Newsroom Wiadomości Najciekawsze Komiksy Tematy RSS
Wiadomość gry 16 marca 2023, 12:19

Tuż przed startem bety Diablo 4 fani przypominają o porażce Diablo 3 i Error 37

Beta Diablo IV budzi sporo emocji, ale też obaw. Gracze zastanawiają się, czy nowa odsłona serii nie uraczy ich podobnymi problemami, co Diablo III na premierę.

Źródło fot. Blizzard Entertainment.
i

Beta Diablo 4 zbliża się wielkimi krokami. Osoby ze złożonym zamówieniem przedpremierowym będą mogły sprawdzić grę już jutro, a w kolejny weekend szansę na dołączenie do zabawy otrzymają wszyscy gracze. Przynajmniej w teorii, bo internauci mają obawy co do przebiegu testów, mając w pamięci m.in. niesławny „Błąd 37” (Error 37).

Legendarny (i znienawidzony) błąd w Diablo III

Usterka, o której mowa, pojawiła się prawie 11 lat temu, tuż przed premierą wyczekiwanego Diablo III. W połowie maja 2012 roku firma Blizzard Entertainment poinformowała, że przy próbie zalogowania do gry może pojawić się „Error 37”, jeśli nie uda się połączyć z serwerem w ciągu 40 sekund (bo taki miał być maksymalny czas oczekiwania). Wtedy, jak pisano, wystarczy spróbować ponownie się zalogować.

Ot, standardowe ostrzeżenie, że serwery mogą mieć problemy z pomieszczeniem ogromnej liczby chętnych do zagrania w nowe Diablo. Przynajmniej tak twierdził Blizzard. Na premierę Diablo 3 raczyło jednak graczy „Error 37” tak często, że niektórzy mieli problem z dołączeniem do gry nawet przez dobę (albo i dłużej).

Trzeba uczciwie dodać, że problem dotyczył „tylko” logowania. Po dołączeniu do gry zwykle obywało się bez problemów z serwerami. Nie żeby poprawiało to humor osobom, które po spędzeniu wielu godzin w kolejce po swoją kopię Diablo III (a często również zarezerwowaniu sobie wolnego czasu) zamiast wędrować po Sanktuarium bezskutecznie próbowały zalogować się do gry.

Tuż przed startem bety Diablo 4 fani przypominają o porażce Diablo 3 i Error 37 - ilustracja #1
Powyższy screen może przywołać niepożądane wspomnienia. Źródło: Blizzard Entertainment.

Beta Diablo 4 jak Diablo 3 na premierę?

„Error 37” szybko urósł do rangi mema oraz niejako symbolu problemów, które towarzyszą premierom gier Blizzarda. Pamięć o tym błędzie pozostaje żywa do dziś i gracze mają obawy co do testów oraz premiery Diablo 4.

W sieci nie brakuje komentarzy przypominających o niesławnej „trzydziestce siódemce”. Niektórzy fani podchodzą do sprawy żartobliwie, na przykład oczekując „aktualizacji” do „błędu 38”. Jednakże więcej jest osób, które spodziewają się powtórki z sytuacji przy okazji bety D4 i dlatego tym razem nie planują z tej okazji brać wolnego.

Wspomnienia o „błędzie 37” i podobnych problemach przy okazji premiery Overwatcha 2 (po części spowodowane przez hakerów), dodatków do World of Warcraft itd. są powodem, dla których wielu fanów Blizzarda niespecjalnie ucieszyła wieść o wymaganym połączeniu z Internetem w nowym Diablo. Zwłaszcza że tym razem dotyczy to nawet osób, które interesuje tylko tryb „dla jednego gracza” (dla przypomnienia: D4 to niejako gra pseudoMMO).

Otwarte beta-testy Diablo IV odbędą się w dniach 24-27 marca, ale weekend z wczesnym dostępem ruszy już jutro. Po szczegóły zapraszamy do naszej poprzedniej wiadomości. Pełna wersja gry zadebiutuje 6 czerwca.

Jakub Błażewicz

Jakub Błażewicz

Ukończył polonistyczne studia magisterskie na Uniwersytecie Warszawskim pracą poświęconą tej właśnie tematyce. Przygodę z GRYOnline.pl rozpoczął w 2015 roku, pisząc w Newsroomie growym, a następnie również filmowym i technologicznym (nie zabrakło też udziału w Encyklopedii Gier). Grami wideo (i nie tylko wideo) zainteresowany od lat. Zaczynał od platformówek i do dziś pozostaje ich wielkim fanem (w tym metroidvanii), ale wykazuje też zainteresowanie karciankami (także papierowymi), bijatykami, soulslike’ami i w zasadzie wszystkim, co dotyczy gier jako takich. Potrafi zachwycać się pikselowymi postaciami z gier pamiętających czasy Game Boya łupanego (jeśli nie starszymi).

więcej