Newsroom Wiadomości Najciekawsze Komiksy Tematy RSS
Wiadomość gry 22 stycznia 2020, 10:58

autor: Bartosz Świątek

Doom Eternal - producent przyznaje, że nie obeszło się bez crunchu

Marty Stratton - producent wykonawczy Doom Eternal - przyznał w wywiadzie udzielonym serwisowi VG24/7, że mimo przesunięcia daty premiery o kilka miesięcy, dopracowanie gry wymagało od deweloperów crunchu.

„Do pracy, ale już!” - siedziba id Software, 2019 r. Koloryzowane. - Doom Eternal - producent przyznaje, że nie obeszło się bez crunchu - wiadomość - 2020-01-22
„Do pracy, ale już!” - siedziba id Software, 2019 r. Koloryzowane.

Doom Eternal miał ukazać się na rynku w listopadzie zeszłego roku, ale został opóźniony i ostatecznie trafi do sprzedaży w marcu 2020 r. Wygląda na to, że dodatkowy czas nie poszedł na marne i mamy do czynienia z godną kontynuacją udanego rebootu serii. Niestety, ukończenie i dopracowanie gry na czas wymagało od deweloperów sporych poświęceń - tzw. crunchu, czyli regularnej pracy po godzinach i w weekendy. Marty Stratton - producent wykonawczy tego tytułu - opowiedział o tym w wywiadzie dla serwisu VG24/7.

Przez większą część zeszłego roku crunchowaliśmy dość mocno. To ma miejsce w fazach. Jedna grupa ludzi crunchuje, by kolejna mogła w tym czasie odpocząć. Kiedy jedni skończą, drudzy mogą przysiąść trochę mocniej - stwierdził Marty Stratton.

Producent zapewnia, że firma naprawdę stara się respektować swoich pracowników, ale w wielu sytuacjach to oni sami decydują się pracować więcej.

Naprawdę staramy się bardzo szanować czas i życie ludzi. Mamy bardzo oddanych pracowników, którzy w wielu przypadkach decydują się po prostu dużo pracować. To miłe, bo chcemy, by gra była idealna. Chcemy, aby spełniała oczekiwania - zarówno nasze, jak i konsumentów.

Pracujemy bardzo ciężko i poświęcamy dodatkowy czas. Czasami, kiedy po prostu mamy trochę dodatkowego czasu, i tak to robimy (poświęcamy go na pracę - przyp. red.), bo chcemy, by gra była o wiele lepsza. Opóźnienie trochę redukuje napięcie, ale to jest jedna z tych sytuacji, w których ciśniemy jeszcze bardziej, aby dopracować jak najwięcej rzeczy tak bardzo, jak to możliwe - czytamy dalej.

Crunch jest jednym z największych problemów w naszej branży. Z oskarżeniami o nadmierne forsowanie swoich pracowników mierzyły się w przeszłości tak znane firmy, jak BioWare, Rockstar Games, Naughty Dog czy choćby rodzimy CD Projekt. Polski deweloper niedawno poinformował, że pomimo opóźnienia premiery, ukończenie Cyberpunka 2077 będzie wymagało pracy po godzinach, choć firma ma nadzieję, że tym razem z crunchem nie przesadzi.

Przypominamy, że Doom Eternal ukaże się 20 marca na pecetach oraz konsolach PlayStation 4 i Xbox One. Trwają również prace nad wydaniem dedykowanym Nintendo Switch, które trafi na rynek w późniejszym terminie (ale w bieżącym roku).

  1. Doom Eternal - strona oficjalna
  2. Grałem w Doom Eternal i co za dużo... to na zdrowie!