Co byłoby lepsze dla Battlefield 6 od trybu battle royale? Gracze mają na to pomysł i to wprost z Helldivers 2

Sugestii co do nowych trybów w Battlefieldzie 6 nie brakuje, a społeczność zdaje się być zgodna - wybór battle royale, mając jednocześnie tyle innych opcji, jest po prostu nietrafiony.

cooldown.pl

Jonasz Gulczyński

Komentarze
Co byłoby lepsze dla Battlefield 6 od trybu battle royale? Gracze mają na to pomysł i to wprost z Helldivers 2, źródło grafiki: EA DICE.
Co byłoby lepsze dla Battlefield 6 od trybu battle royale? Gracze mają na to pomysł i to wprost z Helldivers 2 Źródło: EA DICE.

Do premiery najnowszego Battlefielda został już prawie miesiąc, a odpowiedzialne za niego studio DICE robi co może, żeby przypodobać się graczom. No właśnie, graczom, nie streamerom, którzy w arogancki i egoistyczny sposób dążą do przerobienia nadchodzącego BF-a na maszynkę do robienia contentu.

Być może jest to znak, że twórcy doskonale rozumieją potrzeby swoich najwierniejszych fanów i że przyszłość serii wcale nie jest zagrożona. Jeśli głosy społeczności są twórców tak ważne i biorą pod uwagę ich sugestie, to istnieje szansa, że do Battlefielda trafiłby kiedyś naprawdę ciekawy tryb, rodem z Helldivers 2.

Wielka wojna na ogromną skalę

Z innowacyjną sugestią, jak dla marki Battlefield, przyszli bowiem użytkownicy Reddita, którzy w dość łopatologiczny sposób starali się wyrazić swoje potrzeby i sugestie wobec nadchodzącego FPS-a. Głos zabrał użytkownik AggravatingSpace5854, który zebrał niemały poklask za swoją wypowiedź. Twierdzi on, że pomysł na nowy tryb kryje się w samej nazwie serii, a battle royal, o który toczy się tak intensywny spór, jest po prostu przesycony i zużyty.

To jest w samej nazwie, DICE, BATTLEFIELD. Proszę, bądźcie kreatywni i przestańcie z tym chłamem battle royale. Jest przerobiony, przesycony i służy tylko do udobruchania streamerów. Nawet oni przyznają, że chcą karnetów bitewnych i battle royale, bo to da im treści na kanał i zarobi dla nich kasę.

- AggravatingSpace5854

Twierdzi on również, że najlepszym przykładem dla nowego trybu jest uwielbiana strzelanka kooperacyjna od Arrowhead, czyli Helldivers 2. Chodzi mianowicie o mechanikę gry, która rejestruje przebieg ciągle toczących się bitew na danym terytorium.

Źródło: EA DICE

W realiach Battlefielda trudno wyobrazić sobie międzygalaktyczną walkę o konkretne planety, ale przyjmijmy, że schemat pozostaje podobny. Dwie ogromne, liczące setki żołnierzy drużyny, podzielone na mniejsze oddziały rywalizują ze sobą o przejęcie danego terytorium w ogromnych starciach PvE, z hordami coraz to silniejszych wrogów. Tryb mógłby przejść w model live-service i być ciągle modelowany przez twórców tak, aby zawartość stale była interesująca.

Zachowałoby to ducha pierwowzoru - działając na korzyść drużyny, toczylibyśmy taktyczny spór z drużyną przeciwną. Z tą jednak różnicą, że działoby się to w nastawionych na kooperację starciach z botami, co przyniosłoby powiew świeżości do gry, na modłę Helldivers 2.

Wyobraźcie sobie Helldivers 2, ale w realiach współczesnej wojny. Jest tyle unikalnych możliwości, a oni zdecydowali się na tryb battle royale. Dajcie spokój, to jest po prostu żałosne.

- AggravatinngSpace5854

Podsumowanie jego wypowiedzi dość dobitnie pokazuje ogólne nastawienie fanów serii do pomysłu dodania „klikalnego” trybu gry. Zastanawiający jest również fakt, czy poprzez implementację tak czaso- i pracochłonnego modelu rozgrywki Battlefield nie straciłby tego mitycznego „ducha pierwowzoru”? Przecież jeszcze do niedawna tak głośno wypowiadała się o nim społeczność.

Głos społeczności

Otóż, wydaje się, że nie. Wśród najbardziej popularnych komentarzy redditowego posta rozbrzmiewają głównie głosy graczy, którzy choć z lekkimi obawami, to jednak zdają się wtórować przedmówcy. Podoba się im pomysł zarówno trybu, w którym mieliby rywalizować ze sobą poprzez toczenie bitew z hordami botów, ale też i sami dodają pomysły i inspiracje do omawianego trybu.

Stary, trwała globalna kampania w stylu Helldivers 2 byłaby GENIALNA. Pomyślcie o wydarzeniach, które mogliby zorganizować. Obrona Brooklynu czy coś w tym stylu.

- Chilipatily

Obrona Brooklynu, Oblężenie Los Angeles, Ostatni Bastion DC, Ofensywa Moskiewska, Operacja Ognista Burza, Bitwa o Londyn itd. Jest tak wiele rzeczy, które mogliby zrobić z takim trybem gry. Mogłaby to być po prostu gra RPG Battlefield, a nie coroczna premiera, jak planują.

- AggravatinngSpace5854

To naprawdę odjechany pomysł – zwłaszcza jeśli musiałbyś opowiedzieć się po jednej stronie konfliktu, a potem wybrać obszary, o które będzie się walczyć. Mogliby dawać przedmioty kosmetyczne dla poszczególnych stron konfliktu za wkład (jak w przypadku The Finals ze sponsorami).

- Unhappy_Parfait6877

Jak jednak wspomniałem, gracze mają też lekkie obawy co do takiego rozwiązania. Przywołują w pamięci gry, które siliły się na tak ambitny pomysł i doskonale pamiętają jego wszystkie mankamenty. Jedną z takich inspiracji jest z pewnością For Honor, na temat którego pojawiają się także podzielone opinie.

Próbowano tego w For Honor i skończyło się to fatalnie – wszyscy po prostu przechodzili na stronę zwycięskiej frakcji i wojna frakcji stała się bezużyteczna, zanim sam Ubisoft zignorował jej istnienie. Jedynym sposobem, aby to zadziałało w wersji 6, byłoby wymuszenie balansu.

-Cyberwolfdelta9

Tak czy inaczej, pomysłów na rozwiązanie kłopotliwej sytuacji z battle royal jest wiele. Twórcy udowodnili już, że głos społeczności jest dla nich ważny i zdają się też dostrzegać kto tak naprawdę jest trzonem, wokół którego należy się obracać. Jedynie czas pokaże, na jaki krok zdecyduje się DICE i czy fani będą z tej decyzji zadowoleni.

1

Jonasz Gulczyński

Autor: Jonasz Gulczyński

Kulturoznawca, który urodził się z padem od PSX-a w ręku. Z GRYOnline.pl współpracuje od października 2024 roku, gdzie głównie zajmuje się nowinkami z branży gier z apetytem na bardziej skomplikowane publikacje. Swoje najmłodsze lata spędzał w Górniczej Dolinie, a obecnie nie stroni od strategii turowych wszelkiej maści. Miłośnik prozy Lovecrafta, a także twórczości Quentina Tarantino i Roberta Eggersa. Prywatnie również fan uniwersum Warhammer Fantasy, w którym spędził niezliczoną liczbę godzin zarówno jako gracz, jak i mistrz gry w papierowym wydaniu.

Nowe wieści o kontynuacji Stellar Blade. Twórcy potwierdzają, że sequel wszedł w fazę aktywnego dewelopingu

Następny
Nowe wieści o kontynuacji Stellar Blade. Twórcy potwierdzają, że sequel wszedł w fazę aktywnego dewelopingu

Kryzys w The Sims 4, mały renesans inZOI, a Paralives coraz bliżej. Gorące lato w symulatorach życia według Soni

Poprzedni
Kryzys w The Sims 4, mały renesans inZOI, a Paralives coraz bliżej. Gorące lato w symulatorach życia według Soni

Kalendarz Wiadomości

Nie
Pon
Wto
Śro
Czw
Pią
Sob

GRYOnline.pl:

Facebook GRYOnline.pl Instagram GRYOnline.pl X GRYOnline.pl Discord GRYOnline.pl TikTok GRYOnline.pl Podcast GRYOnline.pl WhatsApp GRYOnline.pl LinkedIn GRYOnline.pl Forum GRYOnline.pl

tvgry.pl:

YouTube tvgry.pl TikTok tvgry.pl Instagram tvgry.pl Discord tvgry.pl Facebook tvgry.pl