Electronic Arts generuje zysk

Koncern Electronic Arts opublikował najnowszy raport finansowy, obejmujący pierwszy kwartał 2011 roku fiskalnego. Dowiedzieliśmy się z niego, że firmie w okresie od 1 kwietnia do 30 czerwca 2010 roku udało się wypracować zysk na poziomie 96 milionów dolarów.

Piotr Doroń

Komentarze

Koncern Electronic Arts opublikował najnowszy raport finansowy, obejmujący pierwszy kwartał 2011 roku fiskalnego. Dowiedzieliśmy się z niego, że firmie w okresie od 1 kwietnia do 30 czerwca 2010 roku udało się wypracować zysk na poziomie 96 milionów dolarów.

Jest to istotna zmiana w porównaniu do pierwszego kwartału ubiegłego roku fiskalnego, w którym jeden z największych wydawców gier odniósł pokaźną stratę na poziomie 234 milionów dolarów. W dużej mierze zasługą tego, że w bieżącym roku sytuacja nie została powtórzona, był 27% wzrost przychodów – z 644 milionów dolarów do 815 milionów dolarów. Uzyskane rezultaty okazały się wyższe od zakładanych, co przyniosło natychmiastowy skutek m.in. na giełdzie (wzrost ceny akcji).

Electronic Arts generuje zysk - ilustracja #1

Największą popularnością cieszyły się w podanym okresie dwie odsłony marki FIFA (edycja 10 oraz wersja przygotowana specjalnie z okazji Mistrzostw Świata w RPA), a także strzelanina Battlefield: Bad Company 2. Trafiły one jednocześnie na listę piętnastu najlepiej sprzedających się gier w pierwszym kwartale roku fiskalnego na zachodnich rynkach. Dowiedzieliśmy się również, że w Korei Południowej w ramach FIFA Online 2 – sieciowej odmiany FIFA – zostało zarejestrowanych ponad pięć milionów kont.

Koncern Electronic Arts przekazał również kilka informacji na temat swojego udziału w rynku gier. W przypadku konsol Xbox 360 i PlayStation 3 kształtuje się on na poziomie 22% (wzrost o 4% w porównaniu do ubiegłego roku), z kolei w kategorii PC jest to aż 33%. W tym drugim przypadku na sukces złożyła się nie tylko wysoka sprzedaż edycji pudełkowych, ale również działalność na poziomie dystrybucji cyfrowej (EA Store). Z tytułu tej ostatniej EA udało się uzyskać przychód na poziomie 188 milionów dolarów (o 64 miliony dolarów więcej niż w pierwszym kwartale ubiegłego roku fiskalnego). Analitycy firmy oczekują, że rokrocznie sprzedaż cyfrowych wersji gier będzie rosnąć o 30%.

Co ciekawe, w całym pierwszym kwartale 2011 roku fiskalnego EA wprowadziło do sklepów tylko 6 pozycji (o pięć mniej niż rok temu). Rozwój cyfrowej dystrybucji, a także stabilna sprzedaż wydanych gier pozwoliły jednak firmie zrównoważyć ewentualne straty, a nawet poprawić poprzedni rezultat. Koncernowi udało się również osiągnąć sukces na App Store. Wystarczy wspomnieć, że w okresie premiery czwartej edycji iPhone’a na liście dziesięciu najpopularniejszych produkcji na tę platformę aż dziewięć pochodziło od EA.

  • EA / Electronic Arts

Piotr Doroń

Autor: Piotr Doroń

Z wykształcenia dziennikarz i politolog. W GRYOnline.pl od 2004 roku. Zaczynał od zapowiedzi i recenzji, by po roku dołączyć do Newsroomu i już tam pozostać. Obecnie szef tego działu, gdzie zarządza zespołem złożonym zarówno ze specjalistów w swoim fachu, jak i ambitnych żółtodziobów, chętnych do nauki oraz pracy na najwyższych obrotach. Były redaktor niezapomnianego emu@dreams, gdzie zagnała go fascynacja emulacją i konsolami, a także recenzent magazynu GB More. Miłośnik informacji, gier (długo by wymieniać ulubione gatunki), Internetu, dobrej książki sci-fi i fantasy, nie pogardzi również dopieszczonym serialem lub filmem. Mąż, ojciec trójki dzieci, esteta, zwolennik umiaru w życiu prywatnym.

PlayStation Plus - lista zawartości w sierpniu i wrześniu

Następny
PlayStation Plus - lista zawartości w sierpniu i wrześniu

Need for Speed: Shift 2 w 2011 roku

Poprzedni
Need for Speed: Shift 2 w 2011 roku

Kalendarz Wiadomości

Nie
Pon
Wto
Śro
Czw
Pią
Sob

GRYOnline.pl:

Facebook GRYOnline.pl Instagram GRYOnline.pl X GRYOnline.pl Discord GRYOnline.pl TikTok GRYOnline.pl Podcast GRYOnline.pl WhatsApp GRYOnline.pl LinkedIn GRYOnline.pl Forum GRYOnline.pl

tvgry.pl:

YouTube tvgry.pl TikTok tvgry.pl Instagram tvgry.pl Discord tvgry.pl Facebook tvgry.pl