Gracze zgłaszają, że ich konta PSN zostały zawieszone bez powodu; Sony na razie milczy

Niepokojące doniesienia pojawiają się w Internecie, a źródłem ich jest wielu posiadaczy kont PlayStation Network. Zostali oni zablokowani, według ich wiedzy bez powodu. Problemy techniczne, czy nadgorliwość moderacji?

futurebeat.pl

Arkadiusz Strzała

Gracze zgłaszają, że ich konta PSN zostały zawieszone bez powodu; Sony na razie milczy, źródło grafiki: Sony / Pngtree.
Gracze zgłaszają, że ich konta PSN zostały zawieszone bez powodu; Sony na razie milczy Źródło: Sony / Pngtree.

Coraz więcej pojawia się w Internecie doniesień o permanentnych blokadach, nakładanych na konta graczy PlayStation Network. Nagle tracą oni dostęp do swojego konta i zarazem do wykupionych gier. Czy mamy do czynienia problemami technicznymi, czy po prostu Sony skrupulatniej przygląda się użytkownikom PSN?

Sony banuje konta PSN

Komunikat jest w większości przypadków podobny, mówi o naruszeniu warunków umowy, która akceptujemy podczas zakładania konta:

To konto jest trwale zawieszone w PlayStation Network z powodu naruszenia Warunków świadczenia usług PlayStation Network i Umowy użytkownika.

Czasem podawana jest też dodatkowo przyczyna, choć bywa, że brzmi dość lakonicznie. Jeden z graczy dostał bana w wyniku fraudu. Może w tym przypadku chodzić o używanie kart doładowań z niesprawdzonego źródła lub nieakceptowanej formy płatności. Jednak użytkownik, który ma zablokowane konto z tego powodu twierdzi, że nic takiego nie nastąpiło.

Niektórzy informują, że ich „permanentny” ban zniknął po kilku godzinach samoczynnie (źródło – komentarze). Bez żadnej wiadomości od Sony, ani innych prób wytłumaczenia sytuacji. Być może więc jest to jakiś rodzaj problemów z techniczną stroną platformy, na przykład nadreaktywność botów moderacyjnych. Sony jak na razie nie wydało żadnego oficjalnego komunikatu. Zasięg zjawiska, jeśli takowe w ogóle istnieje, może być niewielki – firma mogła uznać, że lepiej się nie tłumaczyć.

Jeśli ktoś uważa, że został niesłusznie zbanowany, a blokada nie została zdjęta po paru godzinach, warto skontaktować się z pomocą techniczną. Niektórzy twierdzą, że zostali odblokowani po rozmowie z technikiem Sony. No i najważniejsze – musimy być pewni, że faktycznie nie naruszyliśmy warunków umowy.

Podobało się?

8

Arkadiusz Strzała

Autor: Arkadiusz Strzała

Swoją przygodę z pisaniem zaczynał od własnego bloga i jednego z wczesnych forum (stworzonego jeszcze w technologii WAP). Z wykształcenia jest elektrotechnikiem, posiada zamiłowanie do technologii, konstruowania różnych rzeczy i rzecz jasna – grania w gry komputerowe. Obecnie na GOL-u jest newsmanem i autorem publicystyki, a współpracę z serwisem rozpoczął w kwietniu 2020 roku. Specjalizuje się w tekstach o energetyce i kosmosie. Nie stroni jednak od tematów luźniejszych lub z innych dziedzin. Uwielbia oglądać filmy science fiction i motoryzacyjne vlogi na YouTube. Gry uruchamia głównie na komputerze PC, aczkolwiek posiada krótki staż konsolowy. Preferuje strategie czasu rzeczywistego, FPS-y i wszelkie symulatory.

Chris Hemsworth wyjawił, że Furiosa różni się od jego innych filmów akcji. „Nie było marnotrawstwa”

Następny
Chris Hemsworth wyjawił, że Furiosa różni się od jego innych filmów akcji. „Nie było marnotrawstwa”

Aktualizacje SteamOS 3.5.8 i 3.5.9 dla Steam Decka to lepsza wydajność i kilka błędów mniej

Poprzedni
Aktualizacje SteamOS 3.5.8 i 3.5.9 dla Steam Decka to lepsza wydajność i kilka błędów mniej

Kalendarz Wiadomości

Nie
Pon
Wto
Śro
Czw
Pią
Sob

GRYOnline.pl:

Facebook GRYOnline.pl Instagram GRYOnline.pl X GRYOnline.pl Discord GRYOnline.pl TikTok GRYOnline.pl Podcast GRYOnline.pl WhatsApp GRYOnline.pl LinkedIn GRYOnline.pl Forum GRYOnline.pl

tvgry.pl:

YouTube tvgry.pl TikTok tvgry.pl Instagram tvgry.pl Discord tvgry.pl Facebook tvgry.pl