Cyberpunk 2077 bez multiplayera (na premierę)

Serwis Eurogamer zamieścił kolejne informacje na temat Cyberpunk 2077. W trakcie rozmowy z Patrickiem Millsem ze studia CD Projekt RED uzyskano potwierdzenie, że gra nie będzie oferowała trybu sieciowego na premierę, ale być może doczeka się go w późniejszym terminie. Nie zabrakło też wzmianek o rozgrywce.

Jakub Błażewicz

Dzięki E3 Cyberpunk 2077 przestał być enigmatyczną produkcją. - Cyberpunk 2077 bez multiplayera (na premierę) - wiadomość - 2018-06-15
Dzięki E3 Cyberpunk 2077 przestał być enigmatyczną produkcją.

Choć prezentacja zwiastuna Cyberpunk 2077 spotkała się z ogólnie pozytywnym przyjęciem ze strony graczy, znalazło się też sporo krytycznych głosów, m.in. na skutek ponownego braku nagrań z rozgrywki czy jakichkolwiek informacji na jej temat. Jednakże CD Projekt RED zorganizował zamknięty pokaz 50-minutowego dema gry, który zamknął usta większości malkontentów (naszą relację z tego wydarzenia możecie przeczytać tutaj). Co więcej, pracownicy studia śmiało wypowiadali się na temat produkcji, zdradzając sporo szczegółów w kolejnych wywiadach. Tak było w przypadku projektanta zadań Patricka Millsa, który odbył długą rozmowę z serwisem Eurogamer. Wśród poruszonych kwestii znalazła się obecność trybu wieloosobowego. Mills jasno stwierdził, że zespół całkowicie skupia się na dostarczeniu świetnego RPG dla jednego gracza i właśnie to otrzymamy na premierę Cyberpunk 2077. Nie wykluczył dodania multiplayera, ale nawet jeśli do tego dojdzie, to długo po debiucie gry.

Cyberpunk 2077 w skrócie:
  • producent/wydawca: CD Projekt RED
  • gatunek: RPG akcji z widokiem FPP
  • platformy sprzętowe: PC, PS4, XONE
  • data premiery: nie podano
  • inne: gra na licencji papierowego RPG Cyberpunk 2020; elementy FPS;

W trakcie wywiadu Mills poruszył też kilka innych kwestii. Twórcom zależy na stworzeniu jeszcze bardziej żywego świata niż w dotychczasowych tytułach, co będzie widoczne nawet przy podejmowaniu zadań. Autorzy nie chcą, by ograniczało się to do udania się do konkretnej lokacji czy zadzwonienia do jednego z fixerów (pośredników angażujących najemników do „rozwiązywania problemów”). Dlatego Cyberpunk 2077 wykorzysta wiele sposobów na wplątanie bohatera w kolejne misje, choćby przez wmieszanie się w awanturę na ulicy.

W Night City nie potrzeba zmroku do ukrycia ciemnych spraw. - Cyberpunk 2077 bez multiplayera (na premierę) - wiadomość - 2018-06-15
W Night City nie potrzeba zmroku do ukrycia ciemnych spraw.

Projektant wypowiedział się także na temat decyzji o zaprezentowaniu Night City w pogodny dzień, co było jednym z powodów narzekań graczy na zwiastun. Miasto ma wyglądać znakomicie po zmroku, a system dynamicznej pogody zadba o dostarczenie odpowiedniej dawki deszczowych nocy. Dlaczego więc nie zaprezentowano gry w takiej formie? Mills uzasadnia to chęcią pokazania, że w świecie Cyberpunk 2077 zbrodnia nie potrzebuje kryć się w ciemnościach. Wszystko co najgorsze rozgrywa się w świetle dnia, a mieszkańcy miasta bardzo dobrze wiedzą, jakie występki dokonują się zaraz za rogiem.

Wracając do rozgrywki, Mills zdradził co nieco na temat rozwoju postaci, a konkretniej dostępnych w grze klas. Z dziesięciu specjalizacji z oryginalnego Cyberpunk 2020 zdecydowano się wybrać trzy: netrunnera, solo i technika. Co ważne, w grze nie będzie żadnych sztywnych podziałów klasowych, co ułatwi dostosowanie bohatera do naszych preferencji. Jeśli już o bohaterze mowa, wybór między kobietą a mężczyzną wpłynie na nasze doświadczenia z rozgrywki. Twórca nie zdradził zbyt wiele, niemniej potwierdził, że możemy liczyć na pewne różnice w fabule oraz – nie najmniej ważne – w opcjach romansowych (w grze znajdziemy postacie biseksualne, ale nie tylko, a każdy z potencjalnych partnerów będzie mieć swoje preferencje).

Na wizytę w najgorszym (najlepszym?) mieście Ameryki przyszłości przyjdzie nam jeszcze poczekać. - Cyberpunk 2077 bez multiplayera (na premierę) - wiadomość - 2018-06-15
Na wizytę w najgorszym (najlepszym?) mieście Ameryki przyszłości przyjdzie nam jeszcze poczekać.

Oprócz tego Mills wspomniał m.in. o braku proceduralnie tworzonych lokacji (wszystkie miejsca są projektowane od podstaw), kwestii stałych towarzyszy (a raczej ich braku – przez większość czasu będziemy działać w pojedynkę) oraz podobieństwach do cyklu Grand Theft Auto (w największym skrócie: są, ale nie ma mowy o identycznej rozgrywce). Padły też słowa o terminie wydania, ale raczej nie takie, na jakie liczyliśmy. Na pytanie o rok premiery gry twórca odparł krótko: „Kiedy będzie gotowa”.

Cyberpunk 2077

Cyberpunk 2077

PC PlayStation Xbox Nintendo
po premierze

Data wydania: 10 grudnia 2020

Informacje o Grze
8.1

GRYOnline

7.6

Gracze

8.6

Steam

7.6

OpenCritic

OCEŃ
Oceny
Podobało się?

89

Jakub Błażewicz

Autor: Jakub Błażewicz

Ukończył polonistyczne studia magisterskie na Uniwersytecie Warszawskim pracą poświęconą tej właśnie tematyce. Przygodę z GRYOnline.pl rozpoczął w 2015 roku, pisząc w Newsroomie growym, a następnie również filmowym i technologicznym (nie zabrakło też udziału w Encyklopedii Gier). Grami wideo (i nie tylko wideo) zainteresowany od lat. Zaczynał od platformówek i do dziś pozostaje ich wielkim fanem (w tym metroidvanii), ale wykazuje też zainteresowanie karciankami (także papierowymi), bijatykami, soulslike’ami i w zasadzie wszystkim, co dotyczy gier jako takich. Potrafi zachwycać się pikselowymi postaciami z gier pamiętających czasy Game Boya łupanego (jeśli nie starszymi).

Kalendarz Wiadomości

Nie
Pon
Wto
Śro
Czw
Pią
Sob

Komentarze czytelników

Dodaj komentarz
Forum Gry RPG
2018-06-13
21:17

zxcvfdsaqwer Junior

Słuchajcie, oświećcie mnie. Co GTA w sobie takiego rewolucyjnego ma, że ludzie zarzucają Cyberpunkowi, że jest do tej serii strasznie podobny? Otwartości świata nie utożsamia się tylko z GTA, pojazdy są chyba naturalną konsekwencją, że świat jest otwarty (i duży), zresztą w Wieśku były konie - i nikt nie zarzucał podobieństw do RDR. A strzelanek mamy mnóstwo, więc w ogóle nie będę się rozpisywał. Konstruktywne komentarze tylko plox, serio chcę się dowiedzieć, a nie się kłócić.

Komentarz: zxcvfdsaqwer
2018-06-14
02:33

yadin Legend

yadin

Nie każdy gra w multi. Single player to jednak podstawa niemal każdej gry. Trudno sobie wyobrazić "Wiedźmina" wyłącznie w trybie multi. Multi to przede wszystkim brak historii.

Komentarz: yadin
2018-06-14
14:21

grzegorzp2 Legionista

Dla mnie gry single player mogłyby nie istnieć. Sztuczna inteligencja botów do tej pory była na tak mizernym poziomie, że szok. Mam nadzieję, że twórcy Cyberpunk 2077 jednak w najbliższej przyszłości rozważą wprowadzenie opcji multiplayer...

Komentarz: grzegorzp2
2018-06-14
14:44

Miodowy Generał

Miodowy
😁

Wyśmienita informacja.
Nie jest głupie, żeby oddzielić te dwa tryby dla tych co chcą za multi płacić i tych co nie chcą go w ogóle. A jak będzie to darmowy DLC to już brocha producenta i jego polityki co w wypadku Redów jest bardzo możliwe.

Komentarz: Miodowy
2018-06-14
14:57

zanonimizowany1147670 Chorąży

👍

I Bogu dziękować.

Komentarz: zanonimizowany1147670

GRYOnline.pl:

Facebook GRYOnline.pl Instagram GRYOnline.pl X GRYOnline.pl Discord GRYOnline.pl TikTok GRYOnline.pl Podcast GRYOnline.pl WhatsApp GRYOnline.pl LinkedIn GRYOnline.pl Forum GRYOnline.pl

tvgry.pl:

YouTube tvgry.pl TikTok tvgry.pl Instagram tvgry.pl Discord tvgry.pl Facebook tvgry.pl