Newsroom Wiadomości Najciekawsze Komiksy Tematy RSS
Wiadomość gry 19 maja 2021, 22:51

autor: hexx0

Twórca Cienia Mordoru szefem nowego studia EA; firma chce gier z otwartym światem

Twórca Cienia Mordoru i Cienia Wojny, były wiceprezes Monolith Productions Kevin Stephens, został zatrudniony przez Electronic Arts jako szef nowego studia, które będzie tworzyło gry akcji z otwartym światem.

Firma Electronic Arts zatrudniła byłego wiceprezesa Monolith Productions, Kevina Stephensa, aby poprowadził jej nowe studio w Seattle. Oddział, któremu przewodził będzie deweloper nadzorujący wcześniej powstawanie Śródziemia: Cienia Mordoru i Cienia Wojny, nie ma jeszcze nazwy, ale według planów EA ma się on skupić na tworzeniu przygodowych gier akcji z otwartym światem. Przyznała to Laura Miele, dyrektor do spraw studiów deweloperskich w Electronic Arts, zapewniając, że doświadczenie, talent i umiejętności przywódcze Stephensa będą nieocenione w procesie formowania nowego zespołu.

Kevin jest wyjątkowo utalentowanym liderem i nie możemy się doczekać, aby móc wesprzeć go podczas tworzenia studia w Seattle. Jako że jest on uznanym deweloperem przygodowych gier akcji z otwartym światem, zdajemy sobie sprawę z niecierpliwego oczekiwania graczy na więcej szczegółów odnośnie jego przyszłych projektów (via GamesIndustry.biz).

Twórca Cienia Mordoru szefem nowego studia EA; firma chce gier z otwartym światem - ilustracja #1
„Asasyn” w Śródziemiu już był. Co teraz?

Gatunek gier, o którym wspomina Miele, wydaje się niezwykle istotny dla EA. Samantha Ryan, która w latach 90. XX wieku była prezesem wspomnianego wcześniej studia Monolith Productions i współpracowała ze Stephensem, zauważyła, że fani tego typu produkcji są zwykle bardzo zaangażowani i pełni pasji. Obecnie starsza wiceprezes i dyrektor generalna w Electronic Arts zwróciła też uwagę na udane i dobrze przyjęte produkcje pokroju Star Wars Jedi: Fallen Order i Mass Effect: Legendary Edition, wskazując tym samym kierunek, który prawdopodobnie obierze pierwszy projekt studia w Seattle.

Na tę chwilę nie wiemy, jak duże gry będą tworzyli Kevin Stephens i jego przyszły zespół ani nawet czy rozpoczną oni pracę nad nową marką, czy może wezmą na warsztat już istniejące IP. Ryan obiecała, że szef studia w Seattle ma jej pełne zaufanie i na rozpoczęcie pracy dostanie tyle czasu, ile będzie potrzebował. Więcej informacji mamy otrzymać w drugiej połowie tego roku.