Gracze Battlefielda odkryli ciekawy szczegół dotyczący pilotowania śmigłowców. Okazuje się, że tryby kamery działają tam w ciekawy sposób, który zszokował nawet weteranów serii.
Kurz po premierze najnowszego Battlefielda powoli opada, a tymczasem gracze odkrywają coraz więcej interesujących mechanizmów rozgrywki i tym razem chodzi o mechanikę naprowadzenia rakiet w śmigłowcach. Okazuje się bowiem, że działa ona zupełnie inaczej, niż zdecydowana większość graczy myślała.
Wygląda na to, że gracze nie zorientowali się, że zmienianie trybu kamery w kokpicie ma znaczenie. Są dwa ich typy: wolna kamera (free cam) która pozwala na swobodne rozglądanie się bez zmiany kierunku lotu helikoptera oraz tryb pilota – domyślny widok z kokpitu (nie można się rozglądać, nasza uwaga jest bez przerwy skierowana naprzód).
Okazuje się, że po wyposażeniu śmigłowca w lekkie rakiety, celowanie i naprowadzanie odbywa się także osobno w trybie free cam, co było dużym zaskoczeniem dla fanów serii. Gdy bowiem przyjrzymy się nagraniu z posta, zauważymy, że rakieta leci akurat tam, gdzie gracz kieruje swój wzrok. Wniosek nasuwa się następujący: wolnej kamery można używać, by jeszcze lepiej kierować ostrzałem z użyciem lekkich rakiet.
Nie używając free cama łatwo ulec złudzeniu, że rakiety lecą tylko do przodu i tylko w stronę, w którą akurat patrzymy – co też przytrafiło się większości obecnych we wspomnianej dyskusji fanów, dlatego nie kryli oni zdziwienia tym faktem:
Zawsze po prostu nurkowałem na łeb, na szyję w stronę tego, co chciałem rozwalić :D To będzie totalny game changer! Dzięki za podzielenie się!
Od kiedy to w ogóle istnieje? Grałem we wszystkie Battlefieldy od czasów BF: Vietnam i nigdy czegoś takiego nie widziałem lol. Tyle godzin spędzonych w maszynach latających, a nawet o tym nie wiedziałem :D Dzięki za tipa!
Zdaje się że, Battlefield 6 ma do zaoferowania znacznie więcej, niż początkowo zakładano. Strzelanka święci historyczne sukcesy i oficjalnie przygotowuje się do startu pierwszego sezonu – można już w tym momencie pogratulować udanego debiutu, choć oczywiście nie wszystkich udało się zadowolić.
GRYOnline
Gracze
Steam
OpenCritic

Autor: Danuta Repelowicz
Hiszpańskie serce i japońska dusza. Absolwentka filmoznawstwa ze szczególną słabością do RPG-ów i bijatyk. Miłośniczka wiedzy tajemnej, nauk o kosmosie, musicali i wulkanów. Dorastała na Onimushy, Tekkenie i Singstarze. Wcześniej związana z serwisem GamesGuru, pisze i tworzy od najmłodszych lat. Prywatnie także wokalistka i wojowniczka Shorinji Kempo stopnia 4 Kyu. Specjalizuje się w narratologii i ewolucji postaci. Świetnie porusza się też po tematyce archetypów i symboli. Jej znakiem rozpoznawczym jest wszechstronność, a jej ciekawość często prowadzi ją w najdziksze ostępy umysłu i wyobraźni.