PSN znów działa: Sony przeprasza za awarię PlayStation Network i przyznaje rekompensatę

Sony uporało się z awarią PlayStation Network. Dla wszystkich poszkodowanych przewidziana jest rekompensata.

futurebeat.pl

Remigiusz Różański

PSN znów działa: Sony przeprasza za awarię PlayStation Network i przyznaje rekompensatę, źródło grafiki: Sony.
PSN znów działa: Sony przeprasza za awarię PlayStation Network i przyznaje rekompensatę Źródło: Sony.

PlayStation Network zmartwychwstało! Po dużych problemach z działaniem PSN, użytkownicy mogą ponownie korzystać ze wszystkich funkcji sieciowych. Awaria, która rozpoczęła się w piątkowy wieczór i trwała praktycznie całą dobę, dotknęła logowania, sklepu PS Store, zarządzania kontami, a nawet aplikacji mobilnej PlayStation App.

Niektórzy gracze nie mogli korzystać z cyfrowych wersji gier, nie mieli także dostępu do swoich znajomych i trofeów. Na Downdetector, w szczytowym momencie zgłoszono niemal 70 tysięcy usterek. Sony oficjalnie poinformowało, że uporało się z problemami i przewidziało rekompensatę dla poszkodowanych użytkowników PSN.

Jak do tego doszło?

Na platformie X Sony ogłosiło, że PlayStation Network przywrócone zostało do pełni funkcjonalności. Usługi sieciowe znów są dostępne, a użytkownicy mogą znów cieszyć się grą online bez przeszkód.

PSN zostało przywrócone. Od teraz powinniście móc bez problemów korzystać z funkcji online. Więcej informacji znajdziecie na stronie: https://status.playstation.com/

Przepraszamy za wszelkie niedogodności!

Aby zrekompensować niedogodności, wszystkim aktywnym subskrybentom PlayStation Plus okres ważności abonamentu zostanie przedłużony o 5 dni.

O ile większość graczy ucieszy się z zażegnania awarii oraz rekompensaty, o tyle część chciałaby poznać jej przyczynę. Niestety Sony nie podzieliło się szczegółami. W najnowszym oświadczeniu raczej wymijająco przyznało, że przyczyną awarii były „problemy operacyjne”. Zrodziło to przestrzeń do spekulacji. Dziennikarz The Verge Tom Warren stwierdził, że gamingowy gigant mógł paść ofiarą zmasowanego ataku DDoS.

To nie pierwszy raz

To nie pierwsza awaria PSN. Wielu graczy pamięta krach systemu w 2011 roku, na skutek którego usługi sieciowe były niedostępne przez 23 dni. Na szczęście tym razem skala problemu była zdecydowanie mniejsza. Podobne awarie zdarzały się już w zeszłym roku w marcu i październiku. Mimo że Sony nie ujawniło konkretnych przyczyn awarii, pozostaje mieć nadzieję, że dołoży wszelkich starań, aby podobne incydenty nie powtórzyły się w przyszłości.

Podobało się?

0

Kalendarz Wiadomości

Nie
Pon
Wto
Śro
Czw
Pią
Sob
1
2
8
9
16
22
23

Komentarze czytelników

Dodaj komentarz
Forum Technologiczne
2025-02-11
01:24

cycusXXL Legionista

👎

Ja Tam raczej widzę ciche działanie jednego ze zwolnionych pracowników lub solidaryzującego się z nimi. Niech $0nĄ się cieszy, że im backupów z informacjami o kontach nie wyczyścili.
Do tego ja nie mam żadnego Xa i nieotrzymaĺem na maila źadnej informacji w trkacie trwania awarii ani po jej usuničciu. Do tego mają też kanał w konsolach i tam mogli taką wiadomość rozesłać... Ale po co samemu ponosić koszty, lepiej zwalać tę odpowiedzialność na firmy trzecie..
Tym co czasy premium na weekend przepadły te 5 dni na nic się zdadzą. Były jakieś bety na weekend i też po ptokach.
Uważam, że dane potrzebne do zalogowania się do innych gier powinny być duplikowane na osobnej maszynie i użytkownicy nawet nie powinni tego odczuć. To wyłącznie wina tej śmiesznej upadającej firmy co graczy ma dzisiaj już w poważaniu... co widać choćby po premierze PS5 PRO, zestawów 30TH i dalszego braku napędów optycznych do PS5 PRO i Slim...

Komentarz: cycusXXL

GRYOnline.pl:

Facebook GRYOnline.pl Instagram GRYOnline.pl X GRYOnline.pl Discord GRYOnline.pl TikTok GRYOnline.pl Podcast GRYOnline.pl WhatsApp GRYOnline.pl LinkedIn GRYOnline.pl Forum GRYOnline.pl

tvgry.pl:

YouTube tvgry.pl TikTok tvgry.pl Instagram tvgry.pl Discord tvgry.pl Facebook tvgry.pl