Newsroom Wiadomości Najciekawsze Komiksy Tematy RSS
Wiadomość gry 20 maja 2021, 10:10

autor: Adrian Werner

Nadchodzi strzelanka dla fanów STALKER-a - Pioner

Studio GFA Games pracuje nad strzelanką MMO Pioner, która zainspirowana jest serią S.T.A.L.K.E.R. W grze znajdziemy m.in. postapokaliptyczny klimat, anomalie i mutanty.

Rosyjskie studio GFA Games oficjalnie zapowiedziało projekt Pioner, czyli postapokaliptyczne survivalowe MMORPG pełnymi garściami czerpiące z serii S.T.A.L.K.E.R. Piszemy „oficjalnie”, gdyż w rzeczywistości o projekcie wiadomo było od kilku lat, ale do tej pory udostępniano jedynie materiały graficzne pokazujące modele broni czy fragmenty lokacji. Teraz twórcy wreszcie ujawnili informacje o rozgrywce i fragmenty gameplaya.

Gra zmierza na pecety i powstaje w oparciu o silnik Unreal. Akcja Pioner będzie osadzona na wyspie pełnej sowieckich instalacji, porzuconych blokowisk i sekretnych baz. W wyniku niesprecyzowanej katastrofy miejsce to zapełni się niebezpiecznymi anomaliami, a lokalna roślinność i zwierzęta staną się ofiarami mutacji. Udamy się tam, aby uratować towarzyszy broni oraz odnaleźć tajemniczą stację badawczą MOGILNIK.

Wydarzenia w grze będziemy obserwowali z perspektywy pierwszoosobowej, a walka będzie przypominała klasyczne FPS-y. Pioner ma zaoferować rozbudowany system modyfikowania uzbrojenia, pozwalający konstruować własne dodatki zmieniające działanie broni. Możliwe będzie nawet wykorzystywanie artefaktów z anomalii do zasilania bardziej nietypowych zabawek.

Rozwój bohatera odbywać się ma w ramach tzw. systemu wpływów. Statystyki postaci nie będą ulegały zmianom, a gromadzone doświadczenie zapewni nam dostęp do coraz lepszych sprzedawców oraz nowych misji. Poziom wpływów ulepszać mamy wykonując zadania oraz odnosząc sukcesy jako kupcy i przemytnicy. Świat gry kontrolować mają cztery frakcje, a wypełnianie dla nich misji wpłynie na stosunek sił na wyspie i rozwój fabuły.

Pioner skoncentruje się na rozgrywkach PvE, czyli przeciwko AI. Gracze będą mogli swobodnie eksplorować niebezpieczny świat, wypełniać misje oraz brać udział w rajdach. Pojawią się również potyczki PvP – z innymi użytkownikami będziemy mogli walczyć w specjalnych sekcjach mapy nazwanych „pustymi ziemiami”, gdzie znajdziemy cenne surowce pozostawione przez rosyjskie wojsko.

Zabawę uatrakcyjni system symulujący akcje postaci i zwierząt kierowanych przez AI. Będą one wchodziły w interakcje ze sobą i zmieniały zachowanie w zależności m.in. od pory dnia. Nocami na żer wyjdą najgroźniejsze potwory.

  1. Oficjalna strona studia GFA Games

Adrian Werner

Adrian Werner

Prawdziwy weteran newsroomu GRYOnline.pl, piszący nieprzerwanie od 2009 roku i wciąż niemający dosyć. Złapał bakcyla gier dzięki zabawie na ZX Spectrum kolegi. Potem przesiadł się na własne Commodore 64, a po krótkiej przygodzie z 16-bitowymi konsolami powierzył na zawsze swoje serce grom pecetowym. Wielbiciel niszowych produkcji, w tym zwłaszcza przygodówek, RPG-ów oraz gier z gatunku immersive sim, jak również pasjonat modów. Poza grami pożeracz fabuł w każdej postaci – książek, seriali, filmów i komiksów.

więcej