Newsroom Wiadomości Najciekawsze Komiksy Tematy RSS
Wiadomość gry 15 maja 2021, 15:11

Techland objaśnia kwestie fabularne w Dying Light 2

Deweloperzy z polskiego studia Techland zapewniają, że powstające Dying Light 2 będzie mocno związane z „jedynką”. Możemy m.in. spodziewać się nowych informacji o organizacji G.R.E. Dowiedzieliśmy się również, że podjęte w trakcie gry decyzje wpłyną na obraz jej protagonisty, Aidena.

Studio Techland opublikowało na swoim kanale w serwisie YouTube drugi film z odpowiedziami na pytania fanów – o pierwszym pisaliśmy tutaj – odnośnie Dying Light 2. Tymon Smektała (główny projektant gry) oraz Julia Szynkaruk (jedna z producentów) wyjaśnili w nim, w jaki sposób historie z „jedynki” i „dwójki” będą się ze sobą łączyły, a także przybliżyli nieco kwestie związane z eksploracją świata oraz wpływem gracza na postać bohatera w zapowiedzianym na ten rok sequelu. Materiał możecie obejrzeć poniżej.

Okazuje się, że obydwie produkcje będą ze sobą mocno powiązane. Szczególną konsternację wśród fanów budziło pytanie, które zakończenie dodatku The Following – wieńczącego opowieść pierwszej części – okaże się kanoniczne. Twórcy nie chcieli wyjawić szczegółów na ten temat, ale obiecali, że dowiemy się tego, gdy zagramy w Dying Light 2.

Jest zbyt wcześnie, żeby o tym mówić. Mogę tylko zdradzić, że historia Dying Light 2 i wydarzenia, które do niej doprowadziły, będą mocno związane z tym, co stało się w „jedynce” – stwierdził Tymon Smektała.

Fabuła Dying Light 2 rozgrywa się kilka lat po opowieści z części pierwszej. Kyle Crane [główny bohater „jedynki” – dop. red.] był na tyle ważną postacią, że jego działania musiały wpłynąć na to, co wydarzy się w sequelu – dodała Julia Szynkaruk.

Dowiedzieliśmy się też, że w „dwójce” powróci znana z Dying Light organizacja G.R.E. (Global Relief Effort). W świecie gry znajdziemy masę przedmiotów, które mają nam przybliżyć jej historię i wyjaśnić, czym zajmowała się G.R.E. pomiędzy wydarzeniami z pierwszej i drugiej części cyklu. Tymon Smektała wyjawił nawet, że w produkcji znajdą się aktywności poboczne związane z organizacją.

(…) w otwartym świecie odkryjecie porzucone laboratoria i obszary objęte kwarantanną, nad którymi pieczę sprawowała G.R.E. Jeśli więc będziecie chcieli poznać jej przeszłość, nie zabraknie Wam miejsc do eksploracji.

Nie od dziś wiemy, że w Dying Light 2 pokierujemy nowym bohaterem. Aiden będzie z góry zdefiniowaną, posiadającą własne motywacje postacią. Przynajmniej na początku gry – wraz z postępami fabularnymi odkryjemy bowiem sekrety z jego przeszłości, a on sam odnajdzie własną tożsamość. To, jaki ostatecznie będzie Aiden, ma zależeć od naszych wyborów. Trudno jednak ocenić, czy będą to diametralne różnice, bo twórcy wspominają jedynie o tym, że protagonista może stać się bardziej pewny siebie czy zacząć przykładać większą wagę do relacji z innymi ludźmi i dobra ogółu.

Wciąż nie poznaliśmy, niestety, daty premiery nowej gry Techlandu. Coraz szerzej zakrojony marketing może sugerować, że tytuł rzeczywiście ukaże się w tym roku. Polska firma – która zarejestrowała niedawno znak towarowy „Dying Light 2 Stay Human” – przyznała, iż „dwójka” została zapowiedziana zbyt szybko. Wiemy tylko, że ma ona zaoferować kampanię na około 20 godzin zabawy, którą w całości będziemy mogli ukończyć w kooperacji z innym graczem.

Hubert Śledziewski

Hubert Śledziewski

Zawodowo pisze od 2016 roku. Z GRYOnline.pl związał się pięć lat później – choć zna serwis, odkąd ma dostęp do Internetu – by połączyć zamiłowanie do słowa i gier. Zajmuje się głównie newsami i publicystyką. Z wykształcenia socjolog, z pasji gracz. Przygodę z gamingiem rozpoczął w wieku czterech lat – od Pegasusa. Obecnie preferuje PC i wymagające RPG-i, lecz nie stroni ani od konsol, ani od innych gatunków. Kiedy nie gra i nie pisze, najchętniej czyta, ogląda seriale (rzadziej filmy) i mecze Premier League, słucha ciężkiej muzyki, a także spaceruje z psem. Niemal bezkrytycznie kocha twórczość Stephena Kinga. Nie porzuca planów pójścia w jego ślady. Pierwsze „dokonania literackie” trzyma jednak zamknięte głęboko w szufladzie.

więcej