Newsroom Wiadomości Najciekawsze Komiksy Tematy RSS
Wiadomość gry 7 listopada 2022, 13:19

Tak będą wyglądać drzewka umiejętności w Diablo 4

Firma Blizzard Entertainment pokazała, jak będzie wyglądać drzewko umiejętności w Diablo IV, które mocno się zmieniło od ostatniej prezentacji.

Źrodło fot. Blizzard Entertainment.
i

Serwis IGN opublikował kolejny filmik poświęcony Diablo IV. W nowym materiale twórcy nowego Diablo omówili drzewko umiejętności – czy też jego najnowszą wersję.

Od zapowiedzi czwórki zespół Blizzard Entertainment przygotował cztery warianty tego systemu, poczynając od pokazu z 2019 roku, a na dosłownym drzewie z 2020 roku kończąc. Ostatnia iteracja prezentuje się bardziej standardowo.

Tak będą wyglądać drzewka umiejętności w Diablo 4 - ilustracja #1

Nowe drzewko umiejętności…Źródło: Blizzard Entertainment.

Zmiany wynikają po części z opinii fanów, które twórcy zbierali po publikacji kolejnych informacji na temat gry. Twórcy starają się wypracować złoty środek, by stworzyć system z jednej strony pełen głębi i dający mnóstwo możliwości, z drugiej – przystępny dla nowych graczy oraz niewymagający szukania pomocy w Internecie w celu zbudowania unikalnej postaci.

Ostatecznie postawiono na rozwiązanie mogące przywodzić na myśl Diablo II, z – jak to ujął Rod Fergusson, główny menadżer serii – „dziedziczeniem” umiejętności i synergią różnych węzłów. Jednocześnie całość ma być mniej liniowa niż w dwójce. Do odblokowania kolejnego „skupiska” nie trzeba będzie „kupować” konkretnego węzła – wystarczy zainwestować w odpowiednią ich liczbę.

Tak będą wyglądać drzewka umiejętności w Diablo 4 - ilustracja #2

… i jego poprzednia wersja.Źródło: Blizzard Entertainment.

W rozwoju postaci może też pomóc wyszukiwarka słów kluczowych w drzewku umiejętności. Dzięki niej gra podświetli, na przykład, wszystkie węzły powiązane z kondycją krwawienia, co ułatwi planowanie inwestycji w dane skupiska skilli.

Jeśli mimo to uznamy, że obecna kombinacja nie spełnia naszych oczekiwań, w Diablo 4 powróci opcja resetowania umiejętności. Uwzględni to zarówno pozbywanie się pojedynczych węzłów, jak i wszystkich naraz.

Oczywiście nie będzie to bezpłatne – za każdym razem będziemy musieli wydać złoto. Jednak na niskim poziomie postaci cena nie będzie wysoka, co ma zachęcić do eksperymentowania. Dopiero po wielu awansach bohatera koszt wzrośnie na tyle, by ciągłe resety były nieopłacalne.

To celowy zabieg, bo Blizzard chce, by gracze przywiązali się do wysokopoziomowych postaci. Jeśli więc zechcą dalej eksperymentować z daną klasą postaci, najlepszym rozwiązaniem ma być stworzenie nowego herosa.

Cały filmik możecie obejrzeć poniżej.

Diablo IV ma ukazać się w 2023 roku – według ostatnich plotek pod koniec kwietnia. Gra będzie dostępna na komputerach osobistych oraz konsolach PlayStation,4 Xbox One, PlayStation 5 i Xbox Series X/S.

Jakub Błażewicz

Jakub Błażewicz

Grami wideo (i nie tylko wideo) zainteresowany od lat, ukończył polonistyczne studia magisterskie na Uniwersytecie Warszawskim pracą poświęconą tej właśnie tematyce. Przygodę z GOL-em rozpoczął w 2015 roku, pisząc w newsroomie growym, a następnie również filmowym i – o zgrozo! – technologicznym (nie zabrakło też udziału w encyklopedii gier). Zaczynał od platformówek i do dziś pozostaje ich wielkim fanem (w tym metroidvanii), ale wykazuje też zainteresowanie karciankami (także papierowymi), bijatykami, soulslike’ami i w zasadzie wszystkim, co dotyczy gier jako takich. Nie pytać o kwestie związane z grafiką – po kilku godzinach autor potrafi zachwycać się pikselowymi postaciami z gier pamiętających czasy Game Boya łupanego (jeśli nie starszymi).

więcej

E3 2021