Newsroom Wiadomości Najciekawsze Komiksy Tematy RSS
Wiadomość gry 8 stycznia 2011, 11:14

autor: Aleksander Kaczmarek

EA wierzy w dystrybucję elektroniczną i mikrotransakcje

John Riccitiello, szef koncernu Electronic Arts nie ma wątpliwości. Gry wydawane w klasycznej, pudełkowej formie odchodzą do lamusa. Jego zdaniem już w tym roku obroty generowane przez dystrybucję elektroniczną i oparte o system mikrotransakcji produkty typu free-to-play przekroczą te ze sprzedaży w tradycyjnych sklepach.

John Riccitiello, szef koncernu Electronic Arts nie ma wątpliwości. Gry wydawane w klasycznej, pudełkowej formie odchodzą do lamusa. Jego zdaniem już w tym roku obroty generowane przez dystrybucję elektroniczną i oparte o system mikrotransakcji produkty typu free-to-play przekroczą te ze sprzedaży w tradycyjnych sklepach.

W rozmowie z serwisem IndustryGamers Riccitiello przyznał, że czołowi wydawcy w branży muszą być obecnie bardziej elastyczni. Klienci preferują bowiem różne formy płatności za gry, nie tylko jednorazowo za całość, ale także np. poprzez subskrypcje, mikrotransakcje czy nawet opłaty w portalach społecznościowych. Aby nie pozostać w tyle firmy powinny proponować takie modele płatności, jakie gracze lubią najbardziej.

EA wierzy w dystrybucję elektroniczną i mikrotransakcje - ilustracja #1

Jako przykład szef Electronic Arts przytacza sukces Lord of the Rings Online. Przypomnijmy, że po tym jak koncern Warner Bros. i studio Turbine zdecydowały się zrezygnować z obowiązkowych abonamentów i wprowadzić system mikrotransakcji, miesięczne dochody z gry wzrosły trzykrotnie.

EA także może pochwalić się określonymi sukcesami w tej materii. Według Riccitiello udostępniany za darmo dodatek do gry FIFA 11Ultimate Team ma najwyższy wskaźnik średniego miesięcznego rachunku w przeliczeniu na klienta (ARPU) wśród wszystkich produktów koncernu. Zdarzają się gracze, którzy miesięcznie wydają w ten sposób przeszło 5 tys. dolarów.

Wydawca takich serii jak Medal of Honor, Battlefield, Mass Effect czy Dragon Age poważnie zastanawia się wprowadzaniem nowych form sprzedaży swoich produktów. John Riccitiello nie wyklucza, że niedługo nawet „pudełkowe” gry z logiem EA udostępniane będą w częściach, z subskrypcją albo bezpłatnie z opcją mikrotransakcji.

gry