Crytek: Przekraczamy już granice możliwości przyszłej generacji konsol

Studio Crytek z odwagą przyznaje, że nowa odsłona silnika CryEngie, nad którą obecnie pracuje, wykorzystuje technologie przekraczające możliwości przyszłych platform Sony i Microsoftu.

Michał Kułakowski

Crytek: Przekraczamy już granice możliwości nowej generacji konsol - ilustracja #1

W trakcie zakończonych targów E3, Cevat Yerli, szef studia Crytek, udzielił wywiadu serwisowi CVG, w którym podzielił się informacjami związanymi z silnikiem CryEngine. Jak stwierdził, w tej chwili w jego firmie pracują nad nim dwa zespoły. Pierwszy zajmuje się wprowadzaniem ulepszeń do trzeciej odsłony engine`u, napędzającej zapowiedzianego na przyszły rok Crysisa 3. Drugi prowadzi prace nad jego kolejną wersją. Według zapewnień Yerliego, nie tylko rozciągnie ona granice tego co możliwe w grach, ale wykorzysta też technologie, które nie będą dostępne na konsolach nowej generacji.

Zdaniem prezesa Cryteka, firma była w pełni gotowa na nowy sprzęt Microsoftu i Sony już przeszło dwa lata temu. Od tamtego czasu studio nie próżnowało i obecnie może zaoferować jeszcze bardziej zaawansowane efekty graficzne, z którymi w oczywisty sposób nie poradzą sobie przyszłe konsole. Zaznaczył, że nie rzuca słów na wiatr, bowiem jako jedna z niewielu osób ma dostęp do ich wczesnych deweloperskich egzemplarzy, ale z oczywistych przyczyn nie może podzielić się konkretnymi szczegółami na ich temat.

Na razie Yerli nie więc ma żadnych dowodów na potwierdzenie swoich słów. Będąc nieco złośliwym można przypuszczać, że wypowiedź miała jedynie przykuć uwagę dziennikarzy i graczy do CryEngine, w trakcie jednego z najgorętszych miesięcy roku w branży. Jest to o tyle ważne, że niedawno serwisy obiegły informacje dotyczące Unreal Engine 4, połączone z jego nowym demem technologicznymi. Silnik ma wykorzystywać możliwości nowych konsol oraz kart graficznych i bez wątpienia, będzie on najważniejszym konkurentem dla kolejnych wersji technologicznego dziecka Cryteka.

Podobało się?

0

Kalendarz Wiadomości

Nie
Pon
Wto
Śro
Czw
Pią
Sob

Komentarze czytelników

Dodaj komentarz
Forum Inne Gry
2012-06-11
08:19

Koktajl Mrozacy Mozg Legend

Koktajl Mrozacy Mozg

Wiecie, ani obrazek w PNG na Ultra w 1080p czy to filmik z YT w 1080p z FC3 nie odda tego co normalne gry odpalone na kompie ktore widzimy wlasnymi oczami, bo gra to nie stopklatka to "plynny" obraz. Dlatego takie porowania 360 vs PS3 oddaja minimalne roznice pomiedzy portami a co innego odpalic jedna gre na dwoch TV stajacych obok i porownywac.

Charles Earl Grey - takie ustawienai sa po to by zobaczyc roznice w tej samej grze na 2 sprzetach konsola i PC, ofk konsola jest na spalonym miejscu, ale wierz mi, jesli skonczyles 20 dobrych gier jak AC2, Batman, Borderlands, GTA, Saints, itd itd na konsoli i odpalisz ta sama gre na PC to ona jest inna przez duzo wieksza rozdzielczosc, liczne efekty, plynna animacja, tekstury duzo lepszej jakosci. Nawet hejtowany COD na PC wyglada dobrze, gdyby w takiej samej jakosci chodzilby na konsoli nie mialbym nic przeciwko temu aby dalej robili swoje gry, a w rzeczywistosci jest inaczej.

Komentarz: Koktajl Mrozacy Mozg
2012-06-11
10:01

zanonimizowany634205 Generał

do usunięcia

Komentarz: zanonimizowany634205
2012-06-12
10:37

emadewu Pretorianin

emadewu

Raz na zawsze: nie ma czegoś takiego jak mid-end! :D

Komentarz: emadewu
2012-06-12
10:45

Tuminure Senator

Raz na zawsze: nie ma czegoś takiego jak mid-end! :D
Też mnie to rozbawiło :D, to tak jakby kij miał 3 końce... w tym jeden w środku :P.

btw. mid-end byłby bliżej low-endu, czy high-endu :P?

Komentarz: Tuminure
2012-06-14
11:05

Koktajl Mrozacy Mozg Legend

Koktajl Mrozacy Mozg

8800 GT -> 8800 GTS -> 8800 GTX

Komentarz: Koktajl Mrozacy Mozg

GRYOnline.pl:

Facebook GRYOnline.pl Instagram GRYOnline.pl X GRYOnline.pl Discord GRYOnline.pl TikTok GRYOnline.pl Podcast GRYOnline.pl WhatsApp GRYOnline.pl LinkedIn GRYOnline.pl Forum GRYOnline.pl

tvgry.pl:

YouTube tvgry.pl TikTok tvgry.pl Instagram tvgry.pl Discord tvgry.pl Facebook tvgry.pl