Codemasters pod skrzydłami EA ma mieć dużą swobodę

Jak wygląda przyszłość Codemasters po przejęciu przez Electronic Arts? Najwyraźniej dobrze, bo prezes Andrew Wilson zapewnił, że brytyjski deweloper może cieszyć się równie wielką swobodą, co zespół Respawn Entertainment.

Jakub Błażewicz

Codemasters pod skrzydłami EA ma mieć dużą swobodę.
Codemasters pod skrzydłami EA ma mieć dużą swobodę.

Już od trzech miesięcy Codemasters jest częścią Electronic Arts, po tym jak wydawca zakupił brytyjskiego dewelopera za około 1,2 miliarda dolarów. Przejęcie wywołało spore emocje wśród graczy, aczkolwiek nastroje części fanów były i wciąż są dalekie od entuzjazmu. Być może obawy miłośników wirtualnych rajdów i wyścigów rozwieje niedawny wywiad brytyjskiego serwisu MCV z Andrew Wilsonem. Prezes Electronic Arts zapewnił, że firma nie zamierza przesadnie wtrącać się w prace Codemasters i chce zapewnić twórcom większe możliwości, tak jak ma to miejsce w przypadku studia Respawn. Wilson porównał EA do „szafki z cudami”, obejmującymi technologię, marketing etc., z których deweloperzy mogą wziąć to, co jest im potrzebne:

W Electronic Arts mamy niezwykłą szafę z markami… i technologią, niesamowitą szafę z marketingiem rozległym, głębokim i z zasięgiem na skalę globalną, a także niesamowitą bazę graczy. Dlatego, tak jak w naszej pracy z Respawn [Entertainment – przyp. autora], myślimy o tym raczej jako o wręczeniu Codemasters kluczy do szafki, by twórcy mogli przyjść i wziąć z niej to, czego potrzebują, ale nadal byli tym, kim są, ponieważ to właśnie uczyniło ich wyjątkowymi.

Andrew Wilsonowi wtórował Frank Sagnier, prezes Codemasters. On również zwrócił uwagę na „marketingowe muskuły” Electronic Arts, dodając do tego wzmianki na temat wiedzy dotyczącej usług sieciowych, nowoczesnej platformy analitycznej oraz platform wydawcy (Origins oraz EA Play). Nie omieszkał też przypomnieć, że EA ma już niejakie doświadczenie z grami wyścigowymi za sprawą serii Need for Speed oraz Burnout. Obaj prezesi podkreślili też, że ok. 1,2 mld dolarów to skromna cena za zakup Codemasters, o czym mamy się przekonać w kolejnych latach.

To nie pierwsze tego typu zapewnienie. Jeszcze na długo przed pojawieniem się pierwszych informacji o planowanym przejęciu publikowano doniesienia o swobodzie, którą cieszą się twórcy pracujący pod egidą Electronic Arts. Później, gdy już rozeszła się wieść o zakupie Codemasters, Frank Sagnier mówił o możliwościach, jakie otworzyły się przed jego firmą dzięki partnerstwu z EA. Ma to pozwolić wydawcy na dostarczanie co roku „nowych doświadczeń wyścigowych”. Czy i jak zostaną spełnione te obietnice – czas pokaże.

F1 2021

F1 2021

PC PlayStation Xbox
po premierze

Data wydania: 16 lipca 2021

Informacje o Grze
6.8

GRYOnline

7.4

Gracze

8.6

Steam

OCEŃ
Oceny
Podobało się?

25

Jakub Błażewicz

Autor: Jakub Błażewicz

Ukończył polonistyczne studia magisterskie na Uniwersytecie Warszawskim pracą poświęconą tej właśnie tematyce. Przygodę z GRYOnline.pl rozpoczął w 2015 roku, pisząc w Newsroomie growym, a następnie również filmowym i technologicznym (nie zabrakło też udziału w Encyklopedii Gier). Grami wideo (i nie tylko wideo) zainteresowany od lat. Zaczynał od platformówek i do dziś pozostaje ich wielkim fanem (w tym metroidvanii), ale wykazuje też zainteresowanie karciankami (także papierowymi), bijatykami, soulslike’ami i w zasadzie wszystkim, co dotyczy gier jako takich. Potrafi zachwycać się pikselowymi postaciami z gier pamiętających czasy Game Boya łupanego (jeśli nie starszymi).

Kalendarz Wiadomości

maj
Nie
Pon
Wto
Śro
Czw
Pią
Sob

Komentarze czytelników

Dodaj komentarz
Forum Inne Gry
2021-05-20
12:29

wwad Generał

👎

EA jest zadowolone bo wystarczająco dużo mikropłatności teraz codemasters robią więc kasa się im zgadza.
Zresztą codemasters do EA obecnie bardzo pasują wydają gry tasiemce które są nie dopracowane ale są co roku łatają je przez 8 miesiecy a potem koniec 0 wsparcia i kolejna odsłona za pełną kasę oczywiście tak samo zbugowana np. w F1 to samochód bezpieczeństwa ostatnio widziałem chyba w wersji 2017 by jako tako działał, my team w ogóle nie oddawał formy zespołów z 2020 bo źle ustawili a by nie trzeba zaczynać od 0 to potem tego nie poprawili, kalendarz i tory też były inne bo im się nie chciało zrobić tego specyficznego sezonu bo tasiemiec tego nie przewidywał za dużo pracy, tak samo dobór opon przez AI nic wspólnego z rzeczywistością nie miał wszyscy na miękkich z topowych zespołów w Q2 czasy robili i musieli na takich startować w wyściugu. Mam takie gry gdzie światło nie dochodzi jak najlepsze rzeczy w nich nie działają.

Komentarz: wwad
2021-05-20
12:44

Mr. JaQb Legend

Mr. JaQb

Wykupienie Codemasters przez EA na pewno będzie miało negatywny wpływ na jakość ich produkcji, ale trzeba też pamiętać, że ostatnie ich gry były naprawdę słabe. Dirt 5 zrobiony na kolanie, Grid przechodzący bez echa, PC3 odchodzące od udanej formuły poprzedniczek, kierując się bardziej w stronę Shifta. Jedynie F1 trzymało fason, ale czego się spodziewać po serii, która z roku na rok się ledwo co różni.

Także jak wyjdzie ich kolejna gra i będzie kijowa, to nie tylko EA powinno zbierać baty.

Komentarz: Mr. JaQb
2021-05-20
12:55

PonyD669 Pretorianin

PonyD669

... w tworzeniu mikropłatności.

Komentarz: PonyD669
2021-05-20
16:54

JK.96 Pretorianin

JK.96

Dużą swobodę ale jak coś zrobią nie jakby EA chciało (np. zapomną mikrotransakcji zaimplementować) to ich w niecały miesiąc zamkną.

Komentarz: JK.96
2021-05-20
16:57

Forcebreaker Generał

Forcebreaker
😂

Codemasters pod skrzydłami EA ma mieć dużą swobodę

czymajta mnie bo zara sczeznę.

Komentarz: Forcebreaker

GRYOnline.pl:

Facebook GRYOnline.pl Instagram GRYOnline.pl X GRYOnline.pl Discord GRYOnline.pl TikTok GRYOnline.pl Podcast GRYOnline.pl WhatsApp GRYOnline.pl LinkedIn GRYOnline.pl Forum GRYOnline.pl

tvgry.pl:

YouTube tvgry.pl TikTok tvgry.pl Instagram tvgry.pl Discord tvgry.pl Facebook tvgry.pl