe funkcje, ale w gruncie rzeczy premierę jako pełnoprawny produkt ma już za sobą - można się czepiać, że był wówczas biedny w zawartość i przez to bardzo powtarzalny, ale co by nie mówić, to od tamtej pory jest grywalny i tylko rozwijany o kolejne funkcjonalności, podczas gdy SC nadal jest tylko niespełnioną obietnicą.
Tak więc - ja tam się wolę cieszyć dobrą grą, która może i w powolnym tempie, ale jest rozwijana i mogę na bieżąco czerpać przyjemność z nowych funkcji, niż zastanawiać czy nie warto zacząć spisywać testamentu, w którym podam swoim dzieciom, lub nawet wnukom loginy i hasła do kont dzięki którym one kiedyś tam uzyskają dostęp do gry, gdy ta w końcu wejdzie chociaż do bety...
zanonimizowany449082 Generał
We intend to
We have an ambitious goal for
We also want to
Nie wiem czy mnie zmylila znajomość angielskiego, ale ja w cytowanym przez Ciebie fragmencie nie widzę żadnych obietnic.
Ja też mam zamiar wybudować nowe pomieszczenie gospodarcze
Mam również ambicje, aby w końcu ogarnąć garaż
Chciałbym również wywieźć złom z podwórka.
To się nazywa "sfera deklaratywna" i nie ma nic wspólnego z obietnicami.
C3Q Chorąży

Silnik pozwala na granie w max ~30 osobach w instancji i to przy takich lagach, ze staje sie to malo przyjemne. Bez gruntownej przebudowy kodu sieciowego nie liczylbym na jakakolwiek poprawe, na to sie jednak nie zapowiada.
radas_b Senator
Szkoda tylko że gracze w swojej hipokryzj wychwalając ED a krytykując/hejtując SC zapominają, że tryb FPS był już obiecywany w 2014 roku podczas kampanii na kikstarterze.
"The initial release of Elite: Dangerous doesn't mark the end of development. We intend to continue expanding the game both with new content and new features. A good example of this is planetary landings. We have an ambitious goal for landings to include new gameplay and a rich variety of worlds to explore. To achieve our goal we want the planets to come to life. We also want to add leaving the ships so you can explore space stations or board enemy vessels or even just to look around your own."
Wygląda na to, że spełnienie tej obietnicy zajmie im 7 lat...