Civilization 7 bez ważnej funkcji na dzień przed premierą. Spora aktualizacja trafiła tylko na PC, a Firaxis obiecuję większe i istotniejsze patche
Strategia Civilization 7 otrzymała nową aktualizację, która rozwiązuje niektóre problemy na PC. W przyszłości mają ukazać się także większe patche.

Po tym, jak pierwsi gracze sprawdzili Sid Meier's Civilization VII w ramach płatnego wczesnego dostępu, posypały się bardzo negatywne opinie na temat owej gry. Nic zatem dziwnego, że twórcy starają się szybko usunąć błędy i przywrócić fanom przyjemność z rozgrywki.
Wcześniej ukazały się dwa patche. Teraz otrzymaliśmy trzecią, całkiem sporą aktualizację 1.0.1, która skupia się na rozwiązaniu problemów występujących na systemach Windows, Mac, Linux oraz na Steam Decku.
Poniżej znajdziecie niektóre poprawki. Dotyczą one takich elementów, jak gameplay, AI, „szalejąca” kamera oraz interfejs. Warto dodać, że deweloperzy zachęcają do zgłaszania kolejnych błędów, na które gracze trafią w trakcie zabawy.
- Tryb crossplay pozwalający na wspólną zabawę graczom konsolowym i PC został tymczasowo wyłączony. Ma to wynikać z różnej częstotliwości wypuszczania patchy na poszczególne platformy.
- Naprawiono usterkę powodującą, że epoki w tempie „epic” i „marathon” były krótsze, niż planowano.
- Jednostki morskie mają już prawidłowe wartości siły bojowej podczas ataku.
- Ukończenie ostatniego kamienia milowego „ścieżki dziedzictwa” nie posuwa do przodou postępu w epoce nowożytnej, aby zapewnić więcej czasu na osiągnięcie zwycięstwa.
- Na początku epoki nowożytnej AI będzie rzadziej wypowiadała wojnę.
- Inni przywódcy odczuwają teraz większą chęć toczenia wojny z graczami o odmiennych ideologiach.
- Naprawiono problem w rozdzielczościach natywnych, w wyniku którego kamera skupiała się na dolnej części mapy po kliknięciu na minimapę.
- Projekty miejskie nie są już wystawiane na sprzedaż.
- Aktualna religia wyświetla się jako pierwsza w zakładce wierzeń.
- Usunięto błąd, przez który przywódcy nie mieli portretów, kiedy w trakcie rozgrywki zmieniała się ich relacja z nami.
Warto dodać, że twórcy zapowiadają większe i bardziej kluczowe update’y, które mają pojawić się w przyszłości. Niestety nie dowiedzieliśmy się, kiedy konkretnie możemy spodziewać się pierwszej tego typu aktualizacji.
Siódma Cywilizacja będzie miała oficjalną premierę 11 lutego 2025 roku. Gra ukaże się na PC, PlayStation 4, PlayStation 5, Xboxie One, Xboxach Series X/S oraz Nintendo Switch. Tytuł posiada polską lokalizację w formie napisów.
Więcej:Pierwsze wielkie zmiany w Battlefield 6 są w drodze. EA DICE wycofuje się z niepopularnej decyzji

Cywilizacja 7
Sid Meier's Civilization VII
Data wydania: 11 lutego 2025
GRYOnline
Gracze
Steam
OpenCritic
Komentarze czytelników
amfa24 Konsul

Puki co to oni powinni nam płacić za beta testowanie tego crapu
premium168159954 Pretorianin
Chcesz żeby zgładu umarli przecież to biedni deweloperzy. Zobaczysz będzie jeszcze gorzej. Jak taki chlam nie dopracowany z wyciętą zawartością sprzedaje się na premierę za 500 ziko. Ludzie którzy to kupują to ameby umysłowe.
Kasrkin Konsul

Kłóciłbym się z tym, że "crossplay" jest w Cywilizacji jakąś ważną funkcją. To jest głównie gra singlowa, strategiczna a więc na konsolach mało popularna, a jak ktoś już się wkręca w multi to zazwyczaj na PC, więc news trochę dziwny.