Newsroom Wiadomości Najciekawsze Komiksy Tematy RSS
Wiadomość gry 11 sierpnia 2021, 18:19

Diablo 2: Resurrected bez klasycznej opcji łączenia graczy w multiplayerze

Blizzard nie dotrzymał słowa odnośnie zachowania opcji gry wieloosobowej przez TCP/IP w Diablo II: Resurrected. Ponadto nie jest pewne, czy gracze otrzymają drabinki (czyli sezony rankingowe) na premierę.

Jeszcze w lutym Rod Fergusson, producent wykonawczy w firmie Blizzard, zapewniał w wywiadzie dla serwisu Eurogamer, że odświeżone Diablo II uwzględni możliwość zabawy poprzez TCP/IP. Tymczasem w ostatnim wpisie poświęconym Diablo II: Resurrected poinformowano o rezygnacji z tej opcji, nie tylko w nadchodzących beta-testach, ale też pełnej wersji gry. Twórcy uzasadniają to „potencjalnym zagrożeniem” w przypadku korzystania z tego typu połączenia, mimo wcześniejszych zapewnień Fergussona o „nowej, bezpieczniejszej platformie”.

Nie, wsparcie TCP/IP nie będzie dostępne ani w nadchodzącej becie, ani w ostatecznej wersji gry. Po dokładnym przemyśleniu sprawy uzgodniliśmy, że nie będziemy już oferować tej opcji, ponieważ uznaliśmy, iż stanowi ona potencjalne zagrożenie, a zależy nam na bezpieczeństwie graczy.

TCP/IP pozwalało – w największym skrócie – na rozgrywkę w trybie wieloosobowym poprzez bezpośrednie połączenie z urządzeniem innego gracza, a więc z pominięciem oficjalnych serwerów. Najpierw jedna osoba musi wybrać stosowną opcję, by założyć serwer jako gospodarz (host). Po tym wystarczy wpisać IP tego urządzenia, by dołączyć do zabawy. Na tym systemie oparte było choćby niegdyś popularne oprogramowanie Hamachi oraz nowsze ZeroTier (oba zresztą są wykorzystywane także przez fanów Diablo).

Na tym nie koniec. Adam Fletcher, menadżer ds. społeczności Blizzarda, napisał w serwisie Reddit, że na premierę nowej wersji Diablo 2 najpewniej nie zobaczymy drabinek, czyli rozgrywek sezonowych. Co więcej, słowa runiczne dotychczas powiązane z grami rankingowymi będą dostępne także w trybie dla jednego gracza.

Dla wielu osób brak drabinek oraz wsparcia TCP/IP nie będzie miał większego znaczenia. Boli jednak fakt, że w przypadku tej drugiej opcji Blizzard nie tylko wycofał się z wcześniejszych obietnic, ale też zrobił to dyskretnie (informacja jest schowana w FAQ beta-testów). Poza tym w praktyce uniemożliwia to lokalną zabawę wieloosobową.

Na brak rozgrywek sezonowych narzekają głównie osoby, które już zarezerwowały sobie czas z myślą o zabawie w tym trybie w dniu premiery. Niemniej inni zwracają uwagę, że wciąż nie wiemy zbyt wiele o drabinkach, które przecież mają doczekać się pewnych zmian. Pół biedy, gdyby chodziło o – powiedzmy – kilka dni, ale Fletcher stwierdził, iż dokładną datę moglibyśmy poznać „po premierze” Diablo II: Resurrected. Sugeruje to, że na rozpoczęcie pierwszego sezonu poczekamy nieco dłużej. Pozostaje wypatrywać konkretnych informacji.

  1. Oficjalna strona gry Diablo II: Resurrected
  2. Jestem zachwycony Diablo 2 Resurrected, ale nie wiem, dla kogo jest ta gra

Jakub Błażewicz

Jakub Błażewicz

Ukończył polonistyczne studia magisterskie na Uniwersytecie Warszawskim pracą poświęconą tej właśnie tematyce. Przygodę z GRYOnline.pl rozpoczął w 2015 roku, pisząc w Newsroomie growym, a następnie również filmowym i technologicznym (nie zabrakło też udziału w Encyklopedii Gier). Grami wideo (i nie tylko wideo) zainteresowany od lat. Zaczynał od platformówek i do dziś pozostaje ich wielkim fanem (w tym metroidvanii), ale wykazuje też zainteresowanie karciankami (także papierowymi), bijatykami, soulslike’ami i w zasadzie wszystkim, co dotyczy gier jako takich. Potrafi zachwycać się pikselowymi postaciami z gier pamiętających czasy Game Boya łupanego (jeśli nie starszymi).

więcej