Niezależne studio G3 poinformowało, że prace nad Deathfire: Ruins of Nethermore, pierwszoosobowym cRPG-iem, zostały wstrzymane. Twórcy nie mogli dłużej zagwarantować, że gra zostanie ukończona, dlatego zapadła trudna decyzja o skasowaniu projektu.
Bartosz Woldański

W październiku bieżącego roku wydawało się, że mimo porażki na platformie crowdfundingowej Kickstarter prace nad Deathfire: Ruins of Nethermore przebiegają po myśli Guido Henkela, współautora takich klasyków, jak Planescape: Torment czy Realms of Arkania, i spółki. Wówczas opublikowano bowiem pierwsze screeny z tego powstającego na silniku Unity klasycznego cRPG-a w konwencji FPP. Niestety, studio G3 było zmuszone do zaprzestania produkcji Deathfire. Ta smutna decyzja nie przyszła twórcom łatwo, ale, jak czytamy w komunikacie na oficjalnej stronie internetowej gry, nie mogli oni dłużej zagwarantować ukończenia prac nad tytułem.
Chociaż Guido Henkel i jego zespół deweloperski nie poddali się to od razu i projekt nadal można było finansować bezpośrednio na portalu o Deathfire, to zebrana do tej pory przez nich suma, wynosząca ok. 50 tysięcy dolarów, nie była wystarczająca do kontynuowania prac. Autorzy prześledzili wpływy i okazało się, że nikłe zainteresowanie tytułem mogłoby doprowadzić – po wydaniu wspomnianej kwoty i uzyskaniu niewielkich wpłat w późniejszym okresie – do anulowania gry na długo przed jej ukończeniem. Żadne cięcia nie wchodziły w rachubę. A „byłoby to całkowicie nieetyczne, gdybyśmy wzięli Wasze pieniądze i wydali je bez jakiejkolwiek nadziei na ukończenie gry” – podsumował przedstawiciel studia. W związku z tą sytuacją postanowiono zwrócić wszystkie otrzymane pieniądze graczom wspierającym projekt.

Deathfire: Ruins of Nethermore miało być drużynowym cRPG-iem z perspektywy FPP (widok z oczu), walką rozgrywającą się w turach oraz tzw. skokowym systemem poruszania się. Tytuł miał przypominać klasycznych przedstawicieli wspomnianego gatunku, takich jak seria Wizardry, Realms of Arkania, Might & Magic. Legend of Grimrock udowodniło, że gra tego typu może odnieść w dzisiejszych czasach sukces, ale pomysł i chęci nie wystarczają.
Deathfire: Ruins of Nethermore miało zadebiutować na wyłączność komputerów osobistych, a data premiery nie została ustalona. Po kolejnej nieudanej próbie znalezienia odpowiednich funduszy chyba nie ma już żadnych nadziei na wskrzeszenie projektu.
Dziękujemy za przeczytanie artykułu.
Ustaw GRYOnline.pl jako preferowane źródło wiadomości w Google