Duża awaria w UPC Polska naprawiona, Play obwinia poprzedniego właściciela
Play twierdzi, że duża awaria dekoderów UPC Polska, została już naprawiona. Za usterkę odpowiedzialny był błąd sieci firmy Liberty Global, byłego właściciela operatora.

Duża awaria dekoderów UPC Polska, która miała miejsce w ubiegły piątek, została już całkowicie usunięta i klienci operatora odzyskali pełny dostęp do oferty. Według Play, winę za zaistniałą sytuację i kłopoty z działaniem dekoderów Horizon, ponosi były właściciel, firma Liberty Global. Usterka wynikła bowiem z błędu w konfiguracji jego sieci.
Awaria dekoderów UPC Polska naprawiona
Jak donosi serwis Wirtualnemedia, w ubiegły piątek klienci UPC Polska, na około pięć godzin utracili dostęp do oferowanych usług, takich jak telewizja kablowa oraz Internet.
Awaria pojawiła się mniej więcej o godzinie 5 rano, kiedy to dekodery Horizon, zaczęły zgłaszać komunikat Error 1001, informujący o braku połączenia. Użytkownicy na własną rękę starali się rozwiązać problem, próbując przełączać kable antenowe, lecz ich działania nie przyniosły żadnych rezultatów. Wielu szukało pomocy na infolinii, jednak z bardzo podobnym skutkiem, ponieważ wsparcie techniczne nie było w stanie zapewnić abonentom żadnej realnej pomocy.
Po kilku godzinach Play poinformował o usunięciu awarii, wyjaśniając przy tym, że jej przyczyną był błąd w konfiguracji sieci byłego właściciela UPC Polska, firmy Liberty Global. Jednocześnie Play zachęca klientów na jej własną ofertę z dekoderem Play Box TV.

Przesiadka wymusza jednak przejście na nieco szybszy i droższy pakiet internetowy, a także konieczność uiszczenia opłaty instalacyjnej. W zamian klienci mogą jednak korzystać z dekodera wyposażonego w system Android TV, zapewniający dostęp do szerokiej gamy serwisów streamingowych, jak również obsługujący formaty Dolby Vision, HDR10+, HDR10, HLG. Urządzenie umożliwia też odbiór treści IPTV, cyfrowej telewizji kablowej DVB-C oraz naziemnej telewizji cyfrowej DVB-T, DVB-T2/HEVC.
Nie wszyscy klienci są zadowoleni z fuzji Play i UPC. Wiele osób narzeka na pogorszenie się jakości świadczonych usług, w tym problemy z połączeniem internetowym. Wielu osobom nie podoba się również uboższa oferta kanałów, których liczba z poprzednich 189 stacji, została zmniejszona do obecnych 165. A czy Wy korzystacie z usług Play i UPC? Jak oceniacie ostatnią jakość ich wykonywania? Przekażcie swoje zdanie w komentarzach.
Więcej:Gracz miał procesor nagrzany do 60°C, ale zmiana opcji w BIOS-ie obniżyła temperaturę o 20°C