Dev z CDP RED o dodatkach do Wiedźmina 3: „Musieliśmy wyciąć 50% planowanej zawartości“

Według jednego z deweloperów pracujących w CD Projekt RED, studio było zmuszone z różnych powodów wyciąć mniej więcej połowę planowanej zawartości z dodatków do gry. Podstawowa wersja tytułu straciła również ponad dziesięć godzin misji i przerywników fabularnych, a także kilka lokacji.

Michał Kułakowski

47

Produkcja wysokobudżetowej gry jest zawsze niezwykle wymagającym procesem, wrażliwym na przeróżne czynniki zewnętrzne. Plany deweloperów często zmieniają z miesiąca na miesiąc, by sprostać napiętym harmonogramom. Jak wiemy, tego rodzaju wyzwania nie ominęły polskiego CD Projekt RED. Według jednego z pracujących w studiu producentów, zespół był zmuszony wyciąć połowę planowanej zwartości z dodatków do Wiedźmina 3: Dziki Gon, zatytułowanych Serca z Kamienia oraz Krew i wino. Podobny los spotkał zresztą podstawową wersję tytułu, która straciła kilka lokacji oraz ponad dziesięć godzin misji i przerywników filmowych.

Największe cięcia miały dotknąć dodatek Krew i Wino. Pierwotnie gracze mieli odwiedzić w nim dużą bagnistą lokację. Twórcy przygotowali nawet szkielet związanych z nią misji pobocznych, a także unikalną scenę romantyczną, ale czas potrzebny na dokończenie całej planowanej zawartości był zbyt długi. Trzeba było powiedzieć „stop”, w przeciwnym wypadku rozszerzenie mogłoby rozrosnąć się ostatecznie do rozmiarów pełnej gry.

Urokliwe Toussaint z dodatku Krew i wino było początkowo znacznie większe.

Z podobnymi wyzwaniami zespół zetknął się w pracach nad podstawową wersją Wiedźmina 3. Tytuł stracił wspomniane już ponad dziesięć godzin zawartości, która była związana w głównej mierze z wyspami Skellige. Archipelag zmniejszony został o jedną trzecią, przez co wiele gotowych już misji i scen fabularnych musiało zostać przeniesionych w inne miejsca. Pozostałe opustoszałe wysepki, które były częścią wyciętych zadań, otrzymały w zamian ukryte skarby. Miały być one nagrodą za samodzielną eksplorację. ale ostatecznie stały się jednym z bardziej irytujących aspektów lokacji, zwłaszcza dla graczy, którzy chcieli ukończyć tytuł w stu procentach.

  1. Oficjalna strona internetowa gry Wiedźmin 3: Dziki Gon
  2. Kompendium wiedzy o grze
  3. Poradnik do gry Wiedźmin 3: Dziki Gon
The Witcher 3: Wild Hunt

Wiedźmin 3: Dziki Gon

The Witcher 3: Wild Hunt
PC PlayStation Xbox Nintendo
Data wydania: 19 maja 2015
The Witcher 3: Wild Hunt - Encyklopedia Gier
9.2

GRYOnline

9.5

Gracze

9.7

Steam

9.3

OpenCritic

Wszystkie Oceny
Oceń

14

„Tchórzliwa odpowiedź” – dziennikarz o reakcji BioWare na artykuł o Anthem

Następny
„Tchórzliwa odpowiedź” – dziennikarz o reakcji BioWare na artykuł o Anthem

Znamy datę konferencji PC Gaming Show na E3 2019

Poprzedni
Znamy datę konferencji PC Gaming Show na E3 2019

Kalendarz Wiadomości

Nie
Pon
Wto
Śro
Czw
Pią
Sob
21

GRYOnline.pl:

Facebook GRYOnline.pl Instagram GRYOnline.pl X GRYOnline.pl Discord GRYOnline.pl TikTok GRYOnline.pl Podcast GRYOnline.pl WhatsApp GRYOnline.pl LinkedIn GRYOnline.pl Forum GRYOnline.pl

tvgry.pl:

YouTube tvgry.pl TikTok tvgry.pl Instagram tvgry.pl Discord tvgry.pl Facebook tvgry.pl