Newsroom Wiadomości Najciekawsze Komiksy Tematy RSS
Wiadomość gry 8 września 2021, 11:24

autor: GRG

Diablo 2: Resurrected bez pełnego wsparcia ultrawide; Blizzard tłumaczy decyzję

Blizzard ogłosił, że w Diablo 2: Resurrected nie będzie pełnego wsparcia dla rozdzielczości ultrawide. Firma odniosła się także do innych kwestii technicznych.

Na forum społeczności Diablo 2: Resurrected twórcy odnieśli się do różnorakich kwestii technicznych. Gra w ultraszerokiej rozdzielczości (np. 2560×1080, 3440×1440) powodowała problemy, zgłaszane przez użytkowników od wersji alfa. Wskazywano na wiele rodzajów nadużyć wynikających z szerokiego pola widzenia – zaklęcia mogły być rzucane ze znacznie większej odległości, pozwalało ono szybciej podnosić przedmioty i unikać potworów. Uderzało to także w tryb PVP, w którym gracz korzystający z rozdzielczości ultrawide posiadał zdecydowaną przewagę nad pozostałymi uczestnikami zabawy. W pełnej wersji gry boki ekranu będą mocno przyciemnione (efekt winiety), pole widzenia ma być jednakowe dla wszystkich graczy. Na nagraniu z wersji alfa doskonale widać, jaką różnicę robi kwestia rozszerzenia i ograniczenia widoczności podczas rozgrywki.

Decyzja spotkała się z pozytywnym przyjęciem, czego nie można powiedzieć o pozostałych problemach. Brak lobby oraz czatu tekstowego na konsolach były szeroko dyskutowane i krytykowane przez społeczność Diablo 2: Resurrected (pisaliśmy o tym tutaj). Blizzard nie zmienił zdania w tej kwestii – nie będzie można wyszukiwać serwerów po nazwie lub tworzyć lobby według własnych kryteriów. Pozostaje korzystanie z wyszukiwarki oraz bezpośrednie zapraszanie przyjaciół do wspólnej gry. Ta pierwsza ma zostać rozbudowana o nowe filtry, np. bossów i strefy dostępne po ukończeniu poszczególnych rozdziałów gry. Tryb PVP będzie dostępny od 9. poziomu. Szczegóły znajdziecie na załączonym screenie:

Diablo 2: Resurrected bez pełnego wsparcia ultrawide; Blizzard tłumaczy decyzję - ilustracja #1
Wymagania dotyczące dostępu do poszczególnych elementów gry w lobby

Czat na konsolach będzie obecny tylko w formie głosowej. Według projektantów jest to najwygodniejsze rozwiązanie. Można z tym polemizować, przytaczając wypowiedź jednego z użytkowników:

Nie każdy chce zapraszać siedmiu randomowych graczy do grupowego czatu głosowego.

Zmiany w kwestii lobby i czatu są możliwe, ale dopiero po premierze gry.

Nic się nie zmieni w kwestii wsparcia TCP/IP jako opcji połączenia w trybie multiplayer. Sprawa także wzbudza spore kontrowersje. Blizzard tłumaczy brak możliwości gry wieloosobowej z użyciem tego protokołu kwestią bezpieczeństwa i zapewnia, że modderzy korzystający z tego rozwiązania nadal będą mogli go używać... w starej wersji Diablo 2.