Eksperci przyjrzeli się nowemu zwiastunowi GTA 6. Na PS5 i XSX nie ma szans na 60 klatek
Eksperci przyjrzeli się nowemu zwiastunowi GTA 6. Gra robi wrażenie swoimi wizualnymi możliwościami, ale na konsolach nie powinniśmy oczekiwać więcej niż 30 klatek.

Rockstar udostępnił drugi zwiastun GTA 6, który, jak wiemy, został nagrany na PlayStation 5. To pozwala ocenić, jak gra poradzi sobie na obecnej generacji konsol. Bliżej zwiastunowi przyjrzeli się eksperci z Digital Foundry. Chwalą wizualną stronę gry, zwłaszcza włosy postaci, ale zwracają uwagę, że wydajność na PS5 i XSX ograniczy się do 30 klatek.
Zwiastun GTA 6 pod lupą
Tak jak w przypadku pierwszego zwiastuna półtora roku temu, tak samo teraz Digital Foundry postanowiło przyjrzeć się nowemu materiałowi z GTA 6. Już na samym początku zwrócono uwagę, że Rockstar ewidentnie korzystał z upscalingu, czyli FSR, który jest dostępny na PS5. Wynikające z tego niedociągnięcia są widoczne na tafli wody lub na włosach, gdy postacie się poruszają.
Zdaniem Digital Foundry to dobra wiadomość, ponieważ Rockstar niczego nie udaje, pokazując podkręcony zwiastun, i gra faktycznie może tak wyglądać na PS5. Dzięki temu już teraz wiemy, że odbicia na powierzchniach stoją na bardzo wysokim poziomie, mimo że nie wszystkie wykorzystują śledzenie promieni. Podobnie z cieniami, które stworzono z wykorzystaniem technologii jeszcze z czasów Red Dead Redemption 2.
Rockstar duży nacisk położył na RTGI, które w pełni odpowiada za oświetlenie w grze. W ten sposób bohaterowie prezentują się znacznie lepiej w zamkniętych pomieszczeniach. Niestety, wykorzystanie RTGI w grze z otwartym światem sprawia, że nie powinniśmy oczekiwać 60 klatek. Z upscalingiem gra straciłaby sporo z wizualnego przepychu.
Największe wrażenie na ekspertach zrobiły jednak włosy postaci, którym poświęcono cały segment podcastu. Zwrócono uwagę na to, jak dużo różnorodnych fryzur znalazło się w samym tylko zwiastunie. Do tego jakość renderowania włosów i ich fizyka robią wrażenie, pokazując postęp, jaki pod tym względem poczynili twórcy gry.
Pod koniec materiału Digital Foundry ocenia, że powinniśmy spodziewać się – przynajmniej na PS5 i XSX – GTA 6 w 30 klatkach z ewentualnym trybem 40 klatek, który byłby dostępny na telewizorach 120 Hz z VRR. Biorąc pod uwagę, że w momencie premiery PS5 i XSX będą miały ponad 5 lat, nie powinno to nikogo dziwić. Większy klatkaż może pojawi się na PS5 Pro i z pewnością na PC, gdy gra w końcu trafi na tę platformę.