Cyberpunk 2077 gotowy na premierę RTX-ów 50. Patch 2.21 dodał wsparcie na DLSS 4
CD Projekt RED opublikował aktualizację 2.21 do Cyberpunka 2077. To co najbardziej rzuca się w oczy to wsparcie dla DLSS 4.

Wielkimi krokami zbliża się premiera RTX-ów 50. W sieci pojawiły się już nawet pierwsze recenzje flagowego RTX-a 5090. Sam sprzęt to jednak nie wszystko. Jednocześnie Nvidia zaprezentowała ulepszoną technologia upscalingu Nvidii DLSS 4. Jak się okazuje, rozwiązanie to zawitało to pierwszej gry – Cyberpunka 2077.
Patch 2.21 do Cyberpunka 2077 dodaje obsługę DLSS 4
Przy okazji zapowiedzi DLSS-a 4, Nvidia przekazała, że początkowo wsparcie dla tej technologii zaoferuje 75 gier. Jak możecie się domyślić proces jej wprowadzania jest stopniowy i na ten moment jedynie Cyberpunk 2077 dostał odpowiednią aktualizację. Nie powinno to specjalnie dziwić, ponieważ Nvidia promowała swoje nowe rozwiązania właśnie na przykładzie tej konkretnej gry.
Wraz z DLSS 4 do Cyberpunka 2077 zawitała również funkcja generowania wielu klatek, która pozwala znacznie poprawić płynność rozgrywki. Jak możemy bowiem wyczytać z recenzji RTX-a 5090, karta ta w połączeniu z uruchomieniem tej technologii pozwala się cieszyć około 120 FPS-ami przy rozdzielczości 4K.
Dodano wparcie dla DLSS 4 z funkcją generowania wielu klatek dla kart graficznych GeForce RTX z serii 50, zwiększającą liczbę klatek na sekundę dzięki wykorzystaniu SI do generowania do trzech razy z każdej tradycyjnie renderowanej klatki. Opcja ta zostanie uruchomiona wraz z kartami GeForce RTX z serii 50 30 stycznia. DLSS 4 wprowadza również szybsze generowanie pojedynczych klatek przy zmniejszonym zużyciu pamięci w modelach z serii RTX 50 i 40. Ponadto na wszystkich układach GeForce RTX można teraz wybierać pomiędzy modelem CNN i nowym modelem Transformer dla funkcji DLSS Ray Reconstruction, DLSS Super Resolution i DLAA. Nowy model Transformer poprawia stabilność, oświetlenie i szczegółowość w ruchu.
Oczywiście DLSS 4 to nie jedyna rzecz dodana przez twórców. Patch 2.21 poprawia również szereg błędów występujących w grze.