Cities: Skylines bije rekordy sprzedaży
Przedstawiciele firmy Paradox Interactive pochwalili się, że wydana nakładem ich firmy gra Cities: Skylines w ciągu zaledwie doby od premiery sprzedała się w liczbie ćwierć miliona egzemplarzy. To jeden z najlepszych wyników w historii szwedzkiego dewelopera.
Piotr Bicki

Okazuje się, że wydane w tym tygodniu Cities: Skylines jest nie tylko bardzo dobrą produkcją (średnia ocen przyznawanych przez recenzentów według serwisu Metacritic wynosi 89%) – w parze z sukcesem jakościowym poszedł również komercyjny. Przedstawiciele Paradox Interactive poinformowali bowiem, że w zaledwie 24 godziny od premiery tytuł sprzedał się w 250 tysiącach egzemplarzy (opublikowane dane uwzględniają zarówno zamówienia przedpremierowe, jak i kopie nabyte w dniu debiutu). A to oznacza, że produkcja zaliczyła najlepszy start spośród wszystkich gier, które ukazały się dotychczas nakładem firmy. To nie lada osiągnięcie, biorąc pod uwagę fakt, że projekt stworzony przez studio Colossal Order pojawił się tylko na komputerach osobistych.
Zadowolony z osiągniętego przez Cities: Skylines rezultatu jest dyrektor generalny Paradox Interactive, Fredrik Wester. W udostępnionym komunikacie prasowym pogratulował odpowiedzialnym za powstanie gry deweloperom, a także podziękował graczom, którzy zdecydowali się kupić produkcję, wpływając tym samym na wyniki sprzedaży. Warto zaznaczyć, że sami fani nie próżnują – do tej pory na platformie Steam Workshop opublikowali prawie 4 tysiące zróżnicowanych modów do tytułu.
- Recenzja gry Cities: Skylines – SimCity 4 ma wreszcie godnego konkurenta
- Oficjalna strona internetowa gry Cities: Skylines
Cities: Skylines to nowa produkcja studia Colossal Order, które odpowiedzialne jest m.in. za dwie części serii Cities in Motion. Tym razem twórcy postanowili zrobić strategię koncentrującą się na budowaniu całego miasta. Na początku rozgrywki gracz wybiera więc odpowiednią mapę, a potem stawia na niej swoją wymarzoną metropolię. W przeciwieństwie do SimCity z 2013 roku, w tytule dostępne lokacje są duże, co pozwala stworzyć miejską dżunglę o naprawdę sporych rozmiarach.
Więcej:W Europa Universalis 5 dyplomaci to nowa waluta. Paradox przebudowuje cały system niemal od zera

GRYOnline
Gracze
Steam
OpenCritic
- Paradox Interactive
- Colossal Order
- wyniki sprzedaży (gry)
- PC
Komentarze czytelników
XineX Generał

PortalGta: I ok. Niektórzy nie są zainteresowani grami AAA, które w większości są bardzo podobne, "fotorealistyczna" grafika, cinematic 30 fps i inne pierdoły. Niektórzy wolą bardziej zróżnicowane, niszowe i oryginalne gry bez olbrzymiego budżetu.
szyszka_PC Generał

"ps. Trzy pierwsze posty to takie kompleksy blaszanych rycerzy, że aż się żal robi ;-). Gołym okiem widać, że niektórzy nadal peceta traktują jak jakąś "oblężoną twierdzę", którą cały czas trzeba "bronić", bo jacyś wstrętni ludzie chcą ją "zniszczyć". LOL - inaczej się tego nie da ująć." - Chyba nie zrozumiałeś żartu ;-)
Nie wiem jak koledzy wyżej, ale ja nie chciałem wyjść na blaszanego rycerza (swoją drogą - fajne określenie). To było tylko wyśmianie dziwnych argumentów jakie przewijają się w takich dyskusjach. Gracze PC-towi czasem twierdzą, że na konsolach nie ma gier wymagających kreatywności i myślenia, co też jest bzdurą.
Cieszę się, że gra jest tak dobrze oceniana. City-builderów nie ma za dużo i nie zniósłbym kolejnego rozczarowania.
zanonimizowany1014334 Generał
250 tyś. to nie jest jakaś zawrotna liczba
Wiecej nie zarobisz przez cale zycie, a i tak to dopiero poczatek.
AIDIDPl Legend

Dlatego że XXL okazało się największym crapem w historii serii, to ludzie sięgnęli po coś czym owy tytuł miał być, czyli Skylines...