Wychodzi na to, że wirtualna galaktyczna wojna to dziś skuteczniejsza technika dyplomacji niż międzynarodowe szczyty.
Powiadają, że nic nie łączy ludzi tak, jak wspólny wróg. Sojusze międzynarodowe spadają z nieba, a konflikty międzykulturowe odchodzą w niebyt, jak to stało się ostatnio za sprawą legendarnej już na tym etapie obrony Super Ziemi. Wieść o wygranej nie zatrzymała się bowiem tylko na chińskiej telewizji - dotarła teraz także do chińskiej ambasady w Stanach Zjednoczonych, która nie omieszkała pochwalić graczy za przemianę „pikseli w prawdziwe więzi międzyludzkie”.
Ambasada podkreśliła także znaczenie wspólnej gry dla współpracy między Chinami a Stanami Zjednoczonymi. Helldivers 2 udało się (przynajmniej przejściowo) zatem to, co skomplikowanej dyplomacji i układom polityczno-gospodarczym wymykało się tyle czasu – pomiędzy tymi dwoma narodami nawiązała się osobliwa nić przyjaźni, która została dostrzeżona nawet przez urzędników państwowych.
Co na to gracze? Przykłady fanowskich wypowiedzi znajdziecie poniżej:
Przekomiczne, biorąc pod uwagę, że Chiny to dokładnie ten sam typ autorytarnej demokracji, z jakiej Helldivers sobie kpi.
- bigbad50
Niesamowite, jak promuje się ideę, że cała ta gra polega na obronie ziemskich miast, podczas gdy takie misje były dostępne tylko przez jakieś dwa tygodnie w ciągu półtora roku od premiery.
Każdy, kto kupi grę z zamiarem bronienia Szanghaju, będzie bardzo zdziwiony faktem, że przez większość czasu walczy się na jakichś dziwnych planetach.
- Nuihi
Jak dalej potoczą się losy tego osobliwego sojuszu – nie sposób przewidzieć. Aby utrzymać ten osobliwy stan rzeczy, Arrowhead Game Studios musiałoby chyba co jakiś czas przygotowywać eventy o takiej skali, by stawki w grze były stale odpowiednio wysokie. Pewne jest jednak, że przygody Piekłonurków przeszły już chyba do historii – nie tylko gamingu.
GRYOnline
Gracze
Steam
OpenCritic
1

Autor: Danuta Repelowicz
Hiszpańskie serce i japońska dusza. Absolwentka filmoznawstwa ze szczególną słabością do RPG-ów i bijatyk. Miłośniczka wiedzy tajemnej, nauk o kosmosie, musicali i wulkanów. Dorastała na Onimushy, Tekkenie i Singstarze. Wcześniej związana z serwisem GamesGuru, pisze i tworzy od najmłodszych lat. Prywatnie także wokalistka i wojowniczka Shorinji Kempo stopnia 4 Kyu. Specjalizuje się w narratologii i ewolucji postaci. Świetnie porusza się też po tematyce archetypów i symboli. Jej znakiem rozpoznawczym jest wszechstronność, a jej ciekawość często prowadzi ją w najdziksze ostępy umysłu i wyobraźni.