Newsroom Wiadomości Najciekawsze Komiksy Tematy RSS
Wiadomość gry 17 lipca 2020, 10:50

autor: Damian Stróżek

Cyberpunk 2077 celuje w bycie branżowym benchmarkiem

Projektant poziomów nadchodzącej produkcji CD Projekt Red zapowiada, że Cyberpunk 2077 będzie benchmarkiem dla rynku gier, tak jak Wiedźmin 3 kilka lat temu.

Cyberpunk 2077 celuje w bycie branżowym benchmarkiem - ilustracja #1
Cyberpunk ma wyznaczać trendy - tak jak Wiedźmin 3.

Fani nadchodzącej produkcji CD Project Red mogą czuć się zaniepokojeni ostatnimi doniesieniami. Dowiedzieliśmy się chociażby, że z Cyberpunk 2077 wycięto mechanikę biegania po ścianach oraz uproszczono hakowanie. Maluje to przed nami obraz problemów, z jakimi ostatnio muszą mierzyć się twórcy. Jak jednak zapowiada Max Pears (projektant poziomów CDP Red), gra celuje w bycie benchmarkiem - tak jak robił to Wiedźmin 3 przed laty.

W wywiadzie dla magazynu EDGE Max Pears opowiedział o swoistym wyścigu z samym sobą:

Nie ma żadnych uprzedzeń ani złej woli w stosunku do innych studiów oraz gier, ponieważ wszyscy w tej branży wspólnie posuwają to medium do przodu. Ale zwłaszcza w przypadku Wiedźmina 3, który był wielkim sukcesem, ze wspaniale wykreowanym światem, w którym ludzie spędzali godziny, jest to w głównej mierze rywalizacja i inne postrzeganie nas jako zespołu. Już poprzednią grą wyznaczyliśmy trendy i ciągle staramy się robić to samo. Chodzi więc o to, żeby zawsze iść przed siebie i starać się aby było lepiej, ale ważne jest także zrozumienie, że istnieje różnica oraz pytanie, w jaki sposób wykorzystujemy te różnice, by przyniosły korzyści. Ale tak, zawsze staramy się tworzyć gry przełomowe, takie, które definiują gatunek.

Cyberpunk 2077 celuje w bycie branżowym benchmarkiem - ilustracja #2
W Cyberpunk 2077 nie uświadczymy scen z metra.

Premiera Cyberpunk 2077 zapowiedziana jest na 19 listopada 2020 roku. Gra wyjdzie na komputery osobiste, PlayStation 4 oraz Xboksa One. W późniejszym okresie możemy się też spodziewać wersji na PlayStation 5 i Xboksa Series X.