Newsroom Wiadomości Najciekawsze Komiksy Tematy RSS
Wiadomość gry 29 kwietnia 2021, 23:31

EA o Battlefield 6: „wojna o epickiej skali” i „przełomowy poziom zniszczeń”

W zapowiedzianej na ten rok grze Battlefield 6 znajdzie się więcej elementów sandboksowych i ulepszony model zniszczeń. Mają one zapewnić fanom serii strzelanek od Electronic Arts częstsze okazje do przeżywania doświadczeń w „stylu Battlefielda”.

Seria Battlefield kojarzy się z dużymi mapami i wieloma dostępnymi na nich pojazdami, przy pomocy których możemy siać zniszczenie. Nie inaczej będzie w „szóstce”, szczegóły której mamy poznać jeszcze tej wiosny. Gra wyjdzie prawdopodobnie dopiero pod koniec roku, ale kolejne plotki ze studia EA DICE spływają do nas regularnie. Tym razem mamy jednak informacje z oficjalnego źródła, a dowiedzieliśmy się, że nowa odsłona serii przyniesie więcej niż do tej pory elementów sandboksowych i zmiany w modelu zniszczeń.

Taką informacją podzieliła się w wywiadzie dla serwisu GamesBeat Laura Miele, dyrektor do spraw studiów deweloperskich w Electronic Arts (rozmowę z nią znajdziecie w powyższym wideo, rozpoczyna się w 1:49:04). Przyznała ona, że w „szóstce” znajdą się tryby, które dadzą graczom więcej okazji do przeżywania doświadczeń „w stylu Battlefielda”. Co mamy rozumieć przez to enigmatyczne określenie? Według Miele jedną z najlepszych rzeczy, jakie oferują strzelanki od EA DICE, są elementy piaskownicy, które zapewniają wyjątkowe chwile w kolejnych sesjach z grą.

DICE zapewnia fanom piaskownicę, a w niej liczne bronie, pojazdy i zniszczenia środowiska. To one sprawiają, że potem zdarzają się szalone momenty „w stylu Battlefielda”, których nie doświadczycie nigdzie indziej. Ten aspekt gry to zasługa samych graczy, (…) budowanie na jego podstawie przyszłej produkcji jest ważną częścią naszej strategii. Nowe tryby, które zostaną dodane do gry, mają sprawić, że użytkownicy będą mieli jeszcze większy wpływ na przeżywane doświadczenia.

Laura Miele nie zdradziła zbyt wiele, ale Battlefield 6 – nad którym pracują aż cztery studia deweloperskie – ma być największą grą w historii serii. Biorąc pod uwagę pozostałe doniesienia na temat gry, możemy spodziewać się w niej zaciekłej wojny pomiędzy USA i Rosją, prowadzonej na epicką, totalną wręcz skalę. Przełożyć ma się to m.in. na zmiany w systemie zniszczeń. Na temat tych ostatnich wypowiedział się dyrektor generalny EA DICE, Oskar Gabrielson:

Mogę powiedzieć, że to [Battlefield 6 – dop. red.] odważny krok. Zawiera wszystko, co kochamy w serii, i przenosi na wyższy poziom. Wielkie działania wojenne, prowadzone na epicką skalę. Szalone, nieoczekiwane chwile. Przełomowy system zniszczeń, który zmieni zasady gry. Ogromne bitwy, w których weźmie udział więcej graczy niż kiedykolwiek, przez co i chaos będzie jeszcze większy. Wszystko dzięki mocy konsol i komputerów nowej generacji.

Przy okazji warto przypomnieć, że Battlefield Mobile, tworzony przez studio Industrial Toys, ukaże się na smartfony i tablety w 2022 roku. W 2021 rozpoczną się natomiast testy gry. Powstająca wraz z pełnoprawną kontynuacją produkcja mobilna ma pozwolić EA dotrzeć do większego grona odbiorców.

Hubert Śledziewski

Hubert Śledziewski

Zawodowo pisze od 2016 roku. Z GRYOnline.pl związał się pięć lat później – choć zna serwis, odkąd ma dostęp do Internetu – by połączyć zamiłowanie do słowa i gier. Zajmuje się głównie newsami i publicystyką. Z wykształcenia socjolog, z pasji gracz. Przygodę z gamingiem rozpoczął w wieku czterech lat – od Pegasusa. Obecnie preferuje PC i wymagające RPG-i, lecz nie stroni ani od konsol, ani od innych gatunków. Kiedy nie gra i nie pisze, najchętniej czyta, ogląda seriale (rzadziej filmy) i mecze Premier League, słucha ciężkiej muzyki, a także spaceruje z psem. Niemal bezkrytycznie kocha twórczość Stephena Kinga. Nie porzuca planów pójścia w jego ślady. Pierwsze „dokonania literackie” trzyma jednak zamknięte głęboko w szufladzie.

więcej