Blizzard jest przekonany, że serwery nie padną i premiera Diablo 4 pójdzie gładko
Twórcy Diablo 4 przekonują, że minione testy pozwoliły im dopracować serwery gry na tyle, aby te wytrzymały premierowy napór graczy.

Od premiery Diablo 4 dzielą nas zaledwie trzy tygodnie. Jak zwykle obawy części fanów wzbudza start gry, który w przypadku tej serii często wiązał się z problemami technicznymi – przynajmniej pierwszego dnia.
Jak zapewniają jednak reżyser artystyczny Diablo 4 John Mueller wraz z zastępcą reżysera gry, Joe Piepiorą, czerwcowa premiera „diabelskiego” hack&slasha tym razem powinna przebiec bez komplikacji.
Deweloperzy są pewni dobrego startu swojej najnowszej produkcji po tym, jak wiele danych na temat stanu serwerów dostarczyły otwarte beta-testy (za Eurogamer.net).
Każda z wersji beta okazywała się przełomowa, jeśli chodzi o nasze zrozumienie własnych możliwości technicznych i tego, co musimy zrobić, aby zapewnić płynną premierę.
Słowa twórców Diablo 4 zdają się nie być puste, biorąc pod uwagę przyzwoity start ostatnich „testów na serwerze”, podczas których tylko niewielka grupa graczy doświadczyła większych problemów z działaniem gry czy czasem oczekiwania w kolejce – co było totalnym przeciwieństwem pierwszej otwartej bety produkcji.
Testy trwają już ponad rok
W rozmowie z Eurogamerem Joe Piepiora zdradził, że choć publiczne testy beta zaczęły się stosunkowo niedawno, to wewnętrzne próby na serwerach gry trwają już od ponad roku.
Podczas nich deweloperzy uruchamiali miliony zautomatyzowanych kont-botów, które wykonywały podstawowe czynności, takie jak podnoszenie elementów ekwipunku, zabijanie potworów czy zakładanie drużyn wraz z innymi „robotami”.
Jak przyznają deweloperzy z Blizzard Entertainment, choć wewnętrzne eksperymenty okazały się niezwykle pomocne, tak dopiero otwarte testy dostarczyły kluczowych informacji, które pozwoliły wystarczająco ulepszyć działanie serwerów.
Kiedy ludzie przechodzą przez różnych dostawców usług internetowych i dołączają na różne serwery na całym świecie, można uzyskać o wiele więcej danych. […]
Czy zapewnienia twórców o płynnym przebiegu premiery okażą się prawdą? Dowiemy się tego już niebawem, ponieważ Diablo 4 „wystartuje” 2 czerwca dla tych, którzy złożyli zamówienie przedpremierowe na grę w edycji Deluxe lub Ultimate. Cztery dni później, tj. 6 czerwca, nastąpi oficjalna premiera produkcji. Gra zmierza na PC, PS4, PS5, XOne oraz XSX/S.

GRYOnline
Gracze
Steam
OpenCritic
Komentarze czytelników
szpen Pretorianin
Ja na pewno poczekam. W betę nawet nie zagrałem. Najpierw jeden błąd potem drugi. Spasuję na razie
Activity Pretorianin

Jakoś wątpię, no ale zobaczymy.
ale dobrze że wspominasz o grach roku, śmiesznie znów będzie czytać recenzje diablo 4 w dniu premiery gdzie tę grę powinno (tak jak gry mmo)oceniać w momencie "śmierci" (czy końca dodatku w przypadku mmo) bo już widzę jak recenzenci mają dostęp do pełnego endgameu i nabite tysiące godzin, żeby realnie doświadczyć całej gry a nie tylko przelecieć fabułke i cyk recenzja gotowa xD
MasterOfMotivation Pretorianin

Martwi mnie liczba osób, ktore na siłe próbują "dementować" plotki o p2w. To jest ACTIVISION BLIZZARD, te pajace wpadły na pomysł jak zrobić P2W skiny w COD w trybue PvEvP.
Veselar Generał

Z trójką miało być podobnie. Zresztą to już nie diablo.