Newsroom Wiadomości Najciekawsze Komiksy Tematy RSS
Wiadomość gry 3 kwietnia 2019, 18:15

autor: Ender

Dev z CDP RED o dodatkach do Wiedźmina 3: „Musieliśmy wyciąć 50% planowanej zawartości“

Według jednego z deweloperów pracujących w CD Projekt RED, studio było zmuszone z różnych powodów wyciąć mniej więcej połowę planowanej zawartości z dodatków do gry. Podstawowa wersja tytułu straciła również ponad dziesięć godzin misji i przerywników fabularnych, a także kilka lokacji.

Produkcja wysokobudżetowej gry jest zawsze niezwykle wymagającym procesem, wrażliwym na przeróżne czynniki zewnętrzne. Plany deweloperów często zmieniają z miesiąca na miesiąc, by sprostać napiętym harmonogramom. Jak wiemy, tego rodzaju wyzwania nie ominęły polskiego CD Projekt RED. Według jednego z pracujących w studiu producentów, zespół był zmuszony wyciąć połowę planowanej zwartości z dodatków do Wiedźmina 3: Dziki Gon, zatytułowanych Serca z Kamienia oraz Krew i wino. Podobny los spotkał zresztą podstawową wersję tytułu, która straciła kilka lokacji oraz ponad dziesięć godzin misji i przerywników filmowych.

Największe cięcia miały dotknąć dodatek Krew i Wino. Pierwotnie gracze mieli odwiedzić w nim dużą bagnistą lokację. Twórcy przygotowali nawet szkielet związanych z nią misji pobocznych, a także unikalną scenę romantyczną, ale czas potrzebny na dokończenie całej planowanej zawartości był zbyt długi. Trzeba było powiedzieć „stop”, w przeciwnym wypadku rozszerzenie mogłoby rozrosnąć się ostatecznie do rozmiarów pełnej gry.

Urokliwe Toussaint z dodatku Krew i wino było początkowo znacznie większe. - Dev z CDP RED o dodatkach do Wiedźmina 3: „Musieliśmy wyciąć 50% planowanej zawartości“ - wiadomość - 2019-04-03
Urokliwe Toussaint z dodatku Krew i wino było początkowo znacznie większe.

Z podobnymi wyzwaniami zespół zetknął się w pracach nad podstawową wersją Wiedźmina 3. Tytuł stracił wspomniane już ponad dziesięć godzin zawartości, która była związana w głównej mierze z wyspami Skellige. Archipelag zmniejszony został o jedną trzecią, przez co wiele gotowych już misji i scen fabularnych musiało zostać przeniesionych w inne miejsca. Pozostałe opustoszałe wysepki, które były częścią wyciętych zadań, otrzymały w zamian ukryte skarby. Miały być one nagrodą za samodzielną eksplorację. ale ostatecznie stały się jednym z bardziej irytujących aspektów lokacji, zwłaszcza dla graczy, którzy chcieli ukończyć tytuł w stu procentach.

  1. Oficjalna strona internetowa gry Wiedźmin 3: Dziki Gon
  2. Kompendium wiedzy o grze
  3. Poradnik do gry Wiedźmin 3: Dziki Gon
GOL Newsroom

Zapraszamy Was do polubienia profilu Newsroomu na Facebooku. Znajdziecie tam nie tylko najciekawsze wiadomości, ale i szereg miłych dodatków.