Twórca Cienia Mordoru szefem nowego studia EA; firma chce gier z otwartym światem

Twórca Cienia Mordoru i Cienia Wojny, były wiceprezes Monolith Productions Kevin Stephens, został zatrudniony przez Electronic Arts jako szef nowego studia, które będzie tworzyło gry akcji z otwartym światem.

Hubert Śledziewski

Twórca Cienia Mordoru szefem nowego studia EA; firma chce gier z otwartym światem.
Twórca Cienia Mordoru szefem nowego studia EA; firma chce gier z otwartym światem.

Firma Electronic Arts zatrudniła byłego wiceprezesa Monolith Productions, Kevina Stephensa, aby poprowadził jej nowe studio w Seattle. Oddział, któremu przewodził będzie deweloper nadzorujący wcześniej powstawanie Śródziemia: Cienia Mordoru i Cienia Wojny, nie ma jeszcze nazwy, ale według planów EA ma się on skupić na tworzeniu przygodowych gier akcji z otwartym światem. Przyznała to Laura Miele, dyrektor do spraw studiów deweloperskich w Electronic Arts, zapewniając, że doświadczenie, talent i umiejętności przywódcze Stephensa będą nieocenione w procesie formowania nowego zespołu.

Kevin jest wyjątkowo utalentowanym liderem i nie możemy się doczekać, aby móc wesprzeć go podczas tworzenia studia w Seattle. Jako że jest on uznanym deweloperem przygodowych gier akcji z otwartym światem, zdajemy sobie sprawę z niecierpliwego oczekiwania graczy na więcej szczegółów odnośnie jego przyszłych projektów (via GamesIndustry.biz).

Twórca Cienia Mordoru szefem nowego studia EA; firma chce gier z otwartym światem - ilustracja #1
„Asasyn” w Śródziemiu już był. Co teraz?

Gatunek gier, o którym wspomina Miele, wydaje się niezwykle istotny dla EA. Samantha Ryan, która w latach 90. XX wieku była prezesem wspomnianego wcześniej studia Monolith Productions i współpracowała ze Stephensem, zauważyła, że fani tego typu produkcji są zwykle bardzo zaangażowani i pełni pasji. Obecnie starsza wiceprezes i dyrektor generalna w Electronic Arts zwróciła też uwagę na udane i dobrze przyjęte produkcje pokroju Star Wars Jedi: Fallen Order i Mass Effect: Legendary Edition, wskazując tym samym kierunek, który prawdopodobnie obierze pierwszy projekt studia w Seattle.

Na tę chwilę nie wiemy, jak duże gry będą tworzyli Kevin Stephens i jego przyszły zespół ani nawet czy rozpoczną oni pracę nad nową marką, czy może wezmą na warsztat już istniejące IP. Ryan obiecała, że szef studia w Seattle ma jej pełne zaufanie i na rozpoczęcie pracy dostanie tyle czasu, ile będzie potrzebował. Więcej informacji mamy otrzymać w drugiej połowie tego roku.

Podobało się?

42

Hubert Śledziewski

Autor: Hubert Śledziewski

Zawodowo pisze od 2016 roku. Z GRYOnline.pl związał się pięć lat później – choć zna serwis, odkąd ma dostęp do Internetu – by połączyć zamiłowanie do słowa i gier. Zajmuje się głównie newsami i publicystyką. Z wykształcenia socjolog, z pasji gracz. Przygodę z gamingiem rozpoczął w wieku czterech lat – od Pegasusa. Obecnie preferuje PC i wymagające RPG-i, lecz nie stroni ani od konsol, ani od innych gatunków. Kiedy nie gra i nie pisze, najchętniej czyta, ogląda seriale (rzadziej filmy) i mecze Premier League, słucha ciężkiej muzyki, a także spaceruje z psem. Niemal bezkrytycznie kocha twórczość Stephena Kinga. Nie porzuca planów pójścia w jego ślady. Pierwsze „dokonania literackie” trzyma jednak zamknięte głęboko w szufladzie.

Codemasters pod skrzydłami EA ma mieć dużą swobodę

Następny
Codemasters pod skrzydłami EA ma mieć dużą swobodę

Microsoft podał datę definitywnej śmierci Internet Explorera

Poprzedni
Microsoft podał datę definitywnej śmierci Internet Explorera

Kalendarz Wiadomości

maj
Nie
Pon
Wto
Śro
Czw
Pią
Sob

GRYOnline.pl:

Facebook GRYOnline.pl Instagram GRYOnline.pl X GRYOnline.pl Discord GRYOnline.pl TikTok GRYOnline.pl Podcast GRYOnline.pl WhatsApp GRYOnline.pl LinkedIn GRYOnline.pl Forum GRYOnline.pl

tvgry.pl:

YouTube tvgry.pl TikTok tvgry.pl Instagram tvgry.pl Discord tvgry.pl Facebook tvgry.pl