Newsroom Wiadomości Najciekawsze Komiksy Tematy RSS
Wiadomość gry 25 lutego 2021, 12:12

autor: Bartosz Świątek

„Nie wierzę w kontrolowanie zespołów odpowiedzialnych za gry” - szefowa studiów EA

Laura Miele, która obecnie przewodzi studiom deweloperskim posiadanym przez firmę Electronic Arts, opowiedziała w niedawnym wywiadzie o swoim podejściu do zespołów i ich swobodzie w kształtowaniu kolejnych projektów. Posłużyła się przykładami Apex Legends i Skate 4.

W SKRÓCIE:

  1. szefowa studiów firmy Electronic Arts – Laura Miele – opowiedziała w wywiadzie o swoim podejściu do tworzenia gier i kreatywnej swobodzie oferowanej zespołom deweloperskim;
  2. w rozmowie pojawił się też wątek wkładu, jaki mają opinie graczy w rozwój marki.

Laura Miele – dyrektor, która w firmie Electronic Arts odpowiada za zarządzanie wewnętrznymi studiami – udzieliła niedawno wywiadu serwisowi IGN. Kobieta opowiada w nim m.in. o swoim podejściu do pracy, a także znaczeniu angażowania graczy w proces produkcyjny. Chyba najciekawszym wątkiem rozmowy jest jednak kwestia swobody deweloperów w podejściu do rozwijanych przez nich marek.

Deweloperzy mają dużo swobody, ale ostatnie zdanie należy do EA

Apex (Legends - przy. red.) rozgrywa się w świecie Titanfall, a ekipa Respawn jest niesamowicie dumna z tego dziedzictwa i marki. To właśnie ten zespół zadecyduje o tym, co przyniesie przyszłość dla Apex i Titanfall. Nie wierzę w kontrolowanie zespołów odpowiedzialnych za gry, tego co mają tworzyć - to musi wychodzić od społeczności graczy, a także wypływać z inspiracji i motywacji deweloperów.

(…) Jedną z rzeczy, które zrobiłam w ciągu pierwszych 100 dni mojej pracy jako szefowej studiów, było spędzenie czasu z liderami społeczności kilku z naszych największych marek. Poprosiłam ich o najlepsze rady w kwestii tego, jak możemy nawiązać lepszy kontakt z naszymi graczami. Najczęściej powtarzali „proszę, posłuchaj nas, gdy chodzi o zawartość, o którą proszą gracze”. To zaowocowało zielonym światłem dla Skate, College Football, Command & Conquer i dodatkowej zawartości dla Battlefront II – powiedziała Laura Miele.

„Nie wierzę w kontrolowanie zespołów odpowiedzialnych za gry” - szefowa studiów EA - ilustracja #1
Laura Miele. Źródło: https://www.linkedin.com/in/ealaura-miele/

Szefowa studiów należących do EA podkreśla jednak, że ostateczną decyzję w kwestii tego, co powstanie, podejmuje koncern Electronic Arts.

W Electronic Arts jest wiele twórczej autonomii, ale są pewne wartości i zasady, które wyznajemy jako firma i nie mogliśmy pozwolić na ich naruszenie. (…) Chodzi o to, by zrozumieć motywacje graczy i starać się zaspokoić ich pragnienia. Jednocześnie zdajemy sobie sprawę z tego, że nasze zespoły zajmujące się grami są niezwykle utalentowane w swoim fachu i to one będą decydować o kierunku rozwoju fabuły i gry – powiedziała.

Opinie i informacje od graczy mają duże znaczenie

„Nie wierzę w kontrolowanie zespołów odpowiedzialnych za gry” - szefowa studiów EA - ilustracja #2
W przypadku Skate 4 gracze w końcu wywalczyli to, czego chcieli.

Z kolei przykładem tego, w jaki sposób sami gracze mogą wpłynąć na decyzje firmy ma być zapowiedziane niedawno Skate 4, które powstało po wieloletnim nagabywaniu przez fanów na portalu Instagram (stało się ono wręcz swoistym memem). Spore znaczenie mają też dane telemetryczne, pokazujące, co faktycznie angażuje użytkowników.

W przypadku Skate widzieliśmy, że za każdym razem, gdy opublikujemy post na Instagramie, pierwszym komentarzem, niezależnie od tego, co opublikujemy, będzie #skate4. Jednak chcemy powracać do serii tylko wtedy, gdy jesteśmy pewni, że możemy stworzyć doświadczenie, które posunie tę markę do przodu w nowoczesny sposób.

(…) Bierzemy pod uwagę wszystkie te informacje i dzięki temu wiemy, co gracze lubią, a czego nie. Następnie szefowie naszych studiów współpracują z zespołami odpowiedzialnymi za gry, aby ustalić priorytety i odnieść się do tych bezpośrednich informacji zwrotnych pochodzących od graczy – stwierdziła Laura Miele.

  1. Apex Legends – poradnik
  2. Electronic Arts – strona oficjalna