Newsroom Wiadomości Najciekawsze Komiksy Tematy RSS
Wiadomość gry 3 września 2019, 09:41

autor: Adrian Werner

DICE nie jest zainteresowane tworzeniem Star Wars Battlefront 3

Dennis Brännvall ze studia DICE poinformował, że zespół nie ma w planach Star Wars: Battlefront 3. Deweloper woli skoncentrować się na rozwijaniu drugiej części serii, która odzyskała sympatię fanów po fatalnej premierze.

Star Wars: Battlefront 2 niedawno otrzymało aktualizację wprowadzającą elementy związane z Wojnami klonów. - DICE nie jest zainteresowane tworzeniem Star Wars Battlefront 3 - wiadomość - 2019-09-04
Star Wars: Battlefront 2 niedawno otrzymało aktualizację wprowadzającą elementy związane z Wojnami klonów.

Serwis PCGamesN opublikował ciekawe fragmenty rozmowy z Dennisem Brännvallem ze studia DICE. Deweloper stwierdził, że zespół nie ma w planach Star Wars: Battlefront 3. Wynika to ze zmian w preferencjach graczy, którzy obecnie nie wypatrują kontynuacji z takim entuzjazmem jak wcześniej.

Jak tłumaczy Brännvall, dawniej model produkcji zakładał wypuszczenie gry, potem wydanie kilku dodatków w ramach przepustki sezonowej, a następnie porzucenie projektu na rzecz kolejnej części. Dzisiaj gracze oczekują, że tytuły będą rozwijane przez długie lata.

Takie podejście sprawia, że gry mogą ewoluować i okazać się sukcesem nawet wtedy, gdy początkowo spotkały się z chłodnym przyjęciem. DICE ma w tym spore doświadczenie, gdyż właśnie taką drogę przeszło Star Wars: Battlefront II. Premierze produkcji towarzyszyły wielkie kontrowersje związane z lootboksami. Zostały one ostatecznie usunięte i autorzy spędzili kolejnych kilkanaście miesięcy na wypuszczaniu aktualizacji z nową zawartością i zmianami w rozgrywce.

Dzisiaj odbiór Star Wars: Battlefront II jest bardziej pozytywny, a gra cieszy się sporą popularnością. Dużą rolę w tym odegrało słuchanie opinii społeczności. DICE przerobiło m.in. system spawnowania, bazując na rekomendacjach fanów. Jak tłumaczy Brännvall, dawniej deweloperzy duże zmiany wprowadzali dopiero w kontynuacji.

Historia Star Wars: Battlefront II wpisuje się w coraz popularniejszy w ostatnich latach trend traktowania gier jako usług. Koszty produkcji cały czas rosną, więc dla wydawców atrakcyjniejsze jest zarabianie na jednym projekcie przez długie lata, a nie wypuszczanie co dwa lata nowej części. Dawniej takie podejście można było znaleźć głównie w tytułach MMO i free-to-play, ale ostatnio coraz częściej widujemy je w bardziej tradycyjnych pozycjach. Najlepszym przykładem jest sukces Tom Clancy's Rainbow Six: Siege, które po czterech latach od premiery przeżywa swój najlepszy okres. Skutek tego jest taki, że Ubisoft niedawno przyznało, iż prędzej przeniesie tę grę na nową generację konsol, niż opracuje jej kontynuację.

  1. Oficjalna strona gry Star Wars: Battlefront II
  2. Recenzja gry Star Wars: Battlefront II
  3. Słabe premiery dobrych gier – 10 debiutów, które poszły źle
  4. Star Wars: Battlefront 2 - poradnik do gry

Adrian Werner

Adrian Werner

Prawdziwy weteran newsroomu GRYOnline.pl, piszący nieprzerwanie od 2009 roku i wciąż niemający dosyć. Złapał bakcyla gier dzięki zabawie na ZX Spectrum kolegi. Potem przesiadł się na własne Commodore 64, a po krótkiej przygodzie z 16-bitowymi konsolami powierzył na zawsze swoje serce grom pecetowym. Wielbiciel niszowych produkcji, w tym zwłaszcza przygodówek, RPG-ów oraz gier z gatunku immersive sim, jak również pasjonat modów. Poza grami pożeracz fabuł w każdej postaci – książek, seriali, filmów i komiksów.

więcej