Firma Ubisoft nie ma w planach kontynuacji Tom Clancy's Rainbow Six: Siege. Zamiast tego wydawca chce przenieść grę na nową generację konsol lub udostępnić ją w ramach wstecznej kompatybilności.

Tom Clancy's Rainbow Six: Siege nadal cieszy się dużą popularnością, ale od premiery gry minęły już ponad cztery lata, więc wielu fanów od dłuższego czasu wypatruje sequela. Okazuje się, że takiego projektu wcale nie ma w planach.
Alexandre Remy, zarządzający w firmie Ubisoft całą marką, udzielił ciekawego wywiadu serwisowi Daily Star. Poinformował w nim, że wydawca nie ma żadnych planów ani chęci opracowania kontynuacji Tom Clancy's Rainbow Six: Siege. Autorzy koncentrują się wyłącznie na dalszym rozwoju gry, chcąc m.in. rozbudować listę operatorów do stu postaci.
Twórcy chcą, aby w Tom Clancy's Rainbow Six: Siege grano także na PlayStation 5 i następnej generacji Xboksa. Na razie nie są jednak gotowi zdradzić, jak to dokładnie będzie wyglądało. Rozważane są dwa scenariusze. Pierwszy zakłada skorzystanie ze wstecznej kompatybilności, którą najpewniej będą oferowały obie konsole. Alternatywny wariant to konwersja na nowe platformy sprzętowe. W tym drugim wypadku autorzy udostępniliby nową wersję po niskiej cenie osobom, które posiadają wcześniejszą edycję.
Intencją deweloperów jest zachowanie dużej i aktywnej społeczności, jaką cieszy się Tom Clancy's Rainbow Six: Siege. Dlatego właśnie nie ma w planach kontynuacji, a twórcy chcą maksymalnie ułatwić migrację graczy na nowe platformy.
Przypomnijmy, że Tom Clancy's Rainbow Six: Siege dostępne jest obecnie na PC oraz konsolach Xbox One i PlayStation 4. Firma Ubisoft niedawno pochwaliła się, że w ubiegłym roku rozliczeniowym w tytuł zagrało 45 mln osób, czyli o 40% więcej niż w poprzednich dwunastu miesiącach. Niesłabnąca popularność tytułu jest w dużej mierze zasługą stałego rozwoju. Kolejną dużą aktualizacją będzie Operacja Phantom Sight, która wprowadzi m.in. dwie dodatkowe postacie, zremasterowaną wersję mapy Kafe Dostoyevsky i ulepszenia balansu uzbrojenia.
GRYOnline
Gracze
Steam
OpenCritic
14

Autor: Adrian Werner
Prawdziwy weteran newsroomu GRYOnline.pl, piszący nieprzerwanie od 2009 roku i wciąż niemający dosyć. Złapał bakcyla gier dzięki zabawie na ZX Spectrum kolegi. Potem przesiadł się na własne Commodore 64, a po krótkiej przygodzie z 16-bitowymi konsolami powierzył na zawsze swoje serce grom pecetowym. Wielbiciel niszowych produkcji, w tym zwłaszcza przygodówek, RPG-ów oraz gier z gatunku immersive sim, jak również pasjonat modów. Poza grami pożeracz fabuł w każdej postaci – książek, seriali, filmów i komiksów.