Elite Dangerous: Odyssey na The Game Awards zachwyciło zwiastunem

Nowy zwiastun Elite Dangerous: Odyssey pokazany na The Game Awards 2020 zachwycił nie tylko wizją rozwoju gry, ale także piosenką Davida Bowiego. 2021 rok będzie cudowny dla fanów kosmicznych wojaży.

Paweł Musiolik

Elite Dangerous: Odyssey na The Game Awards zachwyciło zwiastunem.
Elite Dangerous: Odyssey na The Game Awards zachwyciło zwiastunem.
W SKRÓCIE:
  1. Na The Game Awards pokazano nowy zwiastun Elite: Dangerous - Odyssey.
  2. Rozszerzenie wkrótce zadebiutuje na PC, PS4 i Xboksie One.

Nowy zwiastun Elite: Dangerous – Odyssey skupia się na pieszej eksploracji planet. Zaprezentowany na The Game Awards materiał imponuje nie tylko warstwą wizualną. Jest szansa, że ogromne ambicje studia Frontier Developments uda się zrealizować.

Rozszerzenie Odyssey pozwoli wysiąść z kosmicznych statków i eksplorować planety na piechotę, biorąc udział w ekspedycjach, toczyć pojedynki z innymi graczami lub tworzyć z nimi sojusze oraz poznawać tworzone kolonie.

Dodatek zadebiutuje na pecetach i konsolach PS4 i XOne w pierwszych miesiącach 2021 roku. Wersji na PS5 i Xboksa Series X|S nie zapowiedziano, choć nie możemy wykluczyć ewentualnego portu w późniejszym terminie.

Mając na względzie słowa deweloperów, gdy zapowiadano Elite: Dangerous - Odyssey (dodatek przybliża ich do ostatecznej wizji swojego projektu), możemy zadać sobie pytanie: czy Elite zrobi to, czego Star Citizen nie potrafi?

  1. Oficjalna strona gry
  2. Recenzja gry Elite: Dangerous - w kosmosie nikt nie usłyszy Twojego marudzenia
Elite: Dangerous - Odyssey

Elite: Dangerous - Odyssey

PC PlayStation Xbox
po premierze

Data wydania: 19 maja 2021

Informacje o Grze
7.7

Gracze

4.6

OpenCritic

OCEŃ
Oceny
Podobało się?

26

Paweł Musiolik

Autor: Paweł Musiolik

Pisać o grach zaczynał na łamach serwisu SquareZone. Później pisał i szefował na nieistniejącym PSSite.com, zaś aktualnie prowadzi swojego bloga o grach. Nie napisał jeszcze tekstu, z którego byłby w 100% zadowolony. Przygodę z grami zaczął w wieku 3 lat, gdy udało mu się namówić ojca na kupno komputera C64. Rozbudzona przez Flimbo's Quest miłość do elektronicznej rozrywki rozkwitła podczas pierwszych przygód z Heroes of Might & Magic, osiągając apogeum po zakupie pierwszego PlayStation. Wraz z rosnącym wiekiem zaliczał kolejne kontakty z konsolami przenośnymi Nintendo, wrócił też na łono PC jako dodatkowej platformy do grania. Kolekcjonuje gry, jest fanem emulacji.

Kalendarz Wiadomości

Nie
Pon
Wto
Śro
Czw
Pią
Sob

Komentarze czytelników

Dodaj komentarz
Forum Gry Symulacyjne
2020-12-19
00:32

El_Miczelov :) Pretorianin

El_Miczelov :)
😂

radas_b - ja też nie widzę, żeby gdziekolwiek było obiecane, że tryb FPS pojawi się na premierę, bądź by były określone jakiekolwiek ramy czasowe kiedy miał zostać wprowadzony...

Za hipokryzję uważam natomiast krytykowanie ED i to sypiąc porównaniami do SC, gdy to ten pierwszy tytuł już od wielu lat pozwala swobodnie latać po całej galaktyce (przypominam, że SC ma mieć ledwie kilka systemów planetarnych), odkrywając, walcząc i handlując, a drugi nadal jest tylko alfą składającą się z dem technologicznych poszczególnych modułów, które nadal nijak ze sobą nie są połączone w grywalną całość...

Tak jak pisałem nieco wyżej - ja tam się wolę cieszyć dobrą grą, która może i w powolnym tempie, ale jest ciągle popremierowo rozwijana, więc mogę na bieżąco czerpać przyjemność z nowych funkcji, niż zastanawiać się czy nie warto zacząć spisywać testamentu, w którym podam swoim dzieciom, lub nawet wnukom loginy i hasła do kont, za pośrednictwem których to one kiedyś tam uzyskają dostęp do gry... gdy ta w końcu wejdzie chociaż do grywalnej bety...

SC stało się takim "Duke Nukem Forever" space-simów... A wszyscy chyba wiemy jak skończyła się historia DNF.

Komentarz: El_Miczelov :)
2020-12-19
00:12

El_Miczelov :) Pretorianin

El_Miczelov :)

Persecuted - SC ma za duży rozmach i ogólnie jest za ambitną grą - pewnie dlatego od tylu lat nie wyszło nawet z alfy... Bo ta gra to w gruncie rzeczy milion modułów, których CIG jakoś nie potrafi połączyć w tego zapowiadanego, mającego zrewolucjonizować gatunek, molocha.

Podczas gdy ED... Może i regularnie zalicza obsuwy kolejnych dodatków dodających coraz to nowe funkcje, ale w gruncie rzeczy premierę jako pełnoprawny produkt ma już za sobą - można się czepiać, że był wówczas biedny w zawartość i przez to bardzo powtarzalny, ale co by nie mówić, to od tamtej pory jest grywalny i tylko rozwijany o kolejne funkcjonalności, podczas gdy SC nadal jest tylko niespełnioną obietnicą.

Tak więc - ja tam się wolę cieszyć dobrą grą, która może i w powolnym tempie, ale jest rozwijana i mogę na bieżąco czerpać przyjemność z nowych funkcji, niż zastanawiać czy nie warto zacząć spisywać testamentu, w którym podam swoim dzieciom, lub nawet wnukom loginy i hasła do kont dzięki którym one kiedyś tam uzyskają dostęp do gry, gdy ta w końcu wejdzie chociaż do bety...

Komentarz: El_Miczelov :)
2020-12-16
10:10

zanonimizowany449082 Generał

radas_b
We intend to
We have an ambitious goal for
We also want to

Nie wiem czy mnie zmylila znajomość angielskiego, ale ja w cytowanym przez Ciebie fragmencie nie widzę żadnych obietnic.

Ja też mam zamiar wybudować nowe pomieszczenie gospodarcze
Mam również ambicje, aby w końcu ogarnąć garaż
Chciałbym również wywieźć złom z podwórka.

To się nazywa "sfera deklaratywna" i nie ma nic wspólnego z obietnicami.

Komentarz: zanonimizowany449082
2020-12-13
08:52

C3Q Chorąży

C3Q

Silnik pozwala na granie w max ~30 osobach w instancji i to przy takich lagach, ze staje sie to malo przyjemne. Bez gruntownej przebudowy kodu sieciowego nie liczylbym na jakakolwiek poprawe, na to sie jednak nie zapowiada.

Komentarz: C3Q
2020-12-12
11:40

radas_b Senator

Szkoda tylko że gracze w swojej hipokryzj wychwalając ED a krytykując/hejtując SC zapominają, że tryb FPS był już obiecywany w 2014 roku podczas kampanii na kikstarterze.
"The initial release of Elite: Dangerous doesn't mark the end of development. We intend to continue expanding the game both with new content and new features. A good example of this is planetary landings. We have an ambitious goal for landings to include new gameplay and a rich variety of worlds to explore. To achieve our goal we want the planets to come to life. We also want to add leaving the ships so you can explore space stations or board enemy vessels or even just to look around your own."
Wygląda na to, że spełnienie tej obietnicy zajmie im 7 lat...

Komentarz: radas_b

GRYOnline.pl:

Facebook GRYOnline.pl Instagram GRYOnline.pl X GRYOnline.pl Discord GRYOnline.pl TikTok GRYOnline.pl Podcast GRYOnline.pl WhatsApp GRYOnline.pl LinkedIn GRYOnline.pl Forum GRYOnline.pl

tvgry.pl:

YouTube tvgry.pl TikTok tvgry.pl Instagram tvgry.pl Discord tvgry.pl Facebook tvgry.pl