Dean „Rocket” Hall wycofa się z prac nad DayZ i opuści studio Bohemia Interactive
Serwis Eurogamer informuje, że Dean „Rocket” Hall zamierza w niedalekiej przyszłości wycofać się z prac nad DayZ i opuścić zespół Bohemia Interactive, by założyć własne studio deweloperskie. Prawdopodobnie nastąpi to jednak najwcześniej w 2015 roku.
Marcin Skierski
Dean „Rocket” Hall (twórca DayZ) zdradził serwisowi Eurogamer, że zamierza opuścić studio Bohemia Interactive i przestać pełnić rolę czołowego producenta niezwykle popularnej gry DayZ. W jego planach jest powrót do rodzinnej Nowej Zelandii i założenie własnego studia zajmującego się kolejnymi sieciowymi projektami. Z zamiarów Halla zdaje sobie sprawę studio Bohemia Interactive, ale jego przedstawiciele na razie postanowili tego nie komentować. Twórca przyznaje, że nigdy nie zakładał, iż zostanie w Bohemia Interactive na zawsze. Tak naprawdę zdawał sobie sprawę, że na dłuższą metę obecność osoby, która mówi innym co mają robić, nie jest korzystna. Dlatego też zamierza w końcu ustąpić ze swojego stanowiska i założyć własne studio. Kiedy to nastąpi? Na razie jeszcze nie wiadomo, ale z pewnością nie stanie się to od razu.
„Muszę pozostać przy projekcie tak długo, jak to będzie potrzebne. Czy to w roli lidera, czy kogoś bardziej kreatywnego… Jednak w pewnym momencie korzyści z tego będą coraz mniejsze. Najważniejsze jest to, że jeśli zostaję przy projekcie, to będę walczył z każdą osobą w zespole, byleby tylko całość była dobra. Zatem do końca roku na pewno tutaj pozostanę. Nie będę siedział bezczynnie – nieważne czy będę tu tylko sprzątać czy dowodzić projektem. Zamierzam dalej krzyczeć na Marka [Spanela, prezesa studia – dop. red.]. Jestem z tego znany.” – tą wypowiedzią Dean Hall uspokaja, że na pewno jeszcze jakiś czas pozostanie przy DayZ.
Rozmówca zdaje sobie sprawę z tego, że w pewnym sensie już na zawsze będzie związany z DayZ i kojarzony z tą produkcją. Dlatego spodziewa się, że ludzie na wieść o jego odejściu mogą „zwariować”. Chce jednak być uczciwy w stosunku do fanów oraz studia Bohemia Interactive i uprzedzić już teraz o swoich planach. Producent przyznaje, że zdążył już stęsknić się za swoim rodzinnym krajem.
Przy okazji „Rocket” zdradził, że ma już spisane trzy pomysły na nowe gry oraz dodatkowe dwa, które jednak wymagają więcej pracy. Większość z nich ma pod wieloma względami przypominać DayZ, ponieważ twórca jest „zafascynowany” produkcjami sieciowymi i „bardzo zainteresowany” tematem tytułów traktujących o przetrwaniu. Hall zdaje sobie sprawę, że DayZ „nie jest grą idealną i nigdy nią nie będzie”. Jego celem jest zatem dążyć do takiego „perfekcyjnego doświadczenia sieciowego”.
DayZ to samodzielna wersja niezwykle popularnego moda o tym samym tytule, która znajduje się już w rękach ponad półtora miliona graczy. W wyniku dużego sukcesu darmowej modyfikacji do strzelaniny ArmA II z dodatkiem Operation Arrowhead, twórcy zdecydowali się wydać swój twór w formie oddzielnego produktu. W DayZ chodzi głównie o przetrwanie w świecie, w którym zagrożeniem są nie tylko zombie, ale przede wszystkim pozostali gracze.

Gracze
Steam
OpenCritic
- Bohemia Interactive Studio
- Dean Hall
- RocketWerkz
Komentarze czytelników
zanonimizowany979451 Junior
Hello everybody! if you have any questions or are looking for someone to play invite: Dayz Standalone
Witam Wszystkich! Jeśli macie jakieś pytania odnośnie Dayz Standalone lub szukacie kogoś do gry zapraszam!
zanonimizowany979451 Junior
Hello everybody! if you have any questions or are looking for someone to play invite:
[link]
Witam Wszystkich! Jeśli macie jakieś pytania odnośnie Dayz Standalone lub szukacie kogoś do gry zapraszam!
UzumakiRaiser Centurion
Ja mam tylko nadzieje ze napis w lewym rogu mi zniknie i ze za to co zaplacilem dostane dorobiana gre. A nie maraton biegania jak kto ktos kiedys napisal. Ci co graja wiedza co z ta gra jest nie halo i nie musze tu tego wymieniac. prawdopodobnie pisal bym ze 2 godziny... Jak Hall i reszta da dupy to o wlasnym studio niech zapomni bo kto kupi jego produkcje ? Chyba ze uzyje jakis chytrych sztuczek marketingowych. Z 2 str nie toleruje gadania ja kto napisal kaszanka9. Mnie nie stac zeby od tak wydac 100zl bo musialem na to robic caly dzien z wyrzeczeniem bo mama i tata nie maja zeby mi dac. Nie dziwie sie ze w tym kraju ludzia jest szkoda kasy na wczesny dostep. Sam po zakupie jestem sceptycznie nastawiony i zamierzam narazie wrocic do Infestation. Ale mam nadzieje ze DayZ sie rozwinie a tworcy beda ciezko pracowac dla naszej spolecznosci. Jak wydadza finalny lipny produkt to niech zostawia furtke dla moderatorow ;p A jak wyjdzie 5/5 to moga isc w cholere bo bede gral a nie interesowal sie czy hall robi cos nowego czy je kanapke za nasza kase
JbLPL Junior
Moze poleciec nawet na Ksiezyc, byleby projekt DayZ byl kontynuowany. Alpha jest cudowna! Po kilku miesiacach z WarZ, kupilbym DayZ nawet za 200zl... Jezeli ktos kocha ten typ gier, to jest to tytul absolutnie podstawowy ;)
UzumakiRaiser Centurion
Bez przesady. Ale alpha za 200zl ? W życiu bym tyle nie dal nawet bedac L.R. Alpha ma spore problemy z pingami optymalizacja w mieście pelno butów etc ale wiadomo to wczesne dziecko. Drażni mnie fakt iż w grze jest masa pustych budynków. Przelecialem wiele razy po 3 serwery ta sama trasa i mega ciezko bylo znaleźć wgl cos do jedzenia. Srednia omdlen na tej trasie to 75% dodam iż trasa z elektro do lotniska. Jedyna nadzieja w dużych miastach w glownych dropowniach kto gra wie gdzie szukać ale na serwie nigdy nie gra sie samemu stad wnerwia mnie brak spamspawnuu w pustych domach. Po drodze. Na dzis po 30 godz 6/10 ze wzrostem