CD Projekt Red wyjaśnia, jaki musi być otwarty świat Wiedźmina 4, by gracze z łatwością w niego uwierzyli. Tylko za jego stworzenie odpowiada „ogromny zespół”

Nad wiarygodnością otwartego świata Wiedźmina 4 w CD Projekt Red pracuje „ogromny zespół”. Dla deweloperów dobrze zbudowane uniwersum powinno być spójne i natychmiastowo wciągać gracza.

Maciej Gaffke

CD Projekt Red wyjaśnia, jaki musi być otwarty świat Wiedźmina 4, by gracze z łatwością w niego uwierzyli. Tylko za jego stworzenie odpowiada „ogromny zespół”, źródło grafiki: CD Projekt Red.
CD Projekt Red wyjaśnia, jaki musi być otwarty świat Wiedźmina 4, by gracze z łatwością w niego uwierzyli. Tylko za jego stworzenie odpowiada „ogromny zespół” Źródło: CD Projekt Red.

Niedawno na kanale CD Project Red w serwisie YouTube został opublikowany nowy odcinek podcastu AnsweRED, w którym twórcy rozmawiali m.in. o budowaniu otwartego świata i jego wiarygodności (wątek ten zaczyna się w 14:40 materiału). W Wiedźminie 4 za ów proces ma odpowiadać „ogromny zespół”.

We wspomnianej dyskusji wystąpili reżyser nowej odsłony serii Sebastian Kalemba, starszy menedżer ds. komunikacji Paweł Burza, reżyser artystyczny środowiska Michał Janiszewski oraz menedżer ds. inżynieryjnych Jan Hermanowicz.

Według Hermanowicza wiarygodny świat musi odznaczać się spójnością. Janiszewski dodał, że powinien on natychmiastowo wciągać gracza. Żeby to osiągnąć, wszystkie elementy, nawet te najdrobniejsze (m.in. drzewa i ich liście), muszą znajdować się na swoim miejscu.

Ponadto reżyser artystyczny powiedział, że w CD Projekt Red działa „ogromny zespół, który dba o wiarygodność” budowanego świata. Pracownicy polskiej firmy mają dysponować fachowymi narzędziami, pomagającymi w szybszym konstruowaniu wirtualnej przestrzeni i jej „zaludnianiu”.

Mamy kilka narzędzi, które nas wspierają. W naszym zespole ds. kreowania świata również tworzymy narzędzia, sprawiające, że nasza praca staje się trochę szybsza i, powiedziałbym, łatwiej przychodzi nam zaludnić cały świat.

Wygląda więc na to, że Wiedźmin 4 zaoferuje co najmniej równie wielki i wiarygodny świat jak „trójka”. Na efekty pracy deweloperów przyjdzie nam poczekać jeszcze sporo czasu – najwcześniej w kolejnego „Wieśka” zagramy bowiem w 2027 roku.

  1. CD Projekt Red – oficjalna strona
The Witcher 4

Wiedźmin 4

The Witcher 4

PC PlayStation Xbox
przed premierą

Data wydania: 2027

Informacje o Grze
Przed premierą
2766
graczy czeka na grę.
Czekasz?
Podobało się?

4

Maciej Gaffke

Autor: Maciej Gaffke

W GRYOnline.pl zajmuje się głównie newsowaniem. Ukończył filologię polską (I stopień) oraz krajoznawstwo i turystykę historyczną (II stopień) na Uniwersytecie Gdańskim, co wiążę się z jego innymi, „pozagrowymi” zainteresowaniami – historią, książkami, podróżami. Jeśli zaś chodzi o same gry wideo – kiedyś wielbiciel FPS-ów, teraz nawrócony na przygodowe gry akcji. Poza tym interesuje się też bijatykami (szczególnie Mortal Kombat), RPG-ami oraz wszystkimi tytułami nastawionymi na pojedynczego gracza. Od czasu do czasu lubi również pograć w tenisa, siatkówkę czy piłkę nożną. Dumny mieszkaniec Pomorza i Pucka.

Fani Gothic Remake z Niemiec stanęli przed kolejnym ważnym wyborem. To dobra okazja, by przyjrzeć się twarzom Gorna, Lestera i Miltena

Następny
Fani Gothic Remake z Niemiec stanęli przed kolejnym ważnym wyborem. To dobra okazja, by przyjrzeć się twarzom Gorna, Lestera i Miltena

Gracze STALKER 2 rozliczyli deweloperów z obietnic złożonych przed premierą. W niektórych przypadkach to prawdziwa apokalipsa

Poprzedni
Gracze STALKER 2 rozliczyli deweloperów z obietnic złożonych przed premierą. W niektórych przypadkach to prawdziwa apokalipsa

Kalendarz Wiadomości

Nie
Pon
Wto
Śro
Czw
Pią
Sob

GRYOnline.pl:

Facebook GRYOnline.pl Instagram GRYOnline.pl X GRYOnline.pl Discord GRYOnline.pl TikTok GRYOnline.pl Podcast GRYOnline.pl WhatsApp GRYOnline.pl LinkedIn GRYOnline.pl Forum GRYOnline.pl

tvgry.pl:

YouTube tvgry.pl TikTok tvgry.pl Instagram tvgry.pl Discord tvgry.pl Facebook tvgry.pl