Szwedzka firma Starbreeze opublikowała wyniki finansowe za drugi kwartał roku fiskalnego 2014. Studio zanotowało dobre rezultaty, głównie dzięki grze FPP PayDay 2. Przyzwoicie poradziła sobie także emocjonująca platformówka Brothers: A Tale of Two Sons.
Kamil Zwijacz
KomentarzeStudio Starbreeze opublikowało wyniki finansowe za drugi kwartał roku fiskalnego 2014 (okres od 1 października do 31 grudnia 2013 roku). Okazało się, że dzięki grom PayDay 2 (kooperacyjna strzelanka na konsole Xbox 360, PlayStation 3 i komputery PC) oraz Brothers: A Tale of Two Sons (poruszająca platformówka na X360, PS3 i PC) uzyskano bardzo dobre rezultaty. Niestety nie podzielono się dokładnymi danymi sprzedaży, ale wiemy, że w ciągu ostatnich trzech miesięcy zeszłego roku zanotowano 40,1 mln SEK (korona szwedzka) przychodu netto, czyli około 4,5 mln euro, i 18,1 mln SEK (około 2 mln euro) zysku po opodatkowaniu. Sprzedaż popularnego FPS-a przyniosła 35,5 mln SEK przychodu netto (około 4 mln euro), a dodatkowo w grudniu podpisano nową umowę z firmą 505 Games, na mocy której deweloper będzie zajmował się tą grą jeszcze przez dwa lata, co zaowocuje dodatkowymi 6 mln dolarów w dochodach. Zupełnie nieźle poradziła sobie wirtualna opowieść o dwóch braciach, której przychód ze sprzedaży wyniósł w drugim kwartale ok. 180 tys. euro. Tytuł zaczął też wreszcie na siebie zarabiać.

Firma podzieliła się także wynikami za pierwsze półrocze roku fiskalnego 2014. Szwedzi wypracowali w tym czasie 130,4 mln SEK przychodu netto, co daje około 14,6 mln euro. Obecna sytuacja finansowa Starbreeze jest więc stabilna i pozwala ze spokojem patrzeć w przyszłość. Wystarczy tylko wspomnieć, że od 1998 do końca czerwca 2013 roku łącznie studio zanotowało stratę w wysokości 94 mln SEK (około 10,5 mln euro), a w ostatnich miesiącach sytuacja odwróciła się o 180 stopni i wypracowano 90,3 mln SEK (około 10,1 mln euro) zysku po opodatkowaniu. Jak więc widać, los w końcu okazał się łaskawy, na co z pewnością wpłynął fakt, że wspomniane wcześniej gry okazały się bardzo dobrymi tytułami.
Firma Starbreeze to szwedzki deweloper gier wideo powstały w 1998 roku. W 2012 roku studio przejęło ekipę Overkill Software, autorów pierwszej części serii PayDay. Studio znane jest także z takich tytułów jak Kroniki Riddicka: Ucieczka z Butcher Bay, Kroniki Riddicka: Assault on Dark Athena czy też The Darkness.
GRYOnline
Gracze
Steam
OpenCritic