Newsroom Wiadomości Najciekawsze Komiksy Tematy RSS
Wiadomość gry 29 grudnia 2013, 18:21

autor: Adrian Werner

Wild Season - Kickstarter rolniczego RPG zakończony sukcesem

Ludzie ze studia Quickfire Games mają powody do zadowolenia. Sukcesem zakończył się Kickstarter projektu Wild Season, który opisywany jest jako bardziej dorosła wersja cyklu Harvest Moon. W grze wcielimy się w nowego właściciela podupadającego gospodarstwa rolnego. Poza uprawą ziemi zajmiemy się także romansowaniem oraz odkrywaniem mrocznego sekretu wioski.

Premiera Wild Season zaplanowana została na wrzesień przyszłego roku. - Wild Season - Kickstarter rolniczego RPG zakończony sukcesem - wiadomość - 2013-12-29
Premiera Wild Season zaplanowana została na wrzesień przyszłego roku.

Długa już lista kickstarterowych sukcesów uległa właśnie wydłużeniu o kolejną pozycję. Jest nią grą Wild Season, której wymagane minimum w wysokości 22,5 tys. funtów udało się przekroczyć raptem kilkadziesiąt godzin przed terminem końcowym. Ostatecznie zbiórka zamknęła się na kwocie niecałych 26,8 tys. funtów.

  1. Wild Season – strona Kickstartera
  2. Wild Season – oficjalna strona gry

Wild Season zainspirowany został popularną serią Harvest Moon, ale celem autorów jest opracowanie produkcji znacznie bardziej dojrzałej i poważniejszej niż ten klasyczny cykl. Gracze wcielą się w młodego mężczyznę (lub kobietę), który w spadku otrzymuje podupadłe gospodarstwo rolne zlokalizowane w niewielkiej wiosce. Naszym zadaniem będzie oczywiście przywrócenie farmie jej dawnej świetności oraz osiągnięcie sukcesu finansowego. Wymagać to ma sadzenia roślin i zbierania plonów, hodowania zwierząt, sprzedawania własnych wyrobów oraz właściwego gospodarowania budżetem.

Jednocześnie gra nie ograniczy się tylko do działalności rolniczej. Zamiast tego autorzy chcą zasymulować całe życie bohatera na wsi. Kluczową rolę odegrają interakcje z innymi lokalnymi mieszkańcami. Będziemy mogli zyskać ich przyjaźń lub stać się ich śmiertelnymi wrogami. Gracze otrzymają opcje romansowania z licznymi postaciami niezależnymi, w tym również tymi należącymi do tej samej płci, co kierowany przez nas bohater lub bohaterka. Nie każdy taki związek zakończy się szczęśliwie i może się zdarzyć, że wzgardzona osoba paskudnie się na nas zemści. Jednocześnie mieszkańcy mają być znacznie bardziej realistyczni pod względem psychologicznym niż w podobnych grach. Będą mieli własne problemy, nałogi, traumy i uprzedzenia.

Kampania będzie w dużym stopniu nieliniowa i podejmowane przez graczy decyzje znacząco wpłyną na przebieg całej historii. Wioska kryć ma bowiem mroczny sekret, a po jego odkryciu od nas tylko zależeć ma, co z tą wiedzą zrobimy. Będziemy mogli także brać udział w wielu różnych dodatkowych aktywnościach, uczestniczyć w lokalnych świętach i festynach, zarabiać dodatkowe pieniądze pracując u lokalnych przedsiębiorców, łowić ryby, hodować psy i konie na wyścigi, produkować wypieki, spędzać noce w knajpie, a nawet spróbować wybrać wybory do rady miasteczka.

Wild Season powstaje z myślą o pecetach oraz urządzeniach mobilnych z systemami iOS i Android, a premiera zaplanowana została na wrzesień przyszłego roku. Natomiast w późniejszy m terminie autorzy chcieliby opracować również wersje na konsole, zarówno te domowe, jak i przenośne.

Adrian Werner

Adrian Werner

Prawdziwy weteran newsroomu GRYOnline.pl, piszący nieprzerwanie od 2009 roku i wciąż niemający dosyć. Złapał bakcyla gier dzięki zabawie na ZX Spectrum kolegi. Potem przesiadł się na własne Commodore 64, a po krótkiej przygodzie z 16-bitowymi konsolami powierzył na zawsze swoje serce grom pecetowym. Wielbiciel niszowych produkcji, w tym zwłaszcza przygodówek, RPG-ów oraz gier z gatunku immersive sim, jak również pasjonat modów. Poza grami pożeracz fabuł w każdej postaci – książek, seriali, filmów i komiksów.

więcej