Demo "Samaritan" to tylko namiastka możliwości Unreal Engine 4
Mark Rein, prezes studia Epic Games, poinformował, że postęp w pracy nad nowymi układami graficznymi jest tak duży, że możliwości nowego silnika Unreal Engine 4, przygotowywanego pod konsole nowej generacji, będą o wiele większe niż pierwotnie planowano.
Rok temu demo „Samaritan”, ukazujące możliwości najnowszego silnika Unreal Engine 4 firmy Epic Games, zachwyciło wszystkich. Zostało ono zaprezentowane na sprzęcie wyposażonym w trzy karty graficzne Nvidia GTX 580 i bardziej przypominało dobrej jakości film generowany przez komputer niż grafikę w czasie rzeczywistym. Wiele osób sądziło, że przeniesienie tego rodzaju technologii na domowe pecety to kwestia dalekiej przyszłości.
Dziś wiemy, że dzięki postępowi w pracach nad nowymi podzespołami graficznymi możliwości silnika będą o wiele większe. Tak duże, że Mark Rein, prezes firmy znanej z serii Unreal i Gears of War, powiedział w rozmowie z serwisem Shack News, iż w porównaniu z tym, co zaoferuje Unreal Engine 4, „Samaritan” jest „kiepskiej jakości demem”.
Bynajmniej nie są to tylko przechwałki. Na poparcie swoich słów Rein zaprezentował redaktorom serwisu demo „Samaritan” działające na tylko jednym układzie GK104 firmy Nvidia o nazwie kodowej Kepler, na którym ma być oparta karta graficzna GeForce GTX 680. Jej premiera planowana jest na najbliższe tygodnie. Pomimo że Ignacio Llamas z firmy Nvidia stwierdził, iż demo wystawiło układ na ciężką próbę, to i tak jest to duży krok naprzód.
„Prezentując demo ‘Samaritan’ chcieliśmy ukazać wam przyszłość gier. Dziś okazuje się, że przyszłość nadeszła o wiele wcześniej niż się tego spodziewaliśmy” – powiedział Rein. Dodał, że nie spodziewał się, iż karty graficzne osiągną tak wysokie parametry w tak krótkim czasie. „Skoro już teraz jedna karta graficzna oferuje tak duże możliwości, to w przyszłym roku będą one dostępne na laptopach” – stwierdził.
Premiera Unreal Engine 4 nastąpi prawdopodobnie około roku 2014, wraz z pojawieniem się nowej generacji konsol. Jak na razie nie ma na rynku ogólnie dostępnego sprzętu, który byłby zdolny podołać jego możliwościom. Wystarczy dodać, że zgodnie z informacjami przedstawicieli firmy Epic, aby demo „Samaritan” zadziałało na konsoli Xbox 360, musiałaby ona być co najmniej 10 razy silniejsza.
O Unreal Engine 4 mówi się już od czterech lat, odkąd firma Epic Games poinformowała o przygotowywaniu nowej wersji silnika graficznego z myślą o konsolach, a przedstawiciele studia Square Enix pochwalili się, że mieli możliwość ujrzeć jego wczesną wersję w akcji. Podczas tegorocznej konferencji GDC miała miejsce prezentacja technologii „za zamkniętymi drzwiami”. Jednocześnie firma Epic nieustannie ulepsza silnik Unreal Engine 3.
- Demo silnika Unreal Engine 4 „Samaritan” w serwisie Youtube
- Prezentacja możliwości najnowszych układów graficznych firmy Nvidia
Więcej:NVIDIA App 11.0.5.266 z DLSS Override w Borderlands 4 i Dying Light: The Beast
- Nvidia
- Epic Games
- karty graficzne
- Unreal Engine
Komentarze czytelników
zanonimizowany690620 Centurion
kaszanka, mam rozumieć, że posiadasz GTX 680?
To otwarłoby szereg możliwości dla ludzi, np. reverse engineering, czego Epic na pewno nie chce.
wcogram Generał
Rok temu było demo U3 w wersji 3.97(3.94) pokazujące, rzeczy których nie obsłużą konsole. Gier używających tej zawartości na PC jakoś dużo nie ma (batman i może coś jeszcze)
kaszanka9 Legend

"reverse engineering", bo padnę, że niby co insynuujesz?
zanonimizowany690620 Centurion
Luźny przykład. Nie ma sensu się nad tym zastanawiać, ale zawsze przy wypuszczeniu do internetu istnieje ryzyko odkrycia czegoś niepożądanego. Chociażby fragmentów kodu, w którym mogą kryć się przekleństwa (któryś system posiada takowe) no i oczywiście same rozwiązania programistyczne.